Bizar, dCS Delius

Gestart door Struis, Gisteren om 23:44:07

Vorige topic - Volgende topic

Rogers Hifi en 1 gast bekijken dit topic.

Struis

Nou, dit is vreemd. Omdat ik veel teveel zijne energie heb en ik niet wil dat de energie leverancier weet dat ik zonnepanelen heb (viva de Ferraris meter) zet ik mijn stereo gewoon niet meer uit. Dat komt de boel vast ten goede. Inderdaad.

Nou draai ik dus met een dCS Delius Dac uit 2006. Die zou alleen zijn updates moeten kunnen krijgen vanuit het Verdi loopwerk. Tsja, vind er maar eentje die nog goed werkt.

Hoe dan ook, ik gebruik dus een Network Bridge als netwerk speler. Prima, die ik al maanden.

De Delius zou een 24/96 dac zijn via dubbele aes/EBU. En dus max 24/48 met een enkele. De Network Bridge doet 24/96 op 1 kabel. En hij heeft 4 filters. Staat ook in de handleidingen.

So far so good.

Tot... Ik iets hires op Tidal aan zette en er ineens via 1 kabel 24/96 in het scherm verscheen. Huh? Hmm, toch eens de 24/192 versie van Tango in the Night proberen. dCS app bekijken, Ja, 24/192. Oke, dubbele aes locken en wat? 24/192! Daar hoort niet te kunnen!

Toen drukte in per ongeluk op de filter knop. Zijn er ineens 6 filters!

Ook de settings van de Network Bridge bleken nu fout te zijn. Geen downsampling meer nodig. En oh, dat is ineens een stap vooruit!

Gek, want dit is wat dCS zegt dat het moet zijn.. Het lijkt bijna alsof de Delius een update heeft gehad. Maar die heeft geen netwerk. De Network Bridge wel. En de update gaat normaal via aes/ebu.

Ik zie nergens iets dergelijks beschreven.

In dit soort gevallen twijfel je wel aan jezelf... Maar goed, voor 0 euro en extra capabele dac? Eh Oke...

Oh, hij doet ook ineens een tweede unfold met MQA. Ineens is dat veel beter. Niet zo goed als een gewone flac, maar hey..
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue (nu met Woodsong lager), dCS Delius DAC met Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Rel Strata 5 subwoofer.