DT Mythos STS

Gestart door jossie, december 4, 2025, 22:27:54

Vorige topic - Volgende topic

jossie

Ik heb twee van deze speakers gereviseerd, interne sub amps van 300 Watt gaan weer jaren spelen. Best een fraaie speaker... frontjes zijn doekloos momenteel, ze zijn in aluminium uitvoering. Zal morgen nog een paar foto's plaatsen.

Voeding is betrouwbare dikke ringkern met aparte laagspanning wikkeling voor laag standby verbruik (ongeveer 5 Watt). 'On' ongeveer 8 Watt, netjes. Ik schat zo in dat de elektronica nog makkelijk 10 jaar meegaat. Ik ken de pitfalls van de gebruikte klasse D trap, 'taken care of'. ;-)

Ga ik met deze toppers binnenlopen? Wat is redelijk?
Omni !

JoWa

Leuke luidsprekers uit 2009 alweer: DT Mythos STS
Waren toen €2900 pp.
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Audio-GD Master 10MK2 - Spendor D7 - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / Hifiman Ayra Stealth / B&O Beoplay HX

Mijn showcase

jossie

Alleraardigste review inderdaad. De prijs gaat omhoog!

Maar... waar zou ik aan kunnen denken?

Als ik de link samenvat: fijne speaker met regelbaar laag, kunnen met z'n tweeën een compleet systeem neerzetten, geschikt voor muziek én film.
Omni !

JoWa

Bij Correct staan ze nu voor 699 EURO per stuk in de koopjes kelder.

Volgens Hifishark rond de 500-700 EURO per paar, afhankelijk van de toestand qua uiterlijk.
Technisch ga ik er van uit dat je ze weer uptodate hebt gebracht.
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Audio-GD Master 10MK2 - Spendor D7 - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / Hifiman Ayra Stealth / B&O Beoplay HX

Mijn showcase

jossie

Doen we 600, krijg je toch twee serieuze speakers voor  ;)

Bedankt voor de hulp! Ik zal een verkoop topic aanmaken.
Omni !