Netflix en Disney+ in tweede huis kijken

Gestart door CineSmurf, augustus 9, 2025, 15:28:19

Vorige topic - Volgende topic

CineSmurf

Hier zitten wel wat techneuten, dus vast iemand die hiermee kan helpen. Streamingdiensten hanteren telkens strikter een "een huishouden" policy. Op zich logisch en prima, maar met studerende kinderen en een tweede huis wordt je kennelijk al snel onterecht als fraudeur opgemerkt.

Ik kijk veel netflix op een tweede locatie (eigenlijk meer dan thuis). Thuis kijk ik al helemaal nooit netflix op mijn ipad, maar wel op mijn tweede locatie. Oplossing van netflix is dat ik 1x per maand mijn ipad thuis moet gebruiken. Is nog wel OK, maar om nu ook met mijn apple tv te gaan lopen sjouwen is wel erg veel van het goede.

Een beetje zitten nadenken. Handigste zou zijn om mijn internet verkeer van de tweede locatie gewoon via mijn eigen huis te leiden. Zou dat kunnen met een proxyserver, of vpn, of ...?

Ik ben op zoek naar een simpele oplossing, dus geen Linux servers installeren ofzo. Is zoiets te doen? Zo ja, hoe?

JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

pameijer

Je moet gewoon in beide huizen ongeveer 1x per maand via een mobiel device Netflix eventjes wat laten afspelen. Dan is alles goed. En soms moet je even een code invullen als Nf toch denkt dat iets niet klopt. Easy peasy.
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

CineSmurf

Hoeft niet met elk device, dus? Dat scheelt weer.
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

pameijer

Klopt, kan met een iPhone of welk ander mobiel device ook.
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

J.A.F._Doorhof

Voor Netflix kun je voor een paar euro een 2e adres aanmaken. We hebben dat voor mijn ouders gedaan. Disney kan dat (nog) niet dacht ik.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

CineSmurf

Ga eerst wel even de pameijer methode gebruik. Stuit me toch wat tegen de borst dat ik op een andere locatie, voor me zelf extra moet betalen. Voor ouders ofzo inderdaad mooie oplossing.