Terugkeren naar HTforum lijkt je uit te loggen (opgelost?)

Gestart door Vhond, mei 20, 2026, 06:02:45

Vorige topic - Volgende topic

Ik heb deze problemen en gebruik dit thema:

Donker (NIGHT)
1 (7.1%)
Licht (DAYTHEME)
13 (92.9%)

Totaal aantal stemmen: 14

Stemmen gesloten: juni 8, 2026, 21:02:11

chansig

Citaat van: jazzy op juni  1, 2026, 20:46:12Welk thema gebruik je, heb je de lichte of de donkere lay-out? Nadat je ingelogd bent.

Licht.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Kjelt

Sinds een week moet ik iedere keer op mijn ipad op registreren drukken dan ben ik ook meteen ingelogged. De knop inloggen werkt helemaal niet en iedere keer ben ik default uitgelogged. Erg irritant.

Kjelt

Dit krijg ik dus iedere keer te zien

IMG_3222.jpeg

En als ik op oinloggen druk dan oneindig circeltje

IMG_3223.jpeg

jazzy

@Kjelt Ik heb je topic even samengevoegd met dit bestaande topic, het issue wat jij ziet is al eerder gemeld.

We hebben al aardig wat onderzoek gedaan en kleine zaken aangepast, helaas nog niet met het gewenste resultaat. Zou je me nog even willen vertellen welke browser je gebruikt op de iPad en welke stappen ik precies moet uitvoeren om het te kunnen reproduceren?
HT: JVC N5 - Arcam AVR 390 - Teufel M800 FCR - Quad L-series 12" sub - WS Spalluto 120" 16:9
Woonkamer: Sony KD-65XF9005 - Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40
Serre: Samsung QBR 55 - Nvidia Shield

chansig

Het is mijn geval wel minder geworden.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

P_j_V

Kan je de volgende header toevoegen (aan alle responses)?
Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate, max-age=0

Je zou mogen verwachten dat dan uitloggen, (voor de zekerheid de pagina refreshen) en opnieuw inloggen het oplost.
Think before you speak. Read before you think.
― Fran Lebowitz

Kjelt

Citaat van: jazzy op juni  9, 2026, 20:23:26@Kjelt Ik heb je topic even samengevoegd met dit bestaande topic, het issue wat jij ziet is al eerder gemeld.

We hebben al aardig wat onderzoek gedaan en kleine zaken aangepast, helaas nog niet met het gewenste resultaat. Zou je me nog even willen vertellen welke browser je gebruikt op de iPad en welke stappen ik precies moet uitvoeren om het te kunnen reproduceren?
Safari iPadOS 26.5
Gewoon browser sluiten, browser starten en htforum bezoeken doet het bij al.

Kjelt

Net getest zelfs een refresh als ik ben ingelogged gebeurt het.

jazzy

Citaat van: P_j_V op juni  9, 2026, 20:33:06Kan je de volgende header toevoegen (aan alle responses)?
Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate, max-age=0

Je zou mogen verwachten dat dan uitloggen, (voor de zekerheid de pagina refreshen) en opnieuw inloggen het oplost.
Ja, dat is een beetje een paardenmiddel natuurlijk. Dit probleem moet een oorzaak hebben, liefste vind ik die oorzaak waarna we een oplossing kunnen implementeren waarvan we begrijpen waarom die het probleem verhelpt. Zomaar dingen proberen als workaround kan altijd nog.

We gaan nog even naar de CloudFlare configuratie kijken, misschien zit daar iets mis.
HT: JVC N5 - Arcam AVR 390 - Teufel M800 FCR - Quad L-series 12" sub - WS Spalluto 120" 16:9
Woonkamer: Sony KD-65XF9005 - Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

P_j_V

Citaat van: jazzy op juni  9, 2026, 20:51:25Ja, dat is een beetje een paardenmiddel natuurlijk. Dit probleem moet een oorzaak hebben, liefste vind ik die oorzaak waarna we een oplossing kunnen implementeren waarvan we begrijpen waarom die het probleem verhelpt. Zomaar dingen proberen als workaround kan altijd nog.

