Tron Ares - wie had dat nog verwacht

Gestart door CinéHome, oktober 9, 2025, 12:27:35

Vorige topic - Volgende topic

CinéHome

15 jaar na de lauw ontvangen Tron Legacy film (2010) die zelf de opvolger was van de originele Tron (1982) - de film met de allereerste computer gegenereerde beelden - komt Disney met Tron Ares.

Ik vond Legacy geweldig en gebruik hem nog steeds voor demo's vanwege beeld, geluid en actie.

Bij ons in België ging de nieuwste Aries gisteren in première, maar ik heb het helaas gemist en ga morgen kijken.

In de trailer zag ik alvast niemand van de vorige rollen. Ik ben bang dat niemand Quora zal kunnen vervangen als drijvende (aantrekkings)kracht van de Legacy film.

Eerste reviews zijn gemengd.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

chansig

Ik vind mn de OST erg fijn.

NiN...✌️💪👍🫶👌

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

CinéHome

Ja. Legacy had alles... Daft Punk incluis.
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

Barry32

Ja, de Daft Punk sound track is top om eens lekker luid te spelen  ;D
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Piega Ace 50

roland p

Ik ga morgen kijken. Laatst nog deel 1 en 2 gekeken om een beetje up-to-date te zijn.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - MKSound

minplus

Lees er wisselende berichten over. Behalve dat de muziek v`n NIN super is. Dat laatste verbaast me niet.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

reza

Ik kom net terug..

Kwa film vond ik hem prima 6.4.
Maar de beleving  :thumbs-up:

Geluid: 9.0
Beeld 10,5

Echt waanzinnig, ik heb genoten!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

CinéHome

Ik ben ook net geweest.

Eerste deel van de film vond ik wat leeg. Visueel en qua geluid wel indrukwekkend, maar weinig backstory en de vrouwelijke hoofdrol werd niet krachtig ingevuld.
2de helft kwam er wat meer 'diepgang' bij en werd de actie ook beter.
Geen scènes als in Tron Legacy helaas. Wat door moest gaan als lightcycle battle in de stad, was bij de haren gegrepen.

Maar wel een 7/10. Leuke film om te gaan bekijken. Niet eentje die ik vaak opnieuw zou kijken, wat ik met Legacy wel doe.

Oh en de NiN soundtrack was wel top, maar voor mij niet van het niveau van Daft Punks Legacy soundtrack.

roland p

Ik ben vandaag ook wezen kijken. Die soundtrack... sodeknetters, ik heb een paar keer het projectiedoek zien wapperen. Qua verhaal had er meer in gezeten.
Spoiler
Zo'n standaard geflipte bad guy, dat had wel iets intelligenter gemogen. De rol van Gillian Anderson was ook minimaal.
De referenties naar deel 1 vond ik dan wel weer geweldig.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - MKSound

squeek

Ik was aangenaam verrast van deze. Ik vond de soundtrack van NIN niet zo goed eigenlijk. Toch niet om zo te luisteren. In de film zelf paste het wel maar ben niet echt blown away. Beeld en geluid was wel top.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

skank1

Zopas tron ares bekeken.
Het origineel heb ik nooit gezien, tron legacy daarentegen wel en absoluut enorme fan van.
Vandaag het 3e deel bekeken met twijfels vooraf.
Qua verhaal wat mager 6.5/10 maar qua beeld en geluid, een dikke 9 / 9.5, precies daarom heb je een HT dus! Kwijl !
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii