Terugblik 2025, forecast 2026

Gestart door AudioEnZo, januari 2, 2026, 13:01:48

Vorige topic - Volgende topic

AudioEnZo

Wellicht wel weer leuk om het afgelopen jaar eens onder de loep te nemen en een forecast voor 2026 te geven? Ik trap af.....

Terugblik 2025: er zijn in huize AudioEnZo best wat veranderingen geweest op audio gebied.
  • In februari kwam de Grimm MU2 in huis. Waanzinnig mooie streamer/Roon server/DAC/voorversterker. Een endgame dacht ik.
  • In april werd de Xanadu HRS22YHMG set aangevuld met een set Stack Audio Auva 100 wat kort is voor Audio Vibration Absorber en dat is ook precies wat ze doen en goed!
  • Omdat ik het in mijn ogen toch wel lompe aanzicht van de speakerstands zat was is er in oktober een set Liedtke-Metalldesign LM REFERENZ-X monitor stands gekomen. Pracht gebouwd, rete zwaar en past ook nog eens perfect bij de Auva 100's.
  • Ik schreef al dat ik de MU2 als endgame had bedacht, maar niets bleek minder waar. Toen ik in oktober de Rockna Wavedream Reference Signature streamer/DAC mocht beluisteren kon ik al vrij snel geen afscheid meer nemen van deze werkelijke top DAC.
  • Als laatste kwam er in november een nieuw interlink, de Grimm SQM XLR, welke zeer goede zaken doet tussen de Rockna en de Kinki monoblokken.

Vooruitzicht 2026:
  • Eind 2025 zag ik een aankondiging van een bijzondere geïntergreerde versterker. De Vinshine X Kinki Dazzle. Qua opbouw en specs super en mijn favoriete versterkermerk. En ik heb iets gedaan wat ik niet snel doe, namelijk gewoonweg blind bestellen. Er is geen demo apparaat beschikbaar, maar een en ander spreekt mij zo aan dat ik de gok gewaagd heb. De eerste reviews zijn zeer lovend. Komt hopelijk eind januari.
  • Nog een gok, de Vinshine X LHY SW-10pro switch. De huidige SOtM switch is al top, maar de SW-10pro heeft een aantal zaken die in het voordeel spreken. Ik wilde sowieso al eens aan de gang met scheiding van bekabeld ethernet naar optisch. En deze SW-10pro heeft dit gewoon aan boord. De "audio" ethernet uitgangen zijn volledig optisch gescheiden van de rest van de switch. Ook de voeding is top en dan ben ik meteen van de laatste schakelende voeding in de set af. Ik verwacht er geen wonderen van maar wel een punt op een i. Wordt ook eind januari.
  • Als de Dazzle er is wil ik nog eens uitvogelen welke interlink tussen de Rockna en de Dazzle nou de betere is, de Grimm SQM en mijn AEZ interlink. Daar heb ik 2 sets van en een ervan wil ik laten voorzien van XLR connectoren. Dan kan ik tevens een vergelijk doen tussen een RCA AEZ en een XLR AEZ interlink. Van de Grimm heb ik geen RCA versie maar dat is wellicht wel te regelen.
    Bij de Kinki mono's was alles wel duidelijk, maar met de Dazzle kan het zomaar anders uitpakken.
    Maar eerst maar die Dazzle ontvangen en inspelen  ;D 

Wie volgt?