We gaan nog even naar de CloudFlare configuratie kijken, misschien zit daar iets mis.
Vanaf deze zijde zou ik zeggen: paardenmiddel is OK, los het daarna maar op in een lab :)
― Fran Lebowitz

jazzy

Citaat van: P_j_V op juni  9, 2026, 21:01:07Vanaf deze zijde zou ik zeggen: paardenmiddel is OK, los het daarna maar op in een lab :)
Jij en ik weten allebei dat het probleem nooit meer opgelost gaat worden zodra er een workaround is. :) Totdat we er later alsnog tegenaan met een volgend issue en dan balen dat we dit niet eerder opgelost hebben.

Het is nu even heel irritant maar ik wil de echte oorzaak vinden en het dan verhelpen. Geduld wordt gewaardeerd.

jazzy

Citaat van: P_j_V op mei 25, 2026, 20:00:38Voor mij (macOS, DuckDuckGo als browser) gebeurt het bij het openen v/d bookmark.
DuckDuckGo op macOS geïnstalleerd. Bij het eerste bezoek aan htforum.nl krijg ik een melding dat DDG een CloudFlare tracker geblokkeerd heeft. Doet hij dit bij jou ook? (klik op het schildje links van de address bar, kijk onder Requests Blocked from Loading.

P_j_V

Citaat van: jazzy op juni  9, 2026, 22:02:04DuckDuckGo op macOS geïnstalleerd. Bij het eerste bezoek aan htforum.nl krijg ik een melding dat DDG een CloudFlare tracker geblokkeerd heeft. Doet hij dit bij jou ook? (klik op het schildje links van de address bar, kijk onder Requests Blocked from Loading.
Ja, doet 'ie.
― Fran Lebowitz

jazzy

Citaat van: P_j_V op juni  9, 2026, 22:09:49Ja, doet 'ie.
Kun je me zo exact mogelijke repro steps geven alsjeblieft? Ik heb een bookmark naar https://www.htforum.nl/index.php?action=unread en ben inmiddels een tijdje aan het rondklikken, tabs openen en sluiten maar kan het nog niet reproduceren.

Enige browser waar ik dat wel consistent kan is Chrome op iOS (Iphone) maar daar heb je geen developer tools e.d.

Wel een ander issue gevonden:
- DDG gestart,
- HT site geopend dmv. bookmark
- Pagina laad, ik ben ingelogd
- Druk nogmaals op de bookmark, pagina ververst niet
- Druk nogmaals op de bookmark, pagina ververst nog steeds niet

Dit lijkt me een DDG specifiek ding, maar wel iets in samenhang met onze site. Want met een andere site ververst hij inderdaad keurig de pagina als je nogmaals op de bookmark klikt. Vreemd.

P_j_V

Het lijkt erop dat je recente wijzigingen het heeft opgelost.
Ik heb een logout gedaan, browser gesloten en weer geopend.
Daarna ingelogd en nu kom ik direct op de juiste pagina terecht (dus al ingelogd).
― Fran Lebowitz

FS249

Ik had / heb er geen last van. Ik heb 1 keer opnieuw moeten inloggen, herinner ik mij nu. Is al weer even geleden. Ik heb "Recent Unread Topics" als startpagina.

En gebruik "light".
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase: Versterker E-3000, CD speler: DP 410, Tuner T 109. Speakers: Elac FS 249.3 en BS 403, sub ESP 2040 2x, Draaitafel: Sony PS- X4.

denoontje

Ik continue herinlog op iphone and macbook. Beide safari als webbrowser.

Vhond

Ik gebruik lichte thema, maar wordt naar donkere thema gegooid omdat ik niet ingelogd zou zijn.

chansig

Klopt, inlogscherm is bij mij ook altijd donker. Na inloggen weer licht.

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

jazzy

Dat is helemaal normaal omdat het donkere thema als standaard ingesteld staat. Alleen ingelogde gebruikers kunnen dat aanpassen in het lichte thema.

Kjelt

Op mijn iPad met iPadOS26.5 treedt het nu nog steeds op.
Op mijn andere iPad met iPadOS18.3blabla geen issue.
Beide Safari.

jazzy

Volgens de poll is er slechts één iemand die deze problemen ervaart en het donkere thema heeft ingesteld. Klopt dat?

Kjelt

Ik heb ook donker thema wist niet vd poll

jazzy

Irritant Wicher, dacht net een patroon te hebben gevonden. :)

roland p

Heb je al voor cookies, SameSite="Lax" ingesteld? Als je van een andere website komt, wordt de sessie cookie niet meegezonden, waardoor je bent uitgelogd. SameSite="Lax" zou dat moeten voorkomen.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - MKSound