Pioneer TAD S-3EX luidspreker paar

Gestart door RCduck7, januari 21, 2026, 17:38:39

Vorige topic - Volgende topic

mimic

Hier komt wel iemand voor joh! Prachtige speakers! Ik heb met mezelf afgesproken het bij monitoren te houden, maar anders! ( heb je helemaal niets aan )
Anthem MX1120/ STRE PRE/ MCA525 Gen2- Triangle Magellan Duetto/ Voce- DIY 18&15inch dualSUB

ElpeeTwaalf

Citaat van: RCduck7 op januari 29, 2026, 02:04:55Op Hifishark kan je ze het goedkoopst vinden aan 2505 euro in Duitsland met veel schade, gebruiksporen en condensschade in de lak. Ik kan me niet voorstellen dat er geen condens op de drivers of binnenin is. Kortom in een embarmelijke toestand. Dit weekend niet verkocht en mijn vader kan ik er heel blij mee maken. Zoniet, voor mijn zoon later. Kef speakers of andere kun je overal vinden.🙄
Ze staan nu al weken beschikbaar voor demo. Weken dat ik mijn nieuwe speakers niet kan beluisteren en ten dienste sta van mogelijke kopers die uiteindelijk na reservering niet komen opdagen of met smoesjes afkomen. Tja  een 66kg luidspreker verplaatsen doe je niet op dagelijkse basis. Dus laatste kans tot dit weekend of enkel nog beschikbaar zonder demo.

Soms moet je ook wat harder zijn met potentiële kopers. Hetgene wat ik zelf verkoop hoef ik geen brood van te kopen dus liever 1 serieuze koper over een maand (of maanden), dan 10 twijfelende praatjesmakers en een hoop verloren tijd en frustratie voor jou als verkoper.

1900 euro is al idioot laag voor deze kwaliteit en dan krijg je dus nóg meer twijfelaars die er niet naar op zoek zijn maar het toch niet willen laten staan vanwege de lage prijs.

Overigens, het schukje schade aan de bovenkant zou je relatief makkelijk moeten kunnen fixen met zwarte epoxy - tape langs de rand aan de achterkant plakken en beschadigd plekje opvullen.

Exirion

Even geduld hebben. Die beschadiging moet inderdaad best goed te verhelpen zijn, en het zijn en blijven geweldige TAD speakers. Net als bij de S-1EX zitten ook hier topkwaliteit tweeters in en de constructie is met zo'n 50kg per speaker erg solide uitgevoerd. Voor deze prijs een no-brainer.
BenQ W5850 | BenQ W4000i | HDFury Vertex 2 | Denon AVC-X4700H | Yamaha MX-A5000 | 4 x XTZ 99.36 FLR | 1 x XTZ 99.25 | 4 x Dali Fazon Sat | JL Audio E112 | t.amp Quadro 500 DSP | 4 x Dayton Audio BST-300EX | PS3 | PS4 | PS5 | Apple TV 4K | Nvidia Shield TV Pro

RCduck7

Citaat van: Xander32 op januari 29, 2026, 07:37:04Aankondigen dat je ze gaat opbergen zal de verkoop echt niet bespoedigen.

Eenmaal iemand voor mijn deur staat kan ik ze wel uit een kamer ernaast halen en aansluiten om te laten horen dat ze werken maar het zal dan niet op ideale plaats zijn om kritisch te luisteren. Die 66kg speaker die ik binnenkort op hun luisterplek ga zetten ga ik niet meer weg zetten. Vorige week nog een advertentie gezien waar iemand vermeld dat hij gestopt is met demos geven.
Pioneer TAD S-1EX front, S-7EX center, Polk owm5 rear. Surround processor Emotiva UMC-1. Cherry Maraschino mono all around 60V psu. Bronnen MHZS CD88G CD player, Metrum Quad DAC. Cambridge Audio CXUHD, Game consoles. Philips mini led 65" 4K. 2nd system Dynaudio Heritage Special, Rotel Michi X5, surround + center Dynaudio contour with Denon avr-x4500h, Denon DBT-3313UD, 43" 4K phillips. Bedroom, denon ceol rcd-n11dab, Fyne Audio F300i speakers, Phillips 32" full hd. For sale: Dali Oberon 1 + Roksan Attessa inegrated.

Xander32

Wanneer je in een adver al aangeeft dat de te koop staande ls niet te beluisteren zijn, weet je zeker dat je kansloos bent.

En ik begrijp jou hoor, je wil ook verder, kan niet alsmaar het opstellen van eigen ls uitstellen.

