Disney plus - prijzen verhoogd

Gestart door blue-eyes, oktober 8, 2025, 21:47:22

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

Het is meestal op te lossen met de frame rate. Alien earth is de eerste waar het me niet lukte.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Fox

Nu we het toch oer kwaliteit hebben, wij hebben problemen met het geluid van de serie Bodyguard op Netflix. Dat klinkt of ze via een blikje aan een touwtje praten....  :-\

SpeedyAndré

Ja, laten we eens op Netflix overgaan in een D+ prijs topic  :D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB

minplus

Kwestie van snelle ogen of trage ogen. Ik heb snelle, vrouwlief trage. Ik moet haar echt niet vragen welke bloemen er langs de kant staan als ik achter het stuur zit.
Steekmuggen hebben nog veel snellere ogen; vandaar dat je erg snel moet meppen. En valken ook, anders klapten ze tegen de grond.
Wat TV betreft, eentje in huis gehad die voor m'n lief prima was, maar ik zag vegen bij beweging. Dus terug gebracht.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

DofN

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober 12, 2025, 12:38:37Het is meestal op te lossen met de frame rate. Alien earth is de eerste waar het me niet lukte.

Wel een leuke serie! Ik kijk die gewoon op mijn laptop en heb nergens last van.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindersteker: Bryston 3B³ SST³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)

pameijer

Eerder deze week merkte ik al dat ik op geen enkel apparaat meer Dolby Vision kreeg, ook al stond het logo wel bij de beschrijving. Getest op Apple TV 4K, Shield Pro en direct op mijn LG TV. Ik las al wel dat Disney een dispute heeft met een Amerikaans bedrijf (InterDigital) over patenten, maar dat was in Duitsland.

Nu is elke verwijzing van Dolby Vision ook verdwenen en is alles vervangen voor HDR10. En geen enkele communicatie natuurlijk. Wel de prijzen verhogen om de beleving en de content "fantastisch te houden".  Grmbl.

Heeft iemand hier nog wel Dolby Vision bij Dusnie+?

EDIT: Net contact gehad met de chat. Het klopt inderdaad dat ze geen DV meer hebben. Hun verklaring:
Dolby Vision-ondersteuning op Disney+ is momenteel in verschillende Europese landen niet beschikbaar vanwege een technisch probleem.Waaronder Nederland. Onze excuses voor het ongemak. We werken eraan om dit probleem op te lossen.

Heb wel een gratis maand gekregen ter compensatie. Da's dan weer lief... Minder lief dat ze liegen, want er is geen technisch probleem maar een patentprobleem. En ze zouden dit zelf wel mogen communiceren, maar dat schijnt voor elk groot bedrijf heel lastig te zijn.
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

Fox

Ik zal het vanavond eens controleren...

Maar wat ik niet begrijp is wat DV met dat patent te maken heeft?

pameijer

Citaat van: Fox op februari  5, 2026, 13:11:55Ik zal het vanavond eens controleren...

Maar wat ik niet begrijp is wat DV met dat patent te maken heeft?
Je moet betalen om Dolby Vision te mogen gebruiken. Maar in dit geval is de onenigheid niet met Dolby maar met InterDigital. 

CiteerInterDigital, Inc. is een Amerikaans technologieonderzoeks- en ontwikkelingsbedrijf dat draadloze en videotechnologieën levert voor mobiele apparaten, netwerken en diensten over de hele wereld. InterDigital, opgericht in 1972, staat genoteerd op de Nasdaq en is opgenomen in de S&P 600-index.
De ins en outs zullen we vast nog niet te horen krijgen. De uitspraak van de rechtbank is wel openbaar, maar zal allemaal nog wel ff duren.
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

Fox

Ik heb de test gedaan op de 2 Tv's die ik hem en even online ingelogd en inderdaad overal id Dolby Vision verdwenen en is er alleen nog HDR10  :(

Echter de andere streaming diensten hebben wel nog DV ????
Dus waarom hebben deze geen last van de rechtszaak

dinandus

Ook ik heb net zoals velen geen Dolby Vision, laatst was er zelfs geen standaard HDR meer tijdens het streamen.
Heb hen ook hierover aangeschreven, echter nog geen antwoord terug ontvangen, morgen nog maar eens in de chat met ze.
Ik ben trouwens ook afgelopen november van 89,90 jaarlijks voor het premium abo naar 139,90. Ben al wel abo sinds de introductie, zelfs test abonnee geweest.
Hoe zijn de actuele ontwikkelingen?

Fox