VoiceVictory luidsprekers in combinatie met VoiceVictory Hypex Nilai versterkers

Gestart door audiotechneut, januari 19, 2026, 16:37:43

Vorige topic - Volgende topic

Mao

Citaat van: CinéHome op maart 16, 2026, 16:10:17Doe mij dan maar 3x een tweeter van €99. Die van 4 a 5000 euro heb ik nog nooit gehoord inderdaad. Zoals ik ook nog nooit met een Bentley heb gereden.

Als verkoper wil je we iets verkoopbaars in een ietwat competitief prijssegment.
Zo'n M&K S150 doet het prima inzake dynamiek en realisme. En de actieve versie natuurlijk nog beter.

Ja als ik iets nodig heb waar dit soort tweetertjes inzitten ga ik naar de MediaMarkt. Daar hebben ze genoeg keuze in kunststof bakjes met speakertjes erin.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels
Slaapkamer: WiiM Amp plus, KEF C75 ( volledig gerestaureerd) bronnen via Roon +tv.

fasteddie

T
5

fasteddie

Citaat van: audiotechneut op maart 15, 2026, 18:28:19Dat verschil is er zeker. Ik heb eerst een stereo versie van de Hypex Nilai te leen gekregen van de dealer (Smits Design Center) en deze vergeleken met mijn Myryad set (MP100 voor en MA240 eind). Toen miste ik wat. Vervolgens mocht ik de monoblokken uitpoberen en dat was zo overtuigend dat ik die direct besteld heb. De Versterkermodules zijn als ik het goed heb identiek aan die van de stereo versie echter elk kanaal zijn eigen voeding brengt echt wat.

Goed om te horen wat betreft stereo <> mono blokken, maar zal er ook een verschil zijn tussen de Soundimport en VV blokken?

CinéHome

Citaat van: Mao op maart 21, 2026, 11:02:21Ja als ik iets nodig heb waar dit soort tweetertjes inzitten ga ik naar de MediaMarkt. Daar hebben ze genoeg keuze in kunststof bakjes met speakertjes erin.
Ik verwacht niet dat er €99 tweeters in plastic speakertjes zitten.
De Scanspeak widerange tweeter die 20 jaar geleden in de Sonus Faber Stradivari Homage zat, betaal je nu zo'n €50. 😉
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

Mao

Citaat van: CinéHome op maart 23, 2026, 10:35:54Ik verwacht niet dat er €99 tweeters in plastic speakertjes zitten.
De Scanspeak widerange tweeter die 20 jaar geleden in de Sonus Faber Stradivari Homage zat, betaal je nu zo'n €50. 😉

Oke dat heb ik nooit geweten maar aan de andere kant bevestigt dit wel een beetje waarom ik die Sonus Faber luidsprekers niet vindt klinken. Ben er eens serieus mee bezig geweest set met een prijs van rond 50/60k vond ik teleurstellend klinken. ATC stak er met kop en schouder uit was dacht ik de scm 50 met de 12". Deze ATC 12" versie staat op de shortlist bij mij. Andere favoriet is de JBL Makalu op papier en natuurlijk het verleden van JBL. Helaas staan ze overal dat je hem online kan bestellen maar ja weet niet wie dat gaatje in zijn/haar hoofd heeft ze zonder te beluisteren koopt maar ze staan bij die betreffende dealers niet in de winkel wat ook begrijpelijk is vanwege de investering.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels
Slaapkamer: WiiM Amp plus, KEF C75 ( volledig gerestaureerd) bronnen via Roon +tv.

ElpeeTwaalf

Die nieuwe JBL zijn softe koek vergeleken met de oude studio monitor. Makalu was beste van de 3 maar nooit van mijn leven voor dat geld, niet mijn smaak - veel te veilig/soft afgestemd en voor mij niet meer de kenmerkende JBL sound van Greg Timbers periode. Soort van 'kan wel, wil niet' geluid.

Staat nu voor het eerst sinds jaren een set K2 9900 te koop op MP voor een scherpe prijs, die zou ik altijd verkiezen boven al die nieuwe Summits - 435Be driver van de Everest en een klassieke, papieren conus "15 1500AL of 1501AL. Eigenlijk de Everest maar met 1 woofer en kleinere hoorn.

Binnenkort komen de 4369 uit a 20-25k per paar maar ik vermoed dat die D2 driver gewoon matig is.
Vond hem erg cheapo aanvoelen vergeleken met de klassieke compeessiedrivers, is ook een simpele plastic diafragma wat erin zit, niet eens ti of alu, laat staan Be.

Vhond

Mao

Citaat van: ElpeeTwaalf op maart 24, 2026, 23:29:10Die nieuwe JBL zijn softe koek vergeleken met de oude studio monitor. Makalu was beste van de 3 maar nooit van mijn leven voor dat geld, niet mijn smaak - veel te veilig/soft afgestemd en voor mij niet meer de kenmerkende JBL sound van Greg Timbers periode. Soort van 'kan wel, wil niet' geluid.

Staat nu voor het eerst sinds jaren een set K2 9900 te koop op MP voor een scherpe prijs, die zou ik altijd verkiezen boven al die nieuwe Summits - 435Be driver van de Everest en een klassieke, papieren conus "15 1500AL of 1501AL. Eigenlijk de Everest maar met 1 woofer en kleinere hoorn.

Binnenkort komen de 4369 uit a 20-25k per paar maar ik vermoed dat die D2 driver gewoon matig is.
Vond hem erg cheapo aanvoelen vergeleken met de klassieke compeessiedrivers, is ook een simpele plastic diafragma wat erin zit, niet eens ti of alu, laat staan Be.

Als dat het geval is met de nieuwe Summit serie ben ik er gauw klaar mee.
Speel al pak weg 20 jaar met de klassieke 4350. Dan komt ATC wel dichter in de buurt of gewoon de 4350 houden verbaas mij er iedere keer weer over hun performance. Technisch klopt er eigenlijk geen reet van 4 weg systeem geen akoestische fase correctie. Maar klinken als een klok.

Vhond

Gaat dit topic nog over
klik
Spoiler
VoiceVictory apparatuur