Gaat een plug & play thuisbatterij een invloed hebben op geluidskwaliteit?

Gestart door EPICURIST, september 8, 2025, 10:43:51

Vorige topic - Volgende topic

EPICURIST

Ik overweeg een plug & play thuisbatterij (bijvoorbeeld een Marstek Venus E) aan te kopen.

Deze thuisbatterij zou dan mogelijk in een stopcontact geplaatst worden dat deel uitmaakt van de groep waar ook mijn hifi installatie op zit.

Mijn vraag is of dit een goed idee is en of dit een invloed (negatief of misschien zelfs positief) zou kunnen hebben op de installatie en het geluid?

Hier al een keer naar gezocht maar nog niets over gevonden...
Yamaha A-S 2200 / Cambridge Audio 851A, Technics SL-G700, Yamaha CD-S 700, Yamaha NP-S 303, Technics SL-1500 C, Musical Fidelity MX-DAC met Sbooster, Spendor A7 , Panasonic Plasma TX-P42st50, Supra MD-06, Audioquest Powerquest 2, Supra Lo-rad,  Siltech Mxt NY, Synology Ds 212 j , Yamaha Musiccast 20

J.A.F._Doorhof

Ligt er aan wie je het vraagt.
Waarmee ik bedoel dat er mensen zijn die beweren te kunnen horen of een kabel op eikenhouten pootjes rust of op berkenhout.

Persoonlijk zeg ik dat het waarschijnlijk niet uitmaakt. Maar dat het altijd verstandig kan zijn je audio/video op een eigen groep te zetten kost niet zoveel en je kan meteen als je op vakantie gaat met 1 groep alles uitzetten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Mediator

Ik gebruik een power regenerator. Alleen mijn eindversterking staat daar los van. Toen ik zonnepanelen aanschafte kon je een vergelijkbaar verhaal lezen op internet. Gelukkig voor mij heb ik helemaal niets gemerkt. En ik ben best kritisch. Met een thuis batterij zal dat niet anders worden. Volgend jaar komt er bij mij ook een stekkerbatterij.
Gruppo Richercha Audio Alta Fedeltà ❤️

J.A.F._Doorhof

Ben je er wel bang voor koop dan bij Thomann een Adam audio of vergelijkbaar stroom filter.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Mao

Denk dat veel afhankelijk is hoe goed of slecht de voedingen van je apparatuur is opgebouwd. De voeding is doorgaans het duurste deel van apparaten en daar wordt of kan op bezuinigd worden. Ik zou zeggen gewoon uitproberen.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels
Slaapkamer: WiiM Amp plus, KEF C75 ( volledig gerestaureerd) bronnen via Roon +tv.