Nieuwe Projector Hisense XR10

Gestart door marco73, mei 14, 2026, 17:37:41

Vorige topic - Volgende topic

marco73

Dit is denk ik het begin van het einde voor de gerenommeerde merken.
Ik ben bang dat het er net zo gaat uitzien als bij de auto's.
Ik ben benieuwd naar de testen op het forum.
Hoe kijken jullie (forumleden) hierna?

https://www.youtube.com/watch?v=jytUB4Sdo7E
TV:LG c1 55" oled , Hisense 75"led| Beamer Epson  ls11000 | Scherm: 160"| Receiver: Marantz Cinema 40| Streamer Eversolo T8 / Stereo voorversterker: Rotel Michi P5 | Eindversterker: Mark Levinson 533H| Blu Ray speler: Panasonic DP-UB9004 | Front: AudioSolutions Figaro XL| Center: AudioSolutions Figaro C | Surrounds: Klipsch 402S | Rear Surrounds: Klipsch Rf82MK2 | Front Height: Klipsch RB41 | Rear Height: Klipsch RB41 | Subwoofers front: Dual  Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 | Xbox X

Littletycoon

Gerenomeerde merken gaan dit niet trekken als ze op het huidige pad blijven doorgaan, te duur en te lage innovatie snelheid. Dit alhoewel deze XR10 niet de sterkste is qua concurrentie.

fasteddie

Ziet er veel belovend uit...kopers met een dedicated ruimte zullen waarschijnlijk een andere weg kiezen, maar kopers die niet een grote tv in de woonkamer preferen kunnen wellicht hiervokr gaan kiezen....hetzelfde grbruikersgemak als een reguliere tv....

Design vind ik zelf erg mooi...

Marco66

Hoezo niet voor dedicated room, specs zien er niet slecht uit.
Woonkamer: Laiv Crescendo Verse & Chorus mono amps, T+A R10
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

Vik

Het is wat mij betreft niet simpelweg een verhaal van "nieuwe spelers winnen, gerenommeerde merken verliezen". Ook Barco weet mij persoonlijk niet volledig te overtuigen. De hype rond lifestyle projectors snap ik wel, maar pas in de praktijk zie je echt wie het beste totaalplaatje levert. Zelf vergelijken blijft key, en niet klakkeloos aannemen wat de meeste YouTube kanalen beweren op basis van affiliate marketing. LCoS heeft nog steeds voordelen, en ook Epson zou ik zeker niet uitsluiten. Daar zijn met de LCD projectoren ook serieuze stappen gezet.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

roland p

Ik zou zelf nooit een single chip DLP projector overwegen ivm. RBE.
Edit: 'Smart' (met een besturingssysteem dus...), Ingebouwde speakers. Andere doelgroep dan serieuze ht-ers dus.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - MKSound

Littletycoon

Citaat van: roland p op mei 15, 2026, 13:26:40Edit: 'Smart' (met een besturingssysteem dus...), Ingebouwde speakers. Andere doelgroep dan serieuze ht-ers dus.
Dat is slechts snobbisme

MLCinema

Als zoiets groot beeld voor een grotere doelgroep bereikbaar maakt is dat alleen maar mooi. Of het een echte concurent is voor een JVC of Sony weet ik nog niet. Zou je een direct vergelijk moeten bekijken.

Persoonlijk zit ik ook niet te wachten op ingebouwde streamingdiensten. Wel handig als je hem enigszins mobiel wil gebruiken, minder afhankelijk van randapparatuur.

fasteddie

Citaat van: Marco66 op mei 15, 2026, 12:17:22Hoezo niet voor dedicated room, specs zien er niet slecht uit.

Neen dat is zeker, maar een dedicated room is vaak goed verduisterd en dan zijn die lumen een overkill of vergis ik me?