LEGO

Gestart door htjan160756, april 14, 2025, 14:40:24

Vorige topic - Volgende topic

htjan160756

Ik ben pas begonnen met Lego en ben op zoek naar Lego sets.
Ze moeten wel nieuw en verzegeld zijn.
Laat me weten wat je hebt en misschien kunnen we wel een deal sluiten.
Wil niet alles hebben en heb ondertussen ook wel wat gekocht al.
Lego Technic heeft mijn voor keur.
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

reza

Met deze vraag zou ik je aanraden om in een winkel te gaan kijken :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

htjan160756

Ja dat snap ik maar die zijn heel duur, nou ja veel winkels.
Maar heb al wat setjes gekocht via marktplaats.
Ben niet op zoek naar setjes die al in elkaar zijn gezet en dan meer vragen dan de nieuw prijs.
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

ElpeeTwaalf

Kijk eens op Brickwatch naar scherpe deals op Amazon enz. Wat op Marktplaats als sealed aangeboden wordt, zijn meestal EOL sets die duurder zijn dan MSRP en dat is niet gek - meeste grote sets stijgen na verloop van tijd in prijs zolang ze sealed zijn.

BJF

Ik heb best veel Lego in bezit, deels nieuw gekocht in de winkel, deels online bij shops en deels via Marktplaats (nieuw en tweedehands).
Heb veel goede ervaringen met tweedehands sets, er zijn zat liefhebbers die het leuk vinden een set te bouwen en na een tijdje te verkopen om weer iets anders te zoeken. Als echte liefhebber zorg je dat de set netjes blijft en zorgvuldig wordt afgebroken, gecontroleerd en verkocht.
Ik doe dat ook, heb net een aantal vliegtuigen verkocht en nu net een AMG Mercedes op MP gezet.

Ik zie dan ook geen enkele noodzaak om alleen nieuwe sets te willen.
NAD M10 V2
Elac FS247

Peerless Monster

Citaat van: BJF op april 15, 2025, 09:39:56Ik heb best veel Lego in bezit, deels nieuw gekocht in de winkel, deels online bij shops en deels via Marktplaats (nieuw en tweedehands).
Heb veel goede ervaringen met tweedehands sets, er zijn zat liefhebbers die het leuk vinden een set te bouwen en na een tijdje te verkopen om weer iets anders te zoeken. Als echte liefhebber zorg je dat de set netjes blijft en zorgvuldig wordt afgebroken, gecontroleerd en verkocht.
Ik doe dat ook, heb net een aantal vliegtuigen verkocht en nu net een AMG Mercedes op MP gezet.

Ik zie dan ook geen enkele noodzaak om alleen nieuwe sets te willen.

Wij doen dat ook. Mijn zoontje heeft lange tijd Lego ninjago gespaard/gekocht/gekregen en dat zijn we nu allemaal weer bij elkaar aan het zoeken, in elkaar aan het zetten, te controleren en weer af te breken om deze in de originele doos te doen. Draken, zelfs een compleet huis en doodskop eiland etc etc. Uren en uren zijn we daar mee bezig geweest (en is ook erg relaxend) om dit te doen. En uiteindelijk gaat dit weer markplaats op.
Op moment dat we ergens stukjes missen, kopen we die gewoon weer nieuw.

Het is een utopie om denken dat je technic sets voor minder dan de nieuwprijs te kunnen kopen die niet meer verkrijgbaar zijn. Iedereen probeert aan Lego geld te verdienen lijkt het. Dus er worden genoeg sets op de priveplank gezet en later verkocht voor meer geld. Nederlanders zijn een handels volkje he. Zeker als er flink geld wordt geroken (door oa die veel te dure Millenium Falcon).
Zou me niet verbazen als er ook een Lego maffia bestaat. En dan niet alleen in poppetjes formaat.

Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Pjotr27

Citaat van: Peerless Monster op april 15, 2025, 11:34:53Wij doen dat ook. Mijn zoontje heeft lange tijd Lego ninjago gespaard/gekocht/gekregen en dat zijn we nu allemaal weer bij elkaar aan het zoeken, in elkaar aan het zetten, te controleren en weer af te breken om deze in de originele doos te doen. Draken, zelfs een compleet huis en doodskop eiland etc etc. Uren en uren zijn we daar mee bezig geweest (en is ook erg relaxend) om dit te doen. En uiteindelijk gaat dit weer markplaats op.

Het is een utopie om denken dat je technic sets voor minder dan de nieuwprijs te kunnen kopen die niet meer verkrijgbaar zijn. Iedereen probeert aan Lego geld te verdienen lijkt het. Dus er worden genoeg sets op de priveplank gezet en later verkocht voor meer geld. Nederlanders zijn een handels volkje he. Zeker als er flink geld wordt geroken (door oa die veel te dure Millenium Falcon).
Zou me niet verbazen als er ook een Lego maffia bestaat. En dan niet alleen in poppetjes formaat.

[/quote
Citaat van: Peerless Monster op april 15, 2025, 11:34:53Wij doen dat ook. Mijn zoontje heeft lange tijd Lego ninjago gespaard/gekocht/gekregen en dat zijn we nu allemaal weer bij elkaar aan het zoeken, in elkaar aan het zetten, te controleren en weer af te breken om deze in de originele doos te doen. Draken, zelfs een compleet huis en doodskop eiland etc etc. Uren en uren zijn we daar mee bezig geweest (en is ook erg relaxend) om dit te doen. En uiteindelijk gaat dit weer markplaats op.

Nauwelijks echt veel korting. Ik geloof nooit dat een winkel hele kleine marges heeft.. dus wellicht verlichte (hoge) verkoopprijzen. Voor de forumstarter, goedkope echte Lego willen we allemaal.. je zou de aanbieding/opruiming op de Lego site kunnen bekijken.
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-300 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

htjan160756

Ik heb diverse nieuwe Lego Technic voor minder dan de winkel prijs gekocht via marktplaats, ik vraag af en toe waarom ze ze weg doen en krijg dan meestal dat ze spijt hebben van de aankoop of geld nodig hebben.
maar kijk ook bij Bol, ProShop, Mister Bricks, Janz-steen enz.