Citaat van: RCduck7 op januari 30, 2026, 03:51:54Eenmaal iemand voor mijn deur staat kan ik ze wel uit een kamer ernaast halen en aansluiten om te laten horen dat ze werken maar het zal dan niet op ideale plaats zijn om kritisch te luisteren. Die 66kg speaker die ik binnenkort op hun luisterplek ga zetten ga ik niet meer weg zetten. Vorige week nog een advertentie gezien waar iemand vermeld dat hij gestopt is met demos geven.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

sultankat

Citaat van: RCduck7 op januari 22, 2026, 21:43:39Oei prijs vergeten. :turn: Wat wil je er voor geven? Als ik de prijzen controleer op hifishark die niet min zijn, 2000 euro zou ik zeggen. Net omdat er die kleine schade is. Maar indien weinig gegadigden (wat ik me moeilijk kan inbeelden) kan er nog ietsje van af. :xmas: Laat kerst cadeautje?

vaste prijs hier benoemen is verplicht! Mogelijkheid van bieden mag.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

RCduck7

Heb het dan ook in de eerste post aangepast.
Pioneer TAD S-1EX front, S-7EX center, Polk owm5 rear. Surround processor Emotiva UMC-1. Cherry Maraschino mono all around 60V psu. Bronnen MHZS CD88G CD player, Metrum Quad DAC. Cambridge Audio CXUHD, Game consoles. Philips mini led 65" 4K. 2nd system Dynaudio Heritage Special, Rotel Michi X5, surround + center Dynaudio contour with Denon avr-x4500h, Denon DBT-3313UD, 43" 4K phillips. Bedroom, denon ceol rcd-n11dab, Fyne Audio F300i speakers, Phillips 32" full hd. For sale: Dali Oberon 1 + Roksan Attessa inegrated.

Wookie

Ik snap RCDuck enigzins wel..
Soms is het gewoon lastig om de hele boel op te stellen voor een mogelijke koper.
Bij mij staat alles boven, als ik wat verkoop is beluisteren boven voor mij geen optie.
Dus moet de hele handel naar beneden naar een andere kamer en dat is best intensief, maar ook een keuze  ;)

Wat je wel zou kunnen doen is na goed contact met de andere partij de mogelijkheid om een termijn van niet goed geld terug af te spreken..
Zo heb ik eens een set Blumenhofers FS3 verkocht zonder beluisteren, de koper kwam van ver, maar in goed vetrouwen was dit voor beide een prima optie..
Niet goed? Dan binnen 24 uur weer retour en geld terug ;)
Ik heb hem nooit meer terug gezien...wel een bedankje en dat hij er heel blij mee was 👍

RCduck7

ElpeeTwaalf

Valt wel mee toch? Ik heb Philips FB1000's op staan.

RCduck7

Citaat van: ElpeeTwaalf op februari  2, 2026, 20:48:21Valt wel mee toch? Ik heb Philips FB1000's op staan.
Wat zijn dan de afmetingen? Is niet duidelijk.

Porsche4Life

Ehm met high-end 2e hands, mag hopen dat je weet wat je koopt. Ff snelle optische indpectie en kijken of het werkt, natuurlijk. Maar "gezellig" met koffie en cake door de kopers spotify list en "lekker" bomen over de hobby >opzouten. Geen tijd voor en geen zin in.

RCduck7

Citaat van: Porsche4Life op februari  3, 2026, 08:27:28Ehm met high-end 2e hands, mag hopen dat je weet wat je koopt. Ff snelle optische indpectie en kijken of het werkt, natuurlijk. Maar "gezellig" met koffie en cake door de kopers spotify list en "lekker" bomen over de hobby >opzouten. Geen tijd voor en geen zin in.
Eenmaal ze er zijn, met open armen natuurlijk. Zeker dat. Maar sommige mensen sturen van die berichten voor een week of 2 lang in de trend van "neen ze niet weg doen ik bied je er meer voor maar ik moet ergens een datum kunnen prikken... Haakt dan toch af zonder ze te beluisteren. Ondertussen zijn mogelijk eerder geintresseerden in die 2 weken tijd ook al afgehaakt.
Ik heb ze gekocht en had er 3u30 voor gaan rijden. En ja, zoals jij boven beschreef ging het er aan toe.

