Adeo scherm elektriciteitskabel

Gestart door Tim89, juni 7, 2025, 07:49:04

Vorige topic - Volgende topic

Tim89

Hoi!

Via klankbart heb ik een adeo rugby scherm met somfy motor op maat laten maken. Nu zag ik dat er nog geen stekker aan de kabel van het scherm bevestigd zit. Dit waarschijnlijk omdat men het draad nog wil verlengen. Ik wil dus het draad ook nog verlengen en daarna een stekker eraan monteren. Maar ik zag dat er vier draden uit kabel hangt (zie foto). Ik ken alleen twee of drie (verder dan lamp ophangen ben ik zelf nooit gekomen).

Uit de gebruiksaanwijzing wordt ik nog niet helemaal wijzer.

Iemand van jullie een tip, hoe ik dit het makkelijkste kan oplossen? Of een linkje naar de materialen die ik nodig heb?

Iemand in de praxis begon over een stroomplan van het apparaat.

Robbo

Rechtsonder in je handleiding staat het uitgelegd. En waarschijnlijk ook op de sticker aan het eind van je kabel.

Het punt is dat je een draad hebt voor 'omhoog' en een apart draad voor ' omlaag'. 
Dus je kunt niet zomaar een stekker aansluiten. Je zult er een 2 standen schakelaar of een rolluik module (bijv. Shelly 2PM) er tussen moeten zetten.

Maar als ik je verhaal lees lijkt het me verstandiger dat je er een elektricien bij haalt.

J.A.F._Doorhof

Bij ons hebben we toen gekozen voor een rolluik switch. Niet moeilijk aan te sluiten maar als je twijfels hebt met electra altijd even iemand erbij halen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Tim89

Ik denk dat ik maar op zoek ga naar een elektricien...

SpeedyAndré

Als je het papiertje wat beter bekijkt zie dat het Somfy IO betreft, die kan je draadloos bedienen.
Kijk eventueel of dat ergens op de behuizing of de verpakking staat.

Althans de kleuren van de aders komen overeen met Somfy IO en dan schroef je alleen blauw en grijs in een stekker.
Een aparte schakelaar kan dan ook nog, dan schakel je bruin of zwart (up en down) naar grijs (live).
Klopt mijn verhaal, dan zou er eigenlijk een Somfy remote meegeleverd moeten zijn.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB

Vande

Inderdaad alleen blauw en grijs aan een stekker monteren.

Met de Somfy remote drop down van je scherm instellen, plug and play
Video: Sony XW5000 - Lumagen Radiance Pro 4240 Final Edition Mod CineMike- Adeo 100"Reference Grey
Audio: Lexicon RV-6 - Lexicon LX-5 - Keces P8 CineMike - Powercord CineMike
Speakers: Kef Reference 205 - Kef Reference 202C - Kef Reference 70S - 2 x Kef Reference 40B Subwoofers - 4x Kef Ci-200 Atmos inbouw
Cables: van den Hul Magnum - van den Hul interlinks - Transparent powercords
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike - ATV 4K CineMike

Tim89

Ja klopt! Het is somfy IO. En er zit indedaad een remote bij. Ik vond het al zo frappant dat er nog een aparte switch tussen moet als je al een remote hebt.

Aah dat verklaart een hoop. En dan de overige draden aan een kroontje bevestigen? Zodat ze niks aan kunnen raken?

Bedankt!

SpeedyAndré

Ja, de losse draden isoleren of ergens in schroeven zodat ze ook elkaar niet kunnen raken.

André 8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB