Compacte platenspeler gezocht

Gestart door Marco85, januari 18, 2026, 18:09:15

Vorige topic - Volgende topic

Marco85

Zoals de topictitel suggereert, ik ben op zoek naar een goede en compacte platenspeler. Wij hebben straks een wandmeubel met vakken van 364x350mm, hier gaat mijn Technics SL1300 helaas niet passen. Ik speel al met het idee om bijvoorbeeld een Lenco L75 van de plint te ontdoen en hier een onderstel voor te maken in dezelfde afmetingen als de bovenbouw, maar misschien hebben andere forumleden nog goede suggesties.
Het is trouwens wel een optie om hem op een uitschuifbare plank te zetten, mocht de speler wel kunnen passen, maar de arm niet vrij kunnen draaien om te spelen. Ben zeer benieuwd naar de reacties.

gerard123

Citaat van: Marco85 op januari 18, 2026, 18:09:15Zoals de topictitel suggereert, ik ben op zoek naar een goede en compacte platenspeler. Wij hebben straks een wandmeubel met vakken van 364x350mm, hier gaat mijn Technics SL1300 helaas niet passen. Ik speel al met het idee om bijvoorbeeld een Lenco L75 van de plint te ontdoen en hier een onderstel voor te maken in dezelfde afmetingen als de bovenbouw, maar misschien hebben andere forumleden nog goede suggesties.
Het is trouwens wel een optie om hem op een uitschuifbare plank te zetten, mocht de speler wel kunnen passen, maar de arm niet vrij kunnen draaien om te spelen. Ben zeer benieuwd naar de reacties.

Een Technics SL-5 of soortgelijk gaat passen. Die zijn ongeveer zo groot als een lp hoes. Ze staan regelmatig op marktplaats en zijn redelijk probleemvrij. Een sl5 kost minder dan 100 euro, maar er zijn ook mooiere/duurdere versies. Sl 6, 7 en 10. Koop wel een direct drive, er zijn ook snaaraangedreven versies maar die zijn minder degelijk.

https://link.marktplaats.nl/m2355833399?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios
Ik heb al heel vaak naar de Toccata en Fuga in d-moll geluisterd, maar sinds de laatste software update van mijn streamer hoor ik pas dat er een kerkorgel meespeelt.

SpaceJS

tja, hey is allesinds af te raden om eigenlijk een draaitafel zo te plaatsen. Is dit misschien een mogelijkheid?

Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub

ElpeeTwaalf

Een Ariston RD40, Micro Seiki DQX1000, SME 10...dat soort dingen?

Marco85

Citaat van: SpaceJS op januari 18, 2026, 18:16:50tja, hey is allesinds af te raden om eigenlijk een draaitafel zo te plaatsen. Is dit misschien een mogelijkheid?

Wat bedoel je precies met af te raden om zo te plaatsen?

Een Pro-ject rpm5 ziet er ook wel chic uit trouwens

SpaceJS

Citaat van: Marco85 op januari 18, 2026, 19:00:08Wat bedoel je precies met af te raden om zo te plaatsen?

Een Pro-ject rpm5 ziet er ook wel chic uit trouwens

in een kast met plankjes, je will een draaitafel trillingsvrij en waterpas opstellen als het even kan.
Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub

minplus

Wat Gerard aangeeft. Gewoon een SL5 of hoger. Schitterende spelers. Ik gebruik hier de SL-10.
Naast een normale DT met normale arm en aanverwanten.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Marco85

Citaat van: SpaceJS op januari 18, 2026, 19:11:12in een kast met plankjes, je will een draaitafel trillingsvrij en waterpas opstellen als het even kan.

Aah op die manier, de technics heeft ook jarenlang op een tv meubel staan spelen, dus dat zit voor mij opzich wel goed. Bedankt voor je toevoeging!

Mediator

Rega P8. Is een lichtgewicht model en neemt een heel kleine footprint in.
Gruppo Richercha Audio Alta Fedeltà ❤️

John Wx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO Dali Oehlbach ARGON

Kerre

Pro-Ject RPM serie heeft ook een vrij smalle footprint.
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

ElpeeTwaalf

Klopt, alleen is de kwaliteit daarvan niet veel om over naar huis te schrijven, met name de 1.x serie.