Review van Tribute voorversterker (passief) uut Grunn

Gestart door Struis, februari 10, 2026, 15:28:23

Vorige topic - Volgende topic

pameijer

Citaat van: Struis op februari 12, 2026, 22:18:30Ik heb de neiging om er gewoon naar te luisteren..
Dat is natuurlijk niet de bedoeling hè!  ;D
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

AudioEnZo

Niet getreurd, er is een website. Niet dat je daar veel aan hebt maar toch: https://tribute-audio.nl
Gr. René
► Vinshine x Kinki Studio Taihang
    ► Vinshine x LYH SW-10pro
    ► Rockna Wavedream Reference Signature
    ► Vinshine  x Kinki Studio Dazzle
► Xanadu HRS22YH-MG

Vhond

CiteerA new website is being constructed. Please check back shortly.

AudioEnZo

Dat zeg ik: "Niet dat je daar veel aan hebt"  ;)
Gr. René
► Vinshine x Kinki Studio Taihang
    ► Vinshine x LYH SW-10pro
    ► Rockna Wavedream Reference Signature
    ► Vinshine  x Kinki Studio Dazzle
► Xanadu HRS22YH-MG

Vhond

Geen idee hoe lang ze al bezig zijn met de nieuwe website.

Struis

Ik vermoed zomaar dat die niet heel veel verder gaat ontwikkelen ;)
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker, Tribute (made in Grunn) voorversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue (nu met Woodsong lager), dCS Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Meitner MA-2 CD speler en DAC, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer, PS Audio Power Plant. Interconnects van Oyaide, Audioquest (Sky en Earth), power zelfmaak, Puritan en nog wat random spul, ethernetkabels van QED en Audioquest (Carbon).

RZeemering

Citaat van: Vhond op februari 13, 2026, 10:11:35Geen idee hoe lang ze al bezig zijn met de nieuwe website.
Al zeker een half jaar toen ik voor het laatst keek
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

Struis

PXL_20260223_203204027.jpg

Het lijken toch echt 36 relais per kant voor de volume..
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker, Tribute (made in Grunn) voorversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue (nu met Woodsong lager), dCS Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Meitner MA-2 CD speler en DAC, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer, PS Audio Power Plant. Interconnects van Oyaide, Audioquest (Sky en Earth), power zelfmaak, Puritan en nog wat random spul, ethernetkabels van QED en Audioquest (Carbon).

Vhond

Struis

Ja, volgens mij heeft hij er 3 maanden aan gewerkt.. Maar het resultaat maar er zijn. Het ziet er zeer verzorgd uit.

Citaat van: Vhond op februari 24, 2026, 12:35:16Dat is best een klusje geweest.

Kingpin

Autoformer volgens mij, kan het verder niet zien.
Maar idd als het met relais geschakeld is zou het inderdaad een AVC/TVC kunnen zijn, lijkt me onzin om achter elk relais een weerstand te zetten voor volumeregeling.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Struis

Nou ja, ik zie 36 relais per kant, en het is een 36 stappen volumeknop. Dus ik gok van wel. En ik zie er geen weerstanden bij. Ik wist niet dat het kon, maar het verklaart waarom je niet de volumeknop kan vasthouden, maar per volumestap los moet drukken..

Citaat van: Kingpin op februari 24, 2026, 17:53:05Autoformer volgens mij, kan het verder niet zien.
Maar idd als het met relais geschakeld is zou het inderdaad een AVC/TVC kunnen zijn, lijkt me onzin om achter elk relais een weerstand te zetten voor volumeregeling.

RZeemering

Citaat van: Struis op februari 24, 2026, 12:48:41Ja, volgens mij heeft hij er 3 maanden aan gewerkt.. Maar het resultaat maar er zijn. Het ziet er zeer verzorgd uit.

Vandaar dat de site al zo lang 'under construction' is :P
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

Kingpin

Citaat van: Struis op februari 24, 2026, 18:04:50Ik wist niet dat het kon, maar het verklaart waarom je niet de volumeknop kan vasthouden, maar per volumestap los moet drukken..

Kun je oplossen met een rotary encoder.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Struis

Hmm.. Maar uiteindelijk zijn het maar maximaal 36 stappen, dus ach. En als hij zo klinkt....

Citaat van: Kingpin op februari 24, 2026, 18:21:39Kun je oplossen met een rotary encoder.

Struis

Nou ja, laat hem doen waar hij blijkbaar heel goed in is... En zo kunnen wij voor 1000 euro een 24 stappen volume ongebalanceerde versie krijgen en voor 1750 en gebalanceerde met 36 volume stappen.

En hij speelt mijn Accuphase C-11 en dCS Delius voorversterkers weg. Wat wil je nog meer? Oh ja, en ik kan vanuit me werk daarheen lopen in 15 minuten...

Citaat van: RZeemering op februari 24, 2026, 18:17:55Vandaar dat de site al zo lang 'under construction' is :P

Vhond

Dat je bij 'm om de hoek woont is echt wel een voordeel.

Struis

Ja nou en of. Omdat ik in de buurt woon heeft hij hem persoonlijk afgeleverd! Aardige man!

Hij heeft daarna mijn P3ESR 40th Anniversary's meegenomen. Hij zoekt nu kleinere nieuwe speakers en was benieuwd naar de Harbeths..

Citaat van: Vhond op februari 25, 2026, 09:58:13Dat je bij 'm om de hoek woont is echt wel een voordeel.

lukas

De Tribute is geen TVC maar een AVC.
Ik heb er twee gehad. Fantastisch. Wat een verfijning, natuurlijkheid en rust bracht dat voor mijn Sun Audio sv2a3. Ik had dan het volume op de Sun helemaal open en regelde het geluid via de Tribute.
Prachtig. Wat een ontdekking. Luisteraars die ik hoog heb zitten, DHTRob en Stefan Wapstra, gebruiken ze ook.

Toen kwam de Sophia Electric Magik Box. Een soort step up. Die vond ik nog veel mooier voor de Sun dan de Tribute. Het geluid klinkt met Sophia er voor helemaal vrij, dan klinkt de Tribute toch wat gecontroleerd. Maar als je 1 kan proberen, zou ik zeker doen! Tribute voor of achter de Sophia was weer niet mooi.