4x gesloten sub met Wavecor SW312TU01

Gestart door Timvg, augustus 6, 2025, 15:26:49

Vorige topic - Volgende topic

Timvg

Citaat van: FrankBe op mei 23, 2026, 13:21:11Ik ben ook naar powersoft versterkers aan het kijken. Zijn de ventilators voldoende stil of moet je ze in een aparte ruimte plaatsen vanwege het geluid?

De M serie is voldoende stil, de K serie is luider - nu zijn beide al ruime tijd EOL, en met de nieuwere serie heb ik geen ervaring met uitzondering van de Mezzo serie die fanless is, maar ook veel minder power heeft. Deze gebruik ik voor mijn actief speakersysteem aan te sturen.

FrankBe

Citaat van: Timvg op mei 23, 2026, 13:43:13De M serie is voldoende stil, de K serie is luider - nu zijn beide al ruime tijd EOL, en met de nieuwere serie heb ik geen ervaring met uitzondering van de Mezzo serie die fanless is, maar ook veel minder power heeft. Deze gebruik ik voor mijn actief speakersysteem aan te sturen.

Blijkbaar zou ik voor stilte en power bij de Unica reeks moeten gaan kijken maar die beginnen pas rond €5K  >:(

Timvg

Citaat van: FrankBe op mei 23, 2026, 14:37:12Blijkbaar zou ik voor stilte en power bij de Unica reeks moeten gaan kijken maar die beginnen pas rond €5K  >:(

Hoeveel power heb je nodig als ik vragen mag?

FrankBe

Citaat van: Timvg op mei 23, 2026, 16:59:38Hoeveel power heb je nodig als ik vragen mag?

Dayton multi sub chassis 4x of 6x aan 4Ohm  met >1000W continu belastbaarheid. Afhankelijk van de parallel - serie koppeling heb ik 2000-3000W nodig met stabiliteit op 2 Ohm.

Ik gebruik Dirac ART en de front subs krijgen het meest te verduren terwijl de rear subs amper bewegen. Vooral bij extreme boost hoor je de huidige 4x15" iets te hard werken dus worden het 6x15" of 4x 18". Maar mijn huidige Crowns doen maximaal 2400W en dan loop ik enkele dB's mis  ;)

Contour

Zeker voor 18 inch gaan, deze laten een 15 inch kinderspel lijken.