Qualio IQ speaker topic

Gestart door fasteddie, oktober 14, 2025, 12:08:12

Vorige topic - Volgende topic

fasteddie

Zoals al eerder aangegeven ben ik toch wel enthousiast geworden van de Qualio IQ speakers. Gehoord in Veldhoven.

Mooie opnames te vinden op youtube maar ook deze waarbij de opname niet zo bijzonder is:

https://youtu.be/yTmcNPaAqks?si=XXBq5s-mREFWl8MF

Bijzondere aan deze video is het gebruik van CAT speakerdraad en een relatief goedkope aansturing...zou zeggen probeer het zelf ook een keer?

Eind van de maand ga ik opnieuw de IQ's beluisteren in BRD.

Leeuwarden

Een van de mannen achter Qualio en Cube (voor de single driver lovers) houdt (mede) van simpele dingen. Ze schromen er niet voor om op grote shows te demonstreren met een meer dan simpele (Fosi) aansturing. Die Qualio's zou ik zelf ook graag eens horen... de Cube's ook trouwens...

Spijkie

cat speakerdraad was ook een keer een hype op t forum meende ik
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

RZeemering

Als het daadwerkelijk het hoog minder maakt en het laag meer aanwezig, snap ik dat wel :)
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

CinéHome

Ik weet niet of dat dan zo goed reflecteert op de kwaliteit van de speakers? Doet me eerder denken dat je ze moet tweaken met bepaalde kabels om tot een optimale balans te komen.
Al kan het natuurlijk ook door de betreffende akoestiek komen.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

Peerless Monster

Citaat van: Spijkie op oktober 15, 2025, 08:34:44cat speakerdraad was ook een keer een hype op t forum meende ik

Tuurlijk want mensen (zeker audiofielen) praten elkaar graag na, ipv zelf ervaren.
Maar wat voor de ene in de set en/of oren geldt, hoeft voor de andere set niet te gelden.
Dus het wordt gebracht als een waar geloof...
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

RZeemering

Citaat van: CinéHome op oktober 15, 2025, 10:18:36Ik weet niet of dat dan zo goed reflecteert op de kwaliteit van de speakers? Doet me eerder denken dat je ze moet tweaken met bepaalde kabels om tot een optimale balans te komen.
Al kan het natuurlijk ook door de betreffende akoestiek komen.
Ik denk zelf het laatste vooral.
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

Richi

Citaat van: Spijkie op oktober 15, 2025, 08:34:44cat speakerdraad was ook een keer een hype op t forum meende ik
Ja, klopt. Heb ik mijn vingers nog flink mee gemolesteerd met het twisten van de (keiharde) koper kernen.

Was hier toen een grote tegenvaller.
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • 5 x Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" subwoofer • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • JPLAY • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Vhond

Zag dat ze nu ook in België te koop zijn: klik

fasteddie

Citaat van: Leeuwarden op oktober 14, 2025, 12:31:51Een van de mannen achter Qualio en Cube (voor de single driver lovers) houdt (mede) van simpele dingen. Ze schromen er niet voor om op grote shows te demonstreren met een meer dan simpele (Fosi) aansturing. Die Qualio's zou ik zelf ook graag eens horen... de Cube's ook trouwens...

Ik heb ze inmiddels staan en ze zijn "more than great" om in Thrumps zijn vocabulaire te blijven....

fasteddie

Citaat van: fasteddie op maart 13, 2026, 09:11:41Ik heb ze inmiddels staan en ze zijn "more than great" om in Thrumps zijn vocabulaire te blijven....

Bij Alpha Audio België staat er een show gepland...dacht uit het hoofd weekend van 21 maart...