Kaleidescape Strato S 6/12TB

Gestart door buckler, april 12, 2025, 13:30:21

Vorige topic - Volgende topic

Gabor en 1 gast bekijken dit topic.

buckler

Bij deze gezocht een Kaleidescape Strato S met 6 of 12TB (4k)
Moet wel in topstaat zijn en perfect werken.

Ik hoor het graag als iemand er een weet.
Dank je wel.


Groeten Martin
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart ST100 en ST130G4  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek , Crowson actuators (2X)

buckler

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart ST100 en ST130G4  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek , Crowson actuators (2X)

reza

Viktor kan hem regelen voor je.
Ik ben ook oprecht geïnteresseerd!
Er zitten wel veel haken en ogen aan om in Nederland te kunnen spelen weet ik.
Maar dat weet je zelf ook al.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Richard70…

Als ik de prijs zo'n beetje begreep van Martin , en dan ook nog de haken en ogen dan lijkt me dat een pittige investering met een hoop mitsen en maren.
Voor die prijs kun je heeeeeel veeeeeel 4K schijfjes kopen  :D
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K IW500 , center M&K IW500, Surround M&K S150. Subwoofer .M&K X15+
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo z9x8k

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

I know mannen... ben redelijk op de hoogte en heb zelfs al maatregelen getroffen betreffende een credit card die ze in de US als oké zien en ik heb al een echt Amerikaans adres van een Amerikaanse collega van me die in Texas woont, heb ook al een VPN die op Texas staat dus ik denk dat ik alles wel al goed voorbereid heb.
Ik heb alleen liever een gebruikte Strato maargoed als dat niet te vinden is dan heb ik al een akkoord met Werner over een nieuwe. Ik moet alleen voor mezelf ff uitvogelen of ik het ook daadwerkelijk wil en heb daar ff tijd voor nodig want zoals Ries al zegt kost het allemaal heel veel geld.
Van de kwaliteit en de meerwaarde ervan ben ik wel overtuigd hoor.
Maar zoals het er nu voor staat heb ik er wel zin in en heel eerlijk staat een Kaleidescape al jaren op mijn lijstje.
Maar bedankt voor het meedenken mannen
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart ST100 en ST130G4  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek , Crowson actuators (2X)

Richard70…

Citaat van: buckler op mei 15, 2025, 19:32:52I know mannen... ben redelijk op de hoogte en heb zelfs al maatregelen getroffen betreffende een credit card die ze in de US als oké zien en ik heb al een echt Amerikaans adres van een Amerikaanse collega van me die in Texas woont, heb ook al een VPN die op Texas staat dus ik denk dat ik alles wel al goed voorbereid heb.
Ik heb alleen liever een gebruikte Strato maargoed als dat niet te vinden is dan heb ik al een akkoord met Werner over een nieuwe. Ik moet alleen voor mezelf ff uitvogelen of ik het ook daadwerkelijk wil en heb daar ff tijd voor nodig want zoals Ries al zegt kost het allemaal heel veel geld.
Van de kwaliteit en de meerwaarde ervan ben ik wel overtuigd hoor.
Maar zoals het er nu voor staat heb ik er wel zin in en heel eerlijk staat een Kaleidescape al jaren op mijn lijstje.
Maar bedankt voor het meedenken mannen
Dan heb je nog ff tijd  :devil: :D 
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K IW500 , center M&K IW500, Surround M&K S150. Subwoofer .M&K X15+
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo z9x8k

buckler

Citaat van: Richard70... op mei 15, 2025, 20:04:55Dan heb je nog ff tijd  :devil: :D 

Hahaha kan wel eens precies zo zijn Ries  :)
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart ST100 en ST130G4  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek , Crowson actuators (2X)

home@the movies

Citaat van: Richard70... op mei 13, 2025, 19:29:00Als ik de prijs zo'n beetje begreep van Martin , en dan ook nog de haken en ogen dan lijkt me dat een pittige investering met een hoop mitsen en maren.
Voor die prijs kun je heeeeeel veeeeeel 4K schijfjes kopen  :D
Citaat van: Richard70... op mei 13, 2025, 19:29:00Als ik de prijs zo'n beetje begreep van Martin , en dan ook nog de haken en ogen dan lijkt me dat een pittige investering met een hoop mitsen en maren.
Voor die prijs kun je heeeeeel veeeeeel 4K schijfjes kopen  :D

De nieuwe speler kost 5000 Euro, en het enige wat je nodig hebt is een VPN en een credit kaart, thats it.
Er is echt geen hoop missen en maren hoor, net voor ik weer naar de States vertrok hebben we nog twee systemen geïnstalleerd bