Philips LHH300 DAC prototype

Gestart door ll0ll, januari 3, 2026, 19:11:11

Vorige topic - Volgende topic

ll0ll

Zit ik vandaag in een exemplaar van het Japanse magazine MJ Audio Technology te bladeren, kom ik opeens een foto van een voor mij onbekend Philips LHH model tegen.  :coffee:

Nu ken ik alle Philips LHH modellen wel. Op de Philips LHH2000 na, gaat het om modellen die in opdracht van Philips door Marantz zijn ontwikkeld en in Japan op de markt zijn gebracht.

Door oa de LHH2000 heeft Philips midden jaren 80 een uitstekende naam op het gebied van audio in Japan opgebouwd. Eerder werd Philips voornamelijk gezien als een producent van bv  koffiezetapparaten en koelkasten. De LHH2000 heeft daar destijds een enorme indruk achtergelaten.

Philips heeft vervolgens eind jaren 80/begin jaren 90 goed gebruik gemaakt van het 'LHH' type aanduiding, door diverse door Marantz ontwikkelde high-end modellen (met Philips techniek) op de Japanse en USA markt uit te brengen.
Andersom zette Philips die LHH modellen hier in Europa op de markt onder het Marantz label.
Denk aan de Marantz CD11 LE, die in Japan werd verkocht als Philips LHH700.
Of de Marant CD12 LE, met als Philips broertje de Philips LHH1000.

Naast die Philips/Marantz modellen heeft Philips ook een aantal LHH modellen door Marantz laten ontwikkelen, die Philips alleen in Japan heeft verkocht. Bijvoorbeeld de Philips LHH800r cdspeler, de LHH900r cdspeler, LHH300r cdspeler. Of de LHH A700 versterker en LHH A200 versterker. Versterkers die gebruik maken van NFB technieken.

In de afgelopen jaren heb ik het hele internet afgestruind om info over deze LHH modellen te verzamelen. Heb zelf een aantal van die LHH modellen (geimporteerd uit Japan) en heb ook veel folder materiaal. Maar ook een aantal Japanse magazines.

Zit ik dus in dat MJ Audio Technology magazine te bladeren, kom ik een foto van een Philips LHH300 DAC prototype tegen. Tenminste, een model wat ik niet eerder heb gezien en voor zover ik weet ook niet op de markt is gekomen:

Philips LHH300 DAC Prototype - DutchAudioClassics.nl

(Het bovenste model is de LHH300 DAC proto, daaronder de LHH A200 versterker)

Dat vind ik dus heel bijzonder! Een DAC in de lijn van de LHH300r cdspeler en LHH A200 versterker. Nog nooit eerder gezien!

En waar zouden we zijn zonder AI, om die zwart wit foto met behulp van eigen foto's van de LHH A200 versterker om te zetten naar een mooie kleuren rendering:

:D
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540 | Cyrus One Cast | Cyrus One Linear
http://www.dutchaudioclassics.nl

Peerless Monster

Wauw wat mooi! Echt genieten!
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

Marco66

Prachtige serie zeg, die kende ik nog niet!
Woonkamer: Rega Brio MK7, John Eekels Monitoren
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

ElpeeTwaalf

LHH's zijn prachtig, andere orde van kwaliteit dan de europese modellen.

p.s
Misschien een idee om een "AI Generated" watermerk op het plaatje te zetten, voordat het de wereld rondgaat en men ernaar opzoek gaat  :D

ll0ll

Citaat van: ElpeeTwaalf op januari  6, 2026, 16:14:36LHH's zijn prachtig, andere orde van kwaliteit dan de europese modellen.

p.s
Misschien een idee om een "AI Generated" watermerk op het plaatje te zetten, voordat het de wereld rondgaat en men ernaar opzoek gaat  :D

Goeie, done!!
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540 | Cyrus One Cast | Cyrus One Linear
http://www.dutchaudioclassics.nl