En toch... Kijken naar betere akoestiek

Gestart door Struis, augustus 24, 2025, 13:10:15

Vorige topic - Volgende topic

Struis

Nou, in mijn woonkamer (waar de stereo staat) de boekenkasten er achter weg gehaald. Niet zo goed voor de akoestiek, maar nu kan de apparatuur wel verder naar achter, en dat is weer goed. Maar... Als ik de boel nu TOCH vrij heb, wordt het tijd om goed te kijken naar akoestiek (en nee, ik ga niet de boel leeghalen en dan voor 10k behandelen).

Heeft iemand tips van mensen die weten wat ze doen om de boel hier te verbeteren? Wat er ook nog een beetje aardig uit ziet en te betalen is?
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker, Tribute (made in Grunn) voorversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue (nu met Woodsong lager), dCS Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Meitner MA-2 CD speler en DAC, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer, PS Audio Power Plant. Interconnects van Oyaide, Audioquest (Sky en Earth), power zelfmaak, Puritan en nog wat random spul, ethernetkabels van QED en Audioquest (Carbon).

RZeemering

Eerst maar eens een meting om te kijken hoe het nu is.
Aparte stroomgroep, Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Grimm TPR XLR interlinks, Magnepan 20.1 + Xanadu DS30 luidsprekers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

garmtz

Goed uitziend en betaalbaar is soms lastig. Misschien kun je wat foto's delen en afmetingen? En/of een plattegrond misschien?

Struis

Ja, ga ik doen. En een meting doen moet ook wel lukken denk ik. Ga ik doen!
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker, Tribute (made in Grunn) voorversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue (nu met Woodsong lager), dCS Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Meitner MA-2 CD speler en DAC, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer, PS Audio Power Plant. Interconnects van Oyaide, Audioquest (Sky en Earth), power zelfmaak, Puritan en nog wat random spul, ethernetkabels van QED en Audioquest (Carbon).