Mediaplayer

Gestart door thepioneer, november 8, 2025, 12:16:26

Vorige topic - Volgende topic

thepioneer

Ik wil een nieuwe mediaplayer gaan kopen ter vervanging van mijn Shield pro. Ik gebruik nu Kodi en daar wil ik eigenlijk wel vanaf deze keer.

Ik heb hiervoor jaren met Dune spelers gewerkt en dat beviel toen ook goed. Nu is het dus tijd voor iets nieuws maar er zijn uiteraard weer veel opties. Ik lees over Dune dat mensen nog wel eens problemen hebben met de stabiliteit van de software. Anderen hebben weer nergens last van.

Ik heb nu een beetje de keuze laten vallen op de volgende spelers:

Dune HD max 8k
Zidoo Z3000 pro
R_volution PlayerOne 8k

Kunnen jullie mij vertellen wat jullie ervaringen zijn met deze spelers? De R_volution spelers hebben wel een mooie videowall maar als jk die die mee laat wegen heb je dan niet gewoon een hele dure Dune. De HD max is naar mijn weten praktisch hetzelfde als de Player PlayerPro 8k. Qua prijs heb ik die dan ook laten gaan.

Ik was eerder op zoek naar een speler met coax uit maar dat is nu niet meer belangrijk aangezien ik er een surroundreciever tussen heb en ik hdmi kan gebruiken.

Hopelijk kunnen jullie mij adviseren.
Meridian DSP8000SE, Meridian 218, Meridian Distributor 3, 4x Meridian DSP520
Marantz Cinema 70s
Nvidia Shield

RCD

Waarom geen Apple TV 4K met Infuse?
Werkt perfect hier wat het beeld betreft.
Hij kan alleen niet alle audio formaten aan geloof ik.

Rob

thepioneer

Ik heb helemaal niets van Apple thuis. Denk dat ik daar niet veel aan zal hebben en als hij niet alles ondersteund qua formaten. De Shield is dan een betere optie voor mij maar die wil ik juist vervangen.
Marantz Cinema 70s
Nvidia Shield

RonG

Ik heb zowel een apple tv alsook een dune.
De dune gebruik ik enkel om films/concerten etc af te spelen vanaf de Nas, de atv voor streaming diensten. De dune ondesteund ook BR menu's wat handig is bij concerten bv.

Als de apple tv ooit eens audio passthrough gaat ondersteuen dan zou de dune de deur uit kunnen.

thepioneer

Citaat van: RonG op november  9, 2025, 09:14:38Ik heb zowel een apple tv alsook een dune.
De dune gebruik ik enkel om films/concerten etc af te spelen vanaf de Nas, de atv voor streaming diensten. De dune ondesteund ook BR menu's wat handig is bij concerten bv.

Als de apple tv ooit eens audio passthrough gaat ondersteuen dan zou de dune de deur uit kunnen.

Welke Dune gebruik je?
Marantz Cinema 70s
Nvidia Shield

Trabuca

Wil je er een HD in gaan plaatsen? Zo nee, dan kan je een Zidoo Z9X overwegen ipv de Z3000 en wat geld overhouden.

Hier een tevreden gebruiker van de Z9X.
Speelt alles af, start snel op en de software is duidelijk en responsief.
Zidoo Z9X 8K | Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

RonG

Citaat van: thepioneer op november  9, 2025, 10:24:25Welke Dune gebruik je?

Een Dune HD Pro Vision 4K Solo

stevefilmfreak54

Ik gebruik ook een Zidoo Z9X samen met een NAS

thepioneer

Ik had de Z9x ook gezien. Ik wist niet of die afdoende was ivm het geheugen wat minder was dan de 3000. Goed om te horen dat die goed bevalt. Scheelt ook zeker in de aanschaf.

Ik heb nu een externe hdd aan mijn Roon server hangen die perfect te benaderen is via het netwerk.
Marantz Cinema 70s
Nvidia Shield

stevefilmfreak54

Bij futeko.com €246 plus invoerbelasting (misschien!!)

Utlover

Citaat van: thepioneer op november  8, 2025, 12:16:26Ik wil een nieuwe mediaplayer gaan kopen ter vervanging van mijn Shield pro. Ik gebruik nu Kodi en daar wil ik eigenlijk wel vanaf deze keer.

Ik heb hiervoor jaren met Dune spelers gewerkt en dat beviel toen ook goed. Nu is het dus tijd voor iets nieuws maar er zijn uiteraard weer veel opties. Ik lees over Dune dat mensen nog wel eens problemen hebben met de stabiliteit van de software. Anderen hebben weer nergens last van.

Ik heb nu een beetje de keuze laten vallen op de volgende spelers:

Dune HD max 8k
Zidoo Z3000 pro
R_volution PlayerOne 8k

Kunnen jullie mij vertellen wat jullie ervaringen zijn met deze spelers? De R_volution spelers hebben wel een mooie videowall maar als jk die die mee laat wegen heb je dan niet gewoon een hele dure Dune. De HD max is naar mijn weten praktisch hetzelfde als de Player PlayerPro 8k. Qua prijs heb ik die dan ook laten gaan.

