Disney plus - prijzen verhoogd

Gestart door blue-eyes, oktober 8, 2025, 21:47:22

Vorige topic - Volgende topic

blue-eyes

Ik kreeg zojuist een email, Disney plus premium, van 90 nu naar 140 euro.....

Gaan toch maar eens even nadenken, of we er toch maar mee gaan stoppen.... Hebben ook nog Spotify family, Netflix, HBO max, Tidal....

Kids kijken nog wel eens, staan leuke series en films op. Veel.... hmmmm. Gewoon nog 1 jaar? :D
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Littletycoon

Tsja, dat is natuurlijk wachten op problemen voor Disney. Ik zou me zwaar bedonderd voelen bij een 50% plus prijsverhoging.

pameijer

Citaat van: blue-eyes op oktober  8, 2025, 21:47:22Ik kreeg zojuist een email, Disney plus premium, van 90 nu naar 140 euro.....

Gaan toch maar eens even nadenken, of we er toch maar mee gaan stoppen.... Hebben ook nog Spotify family, Netflix, HBO max, Tidal....

Kids kijken nog wel eens, staan leuke series en films op. Veel.... hmmmm. Gewoon nog 1 jaar? :D
Hoe kom jij aan EUR90 per jaar? Ik betaalde vorig jaar al EUR139,90 voor een jaarabbo. Daarvoor een jaartje EUR10,99 per maand. 

Ik ben net op tijd met het verlengen van m'n jaarabbo, net voor de prijsverhoging ingaat. Maar Disney+ wordt hier eigenlijk bijna nooit gekeken. Staat hoog op de lijst van dumpen, maar ja, als het niet echt noodzakelijk is financieel gezien....
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

SpeedyAndré

Ik zat op €110/jaar toen ik vernam dat het naar €140 gaat, bijna 30% meer.
Van de reclame versie werd ik knetter ondanks dat het soms te doen was, nog wel een voucher voor €30/jaar bij Ah gehaald voor incidenteel kijken die ik dit jaar moet verzilveren.

Prime idem, met name series worden vaak onderbroken door steeds weer dezelfde flits en herrie shit.
Nu maar €3 extra voor Prime gedaan, dan heb je soms iets voor je gaat kijken en het is per maand dus zo opgezegd.
Andere diensten (hifi) heb ik niet, ik vermaak me wel met internetradio (hoge bitrate).

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB

blue-eyes

Citaat van: pameijer op oktober  8, 2025, 23:10:02Hoe kom jij aan EUR90 per jaar? Ik betaalde vorig jaar al EUR139,90 voor een jaarabbo. Daarvoor een jaartje EUR10,99 per maand.

Ik ben net op tijd met het verlengen van m'n jaarabbo, net voor de prijsverhoging ingaat. Maar Disney+ wordt hier eigenlijk bijna nooit gekeken. Staat hoog op de lijst van dumpen, maar ja, als het niet echt noodzakelijk is financieel gezien....

Oud contract denk ik?
Ik heb premium.

We weten het nog niet.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

J.A.F._Doorhof

Disney is op zich leuk voor sitcoms en ze hebben veel goede films.

Maar ook bagger kwaliteit op sommige content. Zitten nu Alien earth te kijken en word gek van de schokjes. Dus die is waarschijnlijk gewoon fout erop gezet.

Elke frame rate al geprobeerd.
Waarom het zo moeilijk is een flag uit te lezen en de speler aan te passen is me een raadsel in 2025. Als netflix het kan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

NielsLu

Ik heb Tidal met een truukje voor +/- 35 per jaar. Spotify premium kost minder dan 20 per jaar. Pm me maar als je de link wilt hebben.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Marantz CD 52  *  Apple TV 4K  *  Tannoy Revolution XT8F  *  Tannoy Revolution Signature DC6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears)  *  Tannoy Arena (Atmos height)  *  diy tv meubel / SVS SB 3000 Clone met SVS Sledge STA1000D amp

Fox

Had ik ook, maar er bleek een App update te zijn...
Die was niet automatisch geïnstalleerd :-[ , want er was een akkoord nodig

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober  9, 2025, 08:35:57Disney is op zich leuk voor sitcoms en ze hebben veel goede films.

Maar ook bagger kwaliteit op sommige content. Zitten nu Alien earth te kijken en word gek van de schokjes. Dus die is waarschijnlijk gewoon fout erop gezet.

Elke frame rate al geprobeerd.
Waarom het zo moeilijk is een flag uit te lezen en de speler aan te passen is me een raadsel in 2025. Als netflix het kan.

angelo41

Ik heb het 2 weken geleden al gedumpt na de mail van de prijsverhoging.beetje teveel van het goeie.

