DT Mythos STS

Gestart door jossie, december 8, 2025, 17:36:49

Vorige topic - Volgende topic

jossie

Ik heb twee van deze speakers gereviseerd, interne sub amps van 300 Watt gaan weer jaren spelen. Best een fraaie speaker... frontjes zijn doekloos momenteel, ze zijn in aluminium uitvoering. Hier en daar wel een beschadiging maar voor de leeftijd zeker acceptabel.

Voeding is betrouwbare dikke ringkern met aparte laagspanning wikkeling voor laag standby verbruik (ongeveer 5 Watt). 'On' ongeveer 8 Watt, netjes. Ik schat zo in dat de elektronica nog makkelijk 10 jaar meegaat. Ik ken de pitfalls van de gebruikte klasse D trap, 'taken care of'. ;-)

Granieten voet en je gewone versterker wordt serieus ontlast want al het laag wordt geleverd door de interne sub versterker. Dat is dan ook regelbaar en er is een LFE ingang voor film.

Hier lees je een aardige recensie van de luidspreker:

https://hifi.nl/recensie/3840/Definitive-Technology-Mythos-STS.html

600 euro lijkt me een redelijke prijs, wel ophalen. De frontjes zijn doekloos maar wel aanwezig en het oogt best wel aardig als ze er zonder doek op zitten. Zijn wel pennen afgebroken van het (plastic) front.
Omni !

jossie

Niet allemaal tegelijk hoor...

500 ?

Speaker wordt wat onderschat in Nederland denk ik  ::)

Ga 'm ook maar even op marktplaats zetten.
Omni !

jossie

400 ?

Werken goed hoor!
Omni !

Exirion

Leuk, bijzondere speakers :-)
BenQ W5850 | BenQ W4000i | HDFury Vertex 2 | Denon AVC-X4700H | Yamaha MX-A5000 | 4 x XTZ 99.36 FLR | 1 x XTZ 99.25 | 4 x Dali Fazon Sat | JL Audio E112 | t.amp Quadro 500 DSP | 4 x Dayton Audio BST-300EX | PS3 | PS4 | PS5 | Apple TV 4K | Nvidia Shield TV Pro