Ik was eerder op zoek naar een speler met coax uit maar dat is nu niet meer belangrijk aangezien ik er een surroundreciever tussen heb en ik hdmi kan gebruiken.

Hopelijk kunnen jullie mij adviseren.

Ik zou voor de Zidoo Z3000 pro gaan. R_volution PlayerOne 8k is een rebadged Dune HD max 8k. Zeker bij een grotere collectie kan het extra geheugen van de Zidoo Z3000 pro een pre zijn in vergelijk met de  Z9x. Daarnaast heeft hij een wat betere voeding.
Ook wordt de Home Theater app van Zidoo regelmatig onderhouden wat een schril contrast is met de Dune.

thepioneer

Citaat van: Utlover op november 10, 2025, 13:16:40Ik zou voor de Zidoo Z3000 pro gaan. R_volution PlayerOne 8k is een rebadged Dune HD max 8k. Zeker bij een grotere collectie kan het extra geheugen van de Zidoo Z3000 pro een pre zijn in vergelijk met de  Z9x. Daarnaast heeft hij een wat betere voeding.
Ook wordt de Home Theater app van Zidoo regelmatig onderhouden wat een schril contrast is met de Dune.

Ik las ook dat de afstandsbediening beter is van de 3000. Ik denk dat het het wel de beste keuze zal zijn.
Marantz Cinema 70s
Nvidia Shield

thepioneer

Citaat van: stevefilmfreak54 op november 10, 2025, 11:52:52Bij futeko.com €246 plus invoerbelasting (misschien!!)

Komt nog invoerrechten en btw bij. Dan is het verschil eigenlijk te klein om hem niet in Nederland of Duitsland te halen.
Marantz Cinema 70s
Nvidia Shield

stevefilmfreak54

Citaat van: thepioneer op november 10, 2025, 17:15:28Komt nog invoerrechten en btw bij. Dan is het verschil eigenlijk te klein om hem niet in Nederland of Duitsland te halen.

Zwarte vrijdag deal bij futeko.com €238

thepioneer

Voor 330 euro ook hier in Nederland.  Mijn ervaring met Meridian producten is dat er ongeveer 24 procent bijgeteld moet worden en dat geldt voor producten die in de UK gemaakt zijn. Als je ook nog invoerrechten moet betalen kan het echt niet uit voor een paar tientjes verschil.
Marantz Cinema 70s
Nvidia Shield

reza

Citaat van: Utlover op november 10, 2025, 13:16:40Ik zou voor de Zidoo Z3000 pro gaan. R_volution PlayerOne 8k is een rebadged Dune HD max 8k. Zeker bij een grotere collectie kan het extra geheugen van de Zidoo Z3000 pro een pre zijn in vergelijk met de  Z9x. Daarnaast heeft hij een wat betere voeding.

Ik zou absoluut voor de Rvolution gaan! Betere beeldkwaliteit dan de Zidoo. Ik had laatst genoemde eerst maar nu met de Rvolution is het echt duidelijk beter.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

thepioneer

Citaat van: reza op november 11, 2025, 00:26:58Ik zou absoluut voor de Rvolution gaan! Betere beeldkwaliteit dan de Zidoo. Ik had laatst genoemde eerst maar nu met de Rvolution is het echt duidelijk beter.

Had je de 3000.of de Z9x?
Marantz Cinema 70s
Nvidia Shield

reza

Z9x pro. Maar ik ken iemand die de 3000 Zidoo heeft en dat beeld is absoluut niet beter dan de Rvolution!
Dus Rvolution all the way :thumbs-up:

stevefilmfreak54

Citaat van: reza op november 11, 2025, 13:15:31Z9x pro. Maar ik ken iemand die de 3000 Zidoo heeft en dat beeld is absoluut niet beter dan de Rvolution!
Dus Rvolution all the way :thumbs-up:

Van wie heb je die R_volution playerone 8k gekocht? mag ook via PM.

reza

Via de sponsor/dealer van dit forum.

skank1

Check deze:
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=376035

En vooral die excel !

Ik wil en ben ook af van kodi, heb al alles gehad, zidoo, shield, dune, vero 4k... etc etc

Zoek zelf ook een nieuwe box, een all in bestaat nog niet. Ik wil echter wel android tv met streaming apps voor netflix (in 4') maar ook local play met emby in de frontend/backend !!

Ik wacht nog even op de nieuwe apple tv of die nu wel of geen audio passthrough heeft. Indien niet, dan wordt het die zoiezo niet.
Dan zal het ofwel de firecube v3 zijn of de dune premier 4k hd pro

Die dune is dezelfde als de homatics box alleen geen cooling issues

HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

stevefilmfreak54

Citaat van: reza op november 11, 2025, 14:14:32Via de sponsor/dealer van dit forum.

JvB digital??

reza

Dat klopt.

thepioneer

Zal mooi zijn als Zidoo of R_volution een mooie black friday aanbieding maken.
Marantz Cinema 70s
Nvidia Shield

stevefilmfreak54

Citaat van: thepioneer op november 15, 2025, 15:41:54Zal mooi zijn als Zidoo of R_volution een mooie black friday aanbieding maken.

Had ik ook verwacht, blijkbaar van niet, jammer kans gemist :-X  :-X