J.A.F._Doorhof

@Fox
Zal eens kijken op de Google tv. Normaal gaat dat helemaal goed en moet je opnieuw inloggen. Volgens mij was dat een week of 2 geleden. Ga direct zo checken :)
Moeten nog 3 aflevering dus zou mooi zijn.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Fox

In het Google menu heb je een Apps optie en daar staat ook iets als in behandeling of zo iets bij.
Ik moet deze updaten (en die van HBO max).
Daarna was ik op mijn Sony-tv de schokjes kwijt.

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober  9, 2025, 12:29:13@Fox
Zal eens kijken op de Google tv. Normaal gaat dat helemaal goed en moet je opnieuw inloggen. Volgens mij was dat een week of 2 geleden. Ga direct zo checken :)

J.A.F._Doorhof

Was geen nieuwe (re) versie.
App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en zie nu wel Hulu met een pop-up. Dat was me nog niet eerder opgevallen.

Vanavond even testen
Welke Frame rate had je hem op ?
Custom installer

CineSmurf

Al met al vind ik het jammer waar deze dienstverlening zich naar toe ontwikkeld. Ik krijg echt zo'n ECI-gevoel. Voor de jongere generatie: dan werd je lid van een boeken/CD club, verplicht elke maand een duur boek, maar wel een welkomstkado. Dus continu opzeggen en weer lid worden.

Persoonlijk heb ik liever gewoon een abo op een stuk of 4/5 streamingdiensten. Maar als dit het businessmodel wordt, dan is het straks dus paar maanden het een, leuke series kijken, dan weer een ander.
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Spijkie

Wij konden kiezen voor jaarbetaling en ook gedaan i.p.v. per maand. Dat scheelde iets maar ik vind de prijsstijging wel fors. Ook omdat we zelf niet heel veel Disney kijken.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

DofN

Daarom ben ik gestopt met Amazon. Het is op den duur wel goed. Dan maar een avondje rust en geen series. Wel zo goed.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

JoWa

We gaan hier ook stoppen met D+.
Gecheckt wie wat waar kijkt en m'n dochter kijkt nu één musical op D+ (Hammilton), m'n vrouw helemaal niet (meer) en ik ook eigenlijk weinig.
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Audio-GD Master 10MK2 - Spendor D7 - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / Hifiman Ayra Stealth / B&O Beoplay HX

Mijn showcase

blue-eyes

Star Wars, Marvel, zo maar wat gave films die er op staan.

Maar even internet af voor de Marvels, 15 euro per film, na 10 maanden heb je 10 films - net zo duur :D

Fox

Moet ik nakijken.

Wat ik met mijn Sony Google-TV merk is dat je afentoe een "harde" restart moet doen.
Dat help ook vaak.

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober  9, 2025, 12:29:13@Fox

J.A.F._Doorhof

Zelfde schokjes jammer genoeg.
Andere series gaan wel goed.
Custom installer

pameijer

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober 10, 2025, 10:25:04Zelfde schokjes jammer genoeg.
Tijd voor een mediaplayer die wel aan framerate-matching doet. Kan me niet voorstellen dat je als HT-fanaat dit eigenlijk al die tijd hebt geaccepteerd!
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

J.A.F._Doorhof

Hoe bedoel je accepteren ?
Ik geef juist aan dat het irriteert :D

Denk niet dat het aan de speler ligt maar aan Disney. Zoals gezegd we hebben het op andere series en films op Disney niet en ook op andere streaming diensten niet.

Daarnaast ondersteunt de Google tv auto Frame rate switching als de app het ondersteund zoals oa Netflix, en bij diensten die het niet ondersteunen zoals YT is het een kwestie van 1 malig de juiste frame rate kiezen.

Ik irriteer me dus mateloos aan die schokjes als beeld purist. Dacht ook dat ik dat wel duidelijk aangaf dat het alleen op die serie voor kwam.
Custom installer

blue-eyes

Ik zie het ook Frank, en ik ben helemaal geen (beeld) purist....

En niet alleen bij Disney.

Soort van geaccepteerd. Als je weet blijf je het zien. Maar standje uitschakelen in je hoofd en prima ;)

Fox

Jammer  :(

Bij mij is het weg, maar ben nu met Hulu's Tracker bezig...

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober 10, 2025, 10:25:04Zelfde schokjes jammer genoeg.

J.A.F._Doorhof

@blue-eyes.
Alleen bij alien earth hoop ik.
De rest zou goed moeten gaan.
Custom installer

blue-eyes

ik heb dat veel vaker dat ik het zie "schokken" . De anderen hier in huis niet.... :D