Bandpass pushpull maar dan met 1 woofer

Gestart door Mc T, mei 14, 2025, 11:06:11

Vorige topic - Volgende topic

Mc T

We overwegen om het front set LCR te ondersteunen met een passieve laag speaker. De LD sub88. Dat is een stereo 8 inch sub/ conussen tegen elkaar gemonteerd en 1 van de twee uit fase, 2x 8 ohm. Qua vermogen en rendement een aardige match. In de foyer gebruiken we al zo'n subje maar dan met 2x enkele ipv dubbele Galaxy hotspots (16 ohm) er aan.

Voor de center, wat zou er gebeuren als we 1 woofer er uit halen en het zo laten spelen met de dubbele Galaxy center (8 ohm) ?

Mc T

Sowieso is een 'universele' passieve sub toepassen niet optimaal cq niet volgens de standaard alhier  wellicht? We hebben zo'n LD sub88 ingebruik voor de foyer en gaat ook mee voor in de kleine de mobiele bioscoop setup. En weet te verbazen qua prestatie, het kan minder zeg maar.

Ik zou het gewoon eens kunnen proberen en er een woofer uit halen en kijken wat er gebeurd. Daarnaast weet Audyssey aardig raad met onze oplossingen. Maar dan weet ik nog niet de theorie over wat er gebeurd/ wat we kunnen verwachten als we 1 woofer er uit halen. Er zit een trafo/ 6db op de elke woofer, een condensator 6 db naar elk van de satellieten in in de kast. Wat weten jullie of verwachten jullie wat er zou gebeuren als we 1 woofer er uit halen/ 1 kanaal aansluiten ook naar satelliet (dan als center kanaal)?

jossie

Mooi laten zitten. Gewoon een ingang gebruiken. Als je meer laag wil doorlussen naar ingang twee.

Begrijp ik dat je de center dan passief op deze sub aansluit?
Omni !

Mc T

Eigenlijk op heel front LCR, Eerst L en R op één zo'n kastje (voor de test uit de foyer). Een tweede alleen op de center. En als er blij mee zijn wellicht tzt een derde weten te scoren zodat alle drie een kast er tussen/ onder zou hebben. Maar voor nu voor de center wat zou er gebeuren. De tweede woofer niet aansluiten zou wellicht dempen of niet goed zijn voor de afstemming (mechanische problemen) evenals met 1 woofer er uit? Alle twee de woofers parallel of serie dan te wellicht te hard of te zacht in vergelijking met L en R of veranderen klankkleur?

jossie

Woofer eruit is denk ik slechter dan niet aansluiten.

Rendementsverschillen veroorzaak jezelf als je het systeem anders gebruikt dan bedoeld. Gewoon proberen.
Omni !