Alle types bluetooth hoofdtelefoons ...

Gestart door KayaRahnee, augustus 30, 2025, 18:18:59

Vorige topic - Volgende topic

KayaRahnee

Dus: heel eenvoudig ... welke BT hoofdtelefoon heeft jouw voorkeur, ongeacht het systeem, en waarom?
Streamer: Bluesound Vault 2i +extern BT module/ Poweramp: AUDIOPHONICS HPA-S400ET Purifi Sparkos / PreAmp Advance Paris X-P 700 / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  Supra Classic blue / Draadjes Versterkers: Mogami 2534 XLR /  Supra Trico digitale coaxiale interlink van Vault naar Preamp.

reza

Na er heel veel te hebben geprobeerd ben ik bij de B&W px7 s2 beland. Nog niks beters gehoord.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

KayaRahnee

Citaat van: reza op augustus 30, 2025, 22:05:25Na er heel veel te hebben geprobeerd ben ik bij de B&W px7 s2 beland. Nog niks beters gehoord.

Heel mooie hoofdtelefoon, maar minder (misschien helemaal niet?) geschikt voor buitengebruik las ik in een beoordeling.
Streamer: Bluesound Vault 2i +extern BT module/ Poweramp: AUDIOPHONICS HPA-S400ET Purifi Sparkos / PreAmp Advance Paris X-P 700 / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  Supra Classic blue / Draadjes Versterkers: Mogami 2534 XLR /  Supra Trico digitale coaxiale interlink van Vault naar Preamp.

Kwabbernoot

Ik heb een Focal Bathys.
Die kwam overal goed uit de tests op klank. Daarnaast kun je via de app de hoofdtelefoon op jouw gehoor afstellen. Dat wordt dan in de hoofdtelefoon opgeslagen zodat je bij gebruik van een andere bron dan je telefoon er ook profijt van hebt.
Daarnaast zit hij lekker op mijn grote hoofd.

Er is zojuist een nieuwe versie van uitgekomen dus wellicht worden de oude nu verkocht voor een mooi prijsje? Maar goedkoop zullen ze wel nooit worden. Ik heb de mijne tweedehands gekocht.

Groeten...

Peerless Monster

Ik heb altijd nog geen keus gemaakt. Hetzelfde als voor een gewone koptelefoon.
Voor een BT telefoon ben ik aan het kijken naar een 5909 van Mark Levinson.
Iemand daar wellicht ook ervaringen mee?
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

reza

Citaat van: KayaRahnee op augustus 31, 2025, 12:45:01Heel mooie hoofdtelefoon, maar minder (misschien helemaal niet?) geschikt voor buitengebruik las ik in een beoordeling.

Ik heb geen idee waarom niet..
Ik ben al een paar keer op vakantie geweest en het is een fijn apparaat.

KayaRahnee

WilcoL

Vanwege het draagcomfort en het voor mij uitstekende geluid: Sennheiser Momentum 3. Bevalt erg goed!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Hisense 55U79NQ - Denon AVC-X4700 - Tannoy Revolution Signature DC6T, DC6LCR, DC4 & Arena - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Denon DBT-3313 - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Zidoo z1000 Pro - Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500

Gabor

Citaat van: KayaRahnee op augustus 31, 2025, 18:06:52https://support-nl.bowerswilkins.com/app/answers/detail/a_id/9787/~/zijn-bowers-%26-wilkins-wireless-koptelefoons-waterdicht%3F#:~:text=Gaan-,Zijn%20Bowers%20%26%20Wilkins%20Wireless%20koptelefoons%20waterdicht%3F,worden%20aan%20regen%20of%20vocht.
Iets vergelijkbaars zal in elke handleiding staan vermoed ik. Ik zou er je keuze niet van laten afhangen tenzij het echt de bedoeling is om 'm mee te nemen naar de sauna.

Verder vooral zelf proberen met je eigen muziek en kijken (horen) wat je prettig vindt om naar te luisteren. Bij de mediamarkt kun je met vanalles verbinden om te proberen, geen slechte start voor de zoektocht.

reza

KayaRahnee

Citaat van: reza op augustus 31, 2025, 20:05:55Wie gaat er nou in hemelsnaam express in de regen lopen zonder paraplu met een koptelefoon op z'n hoofd?

Sporters ... mensen die buiten hun werk moeten doen ... bvb terreinverzorgers sportvelden ...

reza

Ik denk dat er weinig koptelefoons over blijven die echt water bestendig zullen zijn.

KayaRahnee

Belangrijke specificaties die een hoofdtelefoon moet hebben moest ik overgaan tot aankoop:
Noise-cancelling
Spatwaterdicht
En vermits ik rechts "in ears" moeilijk kan inhouden denk ik dat "over ear" modellen meer geschikt voor mijn oren zullen zijn.

