Disney plus - prijzen verhoogd

Gestart door blue-eyes, oktober 8, 2025, 21:47:22

Vorige topic - Volgende topic

Fox

Plus - Daarom hebben we een alternatieve technologie geïmplementeerd voor de levering van 4K UHD-content.
Maar waar is die content in 4K op D+ nu te vinden?

Citaat van: reza op augustus  4, 2026, 10:28:57Moraal van het verhaal:
4k=weg (op de meeste apparaten)
DV=weg was al weg
HDR=weg (op de meeste apparaten)

Atmos is er nog wel
Je kan weg zonder boete.

Fox

Op welke manier heb jij contact gehad m.b.t. de compensatie?

Citaat van: pameijer op februari  4, 2026, 17:54:52Eerder deze week merkte ik al dat ik op geen enkel apparaat meer Dolby Vision kreeg, ook al stond het logo wel bij de beschrijving. Getest op Apple TV 4K, Shield Pro en direct op mijn LG TV. Ik las al wel dat Disney een dispute heeft met een Amerikaans bedrijf (InterDigital) over patenten, maar dat was in Duitsland.

Nu is elke verwijzing van Dolby Vision ook verdwenen en is alles vervangen voor HDR10. En geen enkele communicatie natuurlijk. Wel de prijzen verhogen om de beleving en de content "fantastisch te houden".  Grmbl.

Heeft iemand hier nog wel Dolby Vision bij Dusnie+?

EDIT: Net contact gehad met de chat. Het klopt inderdaad dat ze geen DV meer hebben. Hun verklaring:
Dolby Vision-ondersteuning op Disney+ is momenteel in verschillende Europese landen niet beschikbaar vanwege een technisch probleem.Waaronder Nederland. Onze excuses voor het ongemak. We werken eraan om dit probleem op te lossen.

Heb wel een gratis maand gekregen ter compensatie. Da's dan weer lief... Minder lief dat ze liegen, want er is geen technisch probleem maar een patentprobleem. En ze zouden dit zelf wel mogen communiceren, maar dat schijnt voor elk groot bedrijf heel lastig te zijn.

pameijer

Citaat van: Fox op augustus  8, 2026, 10:20:29Op welke manier heb jij contact gehad m.b.t. de compensatie?

Via de chat. 
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!