Mano Ultra RoPieee installatie probleem

Gestart door RZeemering, oktober 31, 2025, 20:19:34

Vorige topic - Volgende topic

RZeemering

Ik heb hier een Mano Ultra (II dacht ik) te leen om te testen. Er is een sd kaartje meegeleverd met een systeem erop waar ik niet mee wil werken. Via Magna hifi website RoPieee gedownload en een ander kaartje mee geflasht.
Met deze RoPiee erop gebeurd er niks. Geen groene flash en geen groene lampjes bij de netwerkkabel.
Wat al geprobeerd:
Nieuwste versie RoPieee erop: geen resultaat.
Het kaartje in MSDos geformatteerd ipv ExFAT: geen resultaat.
Op het nieuwe kaartje het systeem erop geflasht wat ook op het originele kaartje stond: groene lampje gaat knipperen en netwerk knippert ook.

Dus het kaartje zou goed moeten zijn.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Wat kan ik nog testen?
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

RZeemering

Oplossing:

de juiste software versie downloaden. In dit geval voor Raspberry Pi 3 ipv de versie 5 die te downloaden is van de site van Magna Hifi. Want ze verkopen alleen nog de nieuwste Mano Ultra III
Nu de boel maar instellen etc.
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

mmuetst

Geniet van Audio, maar betaal met mate.

naish123

Je zou gelijk Gentooplayer moeten proberen. Dat is wel beter dan Ropieee.

https://audio-creative.nl/recensie-2/diretta-en-gentooplayer/
Hypex pre amp - Ian Canada streamer - PreDIGin Dac - Roon - 303.2 CR monoblokken - Spendor A4 - Dual 704