AWALL 157" micro-led scherm in de praktijk

Gestart door N1v3K, januari 29, 2026, 17:22:19

Vorige topic - Volgende topic

N1v3K

Ik kwam deze video van The Hook Up tegen.
Heeft een groot micro-led scherm in zijn kamer geïnstalleerd.

Uitgebreid verhaal over de installatie en wat er allemaal bij komt kijken.

Littletycoon

Ik zie het al hangen in de woonkamer (maar bepaalde personen in het gezin zeker niet)

home@the movies

Houd onze Facebook en het forum in de gaten de komende week(en) we hebben letterlijk "groot" nieuws aan te kondigen.
Nog heel even geduld  ;)

Richi

Mooie technologie. Heel flexibel ook qua grootte van het scherm. En bij reparatie ook beter te doen dan zeulen met zo'n enorm scherm. Dit is wel de toekomst voor grote schermen lijkt mij.
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • 5 x Elac Debut 6.2 • 3 x JBL Stage 200P • A*BNB 2x12" • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Mac Mini M2 Roon server • Cisco Meraki ms220-8P Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

eduard

Citaat van: home@the movies op januari 30, 2026, 10:15:18Houd onze Facebook en het forum in de gaten de komende week(en) we hebben letterlijk "groot" nieuws aan te kondigen.
Nog heel even geduld  ;)

Mooi je had het volgens mij vorig jaar ofzo al een keer roepen was laatst al aan het zoeken naar je nieuws maar kon hem nog niet vinden.

Over de video ik vind deze eerlijker dan een eerdere die ik gezien had. Er wordt meer uit gelegd over de resolutie en ook instalatie en hoge stroom gebruik terwijl er geen beeld is ect.

Voor de toekomst  4a5 jaar ben ik zeer geintreseerd in deze ontwikkeling wil ooit nog eens een nieuwe Ht ruimte laten bouwen en dan is een dergelijke tv zeker een optie.

Fox

Dit is een interessante ontwikkeling  :inlove:  :inlove:  :inlove: 

Gelukkig geen last van de WAF, want die vind het prima.
En qua interieur zie ik nog wel mogelijkheden om deze minder of niet te laten opvallen  ;)

Maar helaas door de prijs blijft het een droom  :D

home@the movies

Citaat van: eduard op januari 30, 2026, 11:58:19Mooi je had het volgens mij vorig jaar ofzo al een keer roepen was laatst al aan het zoeken naar je nieuws maar kon hem nog niet vinden.

Over de video ik vind deze eerlijker dan een eerdere die ik gezien had. Er wordt meer uit gelegd over de resolutie en ook instalatie en hoge stroom gebruik terwijl er geen beeld is ect.

Voor de toekomst  4a5 jaar ben ik zeer geintreseerd in deze ontwikkeling wil ooit nog eens een nieuwe Ht ruimte laten bouwen en dan is een dergelijke tv zeker een optie.

Ja we zijn er reeds 3 jaar mee bezig om de juiste partner te vinden en een goede keze te maken. Ook de CE keuring heeft zeer lang op zich laten wachten. Maar het is nu eindelijk allemaal rond en we gaan zeer binnenkort het nodige nieuws op jullie loslaten.
Ik ben zeer blij en heb echt heel erg veel zin om mijn tanden tezetten in een nieuwe uitdaging.

donaldk

Citaat van: home@the movies op januari 30, 2026, 10:15:18Houd onze Facebook en het forum in de gaten de komende week(en) we hebben letterlijk "groot" nieuws aan te kondigen.
Nog heel even geduld  ;)

CE verklaring is opgesteld? Ik ben benieuwd wat je gaat aanbieden.

donaldk

Smarthomehookups is actief in het AWALL topic op AVS.

home@the movies

Citaat van: donaldk op januari 31, 2026, 01:40:11CE verklaring is opgesteld? Ik ben benieuwd wat je gaat aanbieden.

