vga kaart geluidloos maken

Gestart door Erik, juli 11, 2004, 14:15:15

Vorige topic - Volgende topic

Erik

Mijn ati 8500 maakte nogal veel herrie, ouderdom en de fan draaide altijd fullspeed, wat niet alijd nodig was.
Dus gisten wilde ik even een nieuwe fan halen en een fancontroller, allebei uitverkocht.
Uiteindelijk maar op aanraden van de winkel een zalman CM17 gekocht. Dit is een vga koleblok zonder fan, dus geluidloos  :) .  Daar wilde ik best 25euro voor uitgeven al is het maar een paar maanden.

En waarempel het paste ook nog, bevestigen is kinderspel zodra je de koeler eraf hebt.  Zou meer bestemd zijn voor minder hete videokaarten. Hij wordt idd best warm in 2D en zeer heet in 3D, maar na een uur Unreal deed hij het nog steeds zonder pixelfouten. Dus missie geslaagd en dan heb ik nog een mini computer en geen grote koele kast.

Ik ben een happy man, stiller dan dit kan niet.

Misschien ook wat voor jullie.

Hier een plaatje van de cm17

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

FrankB

Goede tip, daar moet ik ook nog eens naar kijken. M'n radeon 9700 is ook niet de stilste. Weet alleen niet of die CM17 wel voldoende is, wellicht naar de CM50 kijken  :)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Erik

Die 9700 geeft denk ik toch iets teveel warmte voor cm17, als je alleen 2d werk doet kun je het nog proberen maar met 3d werk zou ik maar een schuimblusser naast je pc zetten.

de cm50 kan ik niets over vinden.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

FrankB

Erik

ja hehe ZM50 geen CM50 blinde kip ;D
Ik me hier een beetje de p.....s zoeken ;D

- Winston Churchill

Erik

Ja die ken ik wel wordt wel heet, maar het ken net ;D
Pest is wel dat steeds als er wat stiller wordt valt het lawaai van iets ander weer op. Nu is het weer de voeding die zachtjes geluid maakt. Terwijl de eerste week moet ik mijn oor tegen de comp drukken om te kijken of hij aan stond. Dan zijn de fans nog goed gesmeerd zeg maar.
maar het si al een hele verbetering met mijn oude "stofzuigfer" ben benieuwd als de X800 erij komt kijken hoe "stil " die is.
- Winston Churchill

FrankB

Citaat van: Erik op augustus  2, 2004, 23:02:39
ja hehe ZM50 geen CM50 blinde kip ;D
Ik me hier een beetje de p.....s zoeken ;D

;D ;D

ik zit te denken aan zo'n fanloze voeding, die heeft zo'n dik koelblok er aan de achterkant uitsteken. Ideaal, echt geen geruis van fans meer. Dan nog een superstille cpu koeler, en die zalman op m'n vga. Dan zullen m'n 2 10k rpm schijven gaan irriteren maar dat zie ik dan wel weer ;)

Erik

voor cpu koeler het 7000 model met een Papst fan, voor die 10k schijn t ook iets te bestaan, een soort dikke verpakking zeg maar.
- Winston Churchill

FrankB

Citaat van: Erik op augustus  3, 2004, 12:46:24
voor cpu koeler het 7000 model met een Papst fan, voor die 10k schijn t ook iets te bestaan, een soort dikke verpakking zeg maar.

Ja, die kwam al voorbij in mijn topic over de zalman hd cooler. maar ja, al met al toch weer honderden euro's om geluid weg te krijgen. Aan de ene kant geef je vermogens uit om geluid te produceren en aan de andere kant weer bakken geld om het weg te krijgen  ;D

Erik

Probeer anders eens je installatie anti geluid te laten produceren dat scheelt aanzienlijk heb ik gehoord. Met een snelle dsp en een mic moet dat wel lukken.
- Winston Churchill

SiR-ROUND

Ik heb gewoon de heatpipe erop + de optionele fan die op de laagste stand draait... Hoor je niet.

Het enige wat je nog uit de kast hoort is de HDkop bij rammelen en de upspin van de DVD drive...

Maar de Barco overstemt toch alles nog momenteel...

Oracle

Citaat van: SiR-ROUND op augustus  5, 2004, 17:51:09

Ja, maar jij bent ook erg gevoelig voor geluid, toch...?  ;)

Groet,
Mark

Erik

misschien kan hij daar ook een zalman geluidloze koelvin voor krijgen ;D
- Winston Churchill

SiR-ROUND

Ja ERRRRG gevoelig.

Die 5.1 soundtracks vind ik maar niks ik wil gewoon rustig naar het beeld willen kijken.

;D

Oracle

Citaat van: SiR-ROUND op augustus  5, 2004, 17:51:09

Maar volgens mij is het ook niet goed als de Barco meer lawaai maakt dan de Yamaha! Ik zou er iemand naar laten kijken (of luisteren...) ;) ;D

Groet,
Mark

SiR-ROUND

Dat valt nou ook wel weer mee, Mark...

;D