Fr@nk

Citaat van: RCduck7 op februari  3, 2026, 16:22:02Eenmaal ze er zijn, met open armen natuurlijk. Zeker dat. Maar sommige mensen sturen van die berichten voor een week of 2 lang in de trend van "neen ze niet weg doen ik bied je er meer voor maar ik moet ergens een datum kunnen prikken... Haakt dan toch af zonder ze te beluisteren. Ondertussen zijn mogelijk eerder geintresseerden in die 2 weken tijd ook al afgehaakt.
Ik heb ze gekocht en had er 3u30 voor gaan rijden. En ja, zoals jij boven beschreef ging het er aan toe.

Valt nog reuze mee. Bij mij was het heen en terug 1100km en 12 uur rijden...
🔊 Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (2M Black/AT VM750SH) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Eversolo DMP-A6 -  Qobuz - AQ - QED.

🎧 RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE-1000 V2 Stealth - Sennheiser HD58X Jubilee - HD600 MKII - HD650 MKII - HD660s - HD800s - Beyerdynamic DT1770Pro - DT1990Pro - Amiron Home - Amiron Copper Wireless - T1.3rd gen. - Denon AH-D7200 - Focal Hadenys - Clear MG.

RCduck7

Citaat van: Fr@nk op februari  3, 2026, 16:45:15Valt nog reuze mee. Bij mij was het heen en terug 1100km en 12 uur rijden...
Was, dit ook van plan maar ging er dan meteen een vakantie van maken. Ik hoop dat jij dit ook deed. :ohmy:

Fr@nk

Citaat van: RCduck7 op februari  3, 2026, 21:27:30Was, dit ook van plan maar ging er dan meteen een vakantie van maken. Ik hoop dat jij dit ook deed. :ohmy:

Met een setje nieuwe Quadral Aurum Vulkan 9 achterin de wagen heb je niet veel ruimte meer over. Die dozen nemen bijna tweemaal zoveel plaats in. 
Op een mooie zaterdag samen met onze zoon om 5u in de ochtend vertrokken richting Karlsruhe (SG Akustik), en tegen de avond terug. ;)
🔊 Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (2M Black/AT VM750SH) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Eversolo DMP-A6 -  Qobuz - AQ - QED.

🎧 RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE-1000 V2 Stealth - Sennheiser HD58X Jubilee - HD600 MKII - HD650 MKII - HD660s - HD800s - Beyerdynamic DT1770Pro - DT1990Pro - Amiron Home - Amiron Copper Wireless - T1.3rd gen. - Denon AH-D7200 - Focal Hadenys - Clear MG.

RCduck7

Ja, heen en terug was het ook dan 7 uur voor mij. Wel prachtige speakers die Quadral's.

RCduck7

Gereserveerd tot en met zaterdag.

RCduck7

Blockbuster

Citaat van: RCduck7 op februari  7, 2026, 13:04:20Terug beschikbaar.

Pohh hier word je toch moe van he...  :wacko: Echt rot dat ze of niet komen opdagen of last ineens toch wat van de prijs willen halen.

ElpeeTwaalf

Tweedehands markt is sinds covid dramatisch slecht en de aspirant kopers steeds botter, smoesjes steeds dommer.
Heb je ze ook op Kleinanzeigen staan?

Exirion

Citaat van: ElpeeTwaalf op februari  7, 2026, 13:29:15Tweedehands markt is sinds covid dramatisch slecht en de aspirant kopers steeds botter, smoesjes steeds dommer.
Heb je ze ook op Kleinanzeigen staan?
Ik neem de moeite al niet eens meer om te verkopen. Werd onlangs nog benaderd door iemand die een projector wilde overnemen. Ik was vergeten dat ie nog te koop stond. Prijs afgesproken en hij zou na zijn vakantie langskomen. Ik heb dat ding nog aangesloten en klaargezet voor een demo, maar niks meer gehoord. Asociaal.
BenQ W5850 | BenQ W4000i | HDFury Vertex 2 | Denon AVC-X4700H | Yamaha MX-A5000 | 4 x XTZ 99.36 FLR | 1 x XTZ 99.25 | 4 x Dali Fazon Sat | JL Audio E112 | t.amp Quadro 500 DSP | 4 x Dayton Audio BST-300EX | PS3 | PS4 | PS5 | Apple TV 4K | Nvidia Shield TV Pro

Porsche4Life

Ja, niet direct willen/kunnen schakelen dikke red flag. Ijzer smeden als het heet is anders gaat het voorbij.

RCduck7

Hij had al op voorhand laten weten dat hij gek was van de sound van een ribbon tweeter. Hij was zeer lovend over de speaker in het algemeen en vooral het laag. De keramische tweeter in de pioneer S-3EX was het nog net dat niet voor hem. Heeft 2u30 gereden en had gebak mee. Vriendelijk iemand wel.