Waarom deze eisen:
Ik zal de hoofdtelefoon voornamelijk gebruiken tijdens één van mijn hobby's, klussen op het voetbalveld, voornamelijk tijdens gras maaien.

gerard1

Ik zoek hetzelfde met Noise-cancelling vooral vanwege het luide gepraat van de buren buiten.
Maar ik twijfel, werkt een Noise-cancelling goed tegen gepraat of onverwachts luid gepraat?
Of werkt deze alleen goed met monotone geluiden?
Arcam AVR5, Kef model 2. rel sub stampede.

KayaRahnee

Dit is o.a wat AI ervan zegt:
Wat u kunt verwachten:
Efficiëntie bij constante geluiden:
Noise cancelling is vooral effectief bij het verminderen van constante achtergrondgeluiden met lage en middelhoge frequenties.
Beperkingen bij variërende geluiden:
Plotselinge, onregelmatige geluiden, zoals spraak, zijn moeilijker te analyseren en te neutraliseren, waardoor u deze nog steeds kunt horen.
Passieve demping:
Soms wordt noise cancelling aangevuld met passieve demping, die werkt door het ontwerp van de oordopjes of koptelefoon om geluid buiten te houden.

J.A.F._Doorhof

Je geeft aan dat je in ears niet lang in kan. Dat herken ik.

Super oncomfortabel, druk op mijn oor (een kant) alsof het verstopt zit. Meestal trek ik oortjes binnen 5 minuten uit.

Op advies van een vriend apple airpods pro gekocht de usbc versie en zou je die enorm adviseren. zit er soms een uur of 2 mee in, draag ze nu elke dag als we wandelen met de hond. Echt fantastisch en geen enkele druk op mijn oren en de noise cancelling is erg goed.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

KayaRahnee

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september  2, 2025, 18:17:54Je geeft aan dat je in ears niet lang in kan. Dat herken ik.

Wat ik bedoel is niet dat ik ze niet lang zou kunnen inhouden, maar wat ik schreef is dat ik het oortje aan mijn rechteroor niet goed kan inbrengen/inhouden, ondanks dat ik verschillende maten oordopjes heb geprobeerd. Zal een probleem zijn met mijn gehoor ingang rechteroor. Ik neig dan ook om bij eventuele aankoop andere hoofdtelefoon voor een over ear te gaan.

KayaRahnee

Door het probleem van oortjes lastig te kunnen inhouden rechteroor denk ik nu om voor een over ear te gaan ... Sennheiser Momentum 4 staat momenteel als voorkeur, goede prijs / kwaliteit. Iemand die deze heeft (getest)?

P_j_V

Ik heb de Momentum 4 en ben er tevreden over, maar volgens mij is 'ie niet (spat-)waterdicht.
Think before you speak. Read before you think.
― Fran Lebowitz

Mediator

Ik onthou me van advies over wat je precies moet aanschaffen. Wel in het algemeen het advies dat als geluidskwaliteit voorop staat materiaal dat je in je oren stopt enorm in het nadeel is. Ik gebruik alleen nog materiaal dat over de oren gaat zowel bij muziek maken als luisteren.
Gruppo Richercha Audio Alta Fedeltà ❤️

WilcoL

Citaat van: KayaRahnee op september 24, 2025, 01:18:06Door het probleem van oortjes lastig te kunnen inhouden rechteroor denk ik nu om voor een over ear te gaan ... Sennheiser Momentum 4 staat momenteel als voorkeur, goede prijs / kwaliteit. Iemand die deze heeft (getest)?

Ik denk dat dat een prima keuze kan zijn. Kun je eigenlijk niet de fout mee in gaan...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Hisense 55U79NQ - Denon AVC-X4700 - Tannoy Revolution Signature DC6T, DC6LCR, DC4 & Arena - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Denon DBT-3313 - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Zidoo z1000 Pro - Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500

KayaRahnee

Citaat van: P_j_V op september 26, 2025, 07:51:43Ik heb de Momentum 4 en ben er tevreden over, maar volgens mij is 'ie niet (spat-)waterdicht.

Tja, ik begrijp niet goed dat zo'n dingen blijkbaar niet (spat-)waterdicht zijn. Worden toch veel buiten gebruikt.
Anderzijds, in mijn geval/voor mijn gebruik dan maar kap opzetten tijdens momenten van neerslag.

katwax

Denk dat zowel Momentum als PX7 beide aan te raden zijn.
 De Momentum heb ik met draad en zeer degelijk, de PX7 heb ik dan gekocht als BT omdat die toen goedkoper was dan de Momentum en ik toch sterk aan het twijfelen was. Moet zeker niet onderdoen voor Momentum, alleen zit die voor mij iets strakker en als je hem dan niet correct op je oren zet begint dit pijn te doen bij lang dragen.
Mogelijk is dit laatste ook gewoon door vorm van mijn hoofd en oren, heb wel eens gelezen dat "kleinere" hoofden er geen last van hebben  ;D
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543