Alles is in orde, nog even wachten op de inklaring, maar "het" staat al in België ;)  ;D

donaldk

De Megamonitors worden ingevlogen naar USA, dus transport kan heel snel gaan. Zal bij jouw aanbod ook wel kunnen. Of je moet zeker genoeg zijn van vraag en die container ook nog eens kunnen voor financieren, anders loont schip niet. Maar wanneer je min of meer made to order levert...

home@the movies

Er is een "pakje" toegekomen vandaag  :crazy:  :crazy:  :pompom:  :pompom:  :pompom:  :pompom: WhatsApp Image 2026-02-03 at 14.44.55.jpegWhatsApp Image 2026-02-03 at 14.44.55.jpeg 

donaldk

Staat deze ook in Fira Barcelona? VEEL LED merken op ISE nu.

Fox

Persoonlijk trek mij dit concept wel aan door de hoge anti reflectie en het ontbreken van de QD-layer.
Ik ben nl gevoelig voor de purple crush  :(

N1v3K

Vervolgvideo.

Een vergelijking van het grote micro-led scherm met projectoren (in diverse prijsklassen) en een ALR scherm.

Littletycoon

tsja, geef mij USD 55K (+BTW + invoerrechten + installatiekosten) en ik ga het met mijn vrouw hebben over het ontruimen van de woonkamer om dat 155" microled ding erin te zetten. Wel cool natuurlijk als ik haar zover heb (en verteld dat er de komende 20 jaar geen vakantie meer in zit).

Vik

Het scherm dat hij gebruikt, heeft al een lichtverlies van 40%. Met een beter scherm (bijvoorbeeld: Stewart FireHawk) wordt de situatie al heel anders.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

N1v3K

Citaat van: Vik op februari 13, 2026, 19:01:25Het scherm dat hij gebruikt, heeft al een lichtverlies van 40%. Met een beter scherm (bijvoorbeeld: Stewart FireHawk) wordt de situatie al heel anders.

Waaronder de prijs.

Zijn eindconclusie is dat het micro-led scherm veruit het beste presteert, maar dat je voor een vijfde van de prijs ca. 90% van de prestatie kunt halen.

Wat kost een 150" ALR cinemascope FireHawk?

home@the movies

Citaat van: Littletycoon op februari 13, 2026, 17:12:17tsja, geef mij USD 55K (+BTW + invoerrechten + installatiekosten) en ik ga het met mijn vrouw hebben over het ontruimen van de woonkamer om dat 155" microled ding erin te zetten. Wel cool natuurlijk als ik haar zover heb (en verteld dat er de komende 20 jaar geen vakantie meer in zit).

Ik kan je nu reeds vertellen, dat het product dat we binnen een paar weken officieel gaan lanceren niet alleen goedkoper is, maar ook nog betere prestaties neerzet het de Awall scherm.

donaldk

Dus geen VMTC? Die is wel goedkoper, maar niet perse beter. Wel een grote speler met eigen productie en COB module fabrikage.Toen die (anderhalf?) jaar geleden werden aangeboden op AVS wilde uiteindelijk niemand ze hebben, nu is er AWALL voor meer en springt iedereen derop. Ik hoorde Peter paar geleden al over een SMD die P3 deed en er gewoon goed uitzag en maar zoveel duizend dollar was (onder de 10 meen ik?), in China ex-works of free on board. Invliegen enzo naar USA was ook maar enkele K$. Maar ja als je en Merknaam en bijbehorende garantie en van alles het beste dus nominaal 4K en dus voor kleine ruimte de superfijnste pitch en dan ook nog flink licht uit die kleinste LEDs, enzovoorts, dan kom je automatisch bij de duurste opties uit (Sony heft dan niet eens echt fijnste pitch) ja dan zit je op de ton(nen). 

N1v3K

Linus heeft er inmiddels ook een video over gemaakt.

donaldk

Huh titel aangepast ding was 90K maar CAD;-).

N1v3K

Citaat van: donaldk op februari 17, 2026, 18:57:55Huh titel aangepast ding was 90K maar CAD;-).
Correct :)

Harry HT

Citaat van: home@the movies op februari 13, 2026, 22:37:08Ik kan je nu reeds vertellen, dat het product dat we binnen een paar weken officieel gaan lanceren niet alleen goedkoper is, maar ook nog betere prestaties neerzet het de Awall scherm.
Hoi,

Hoe bevalt het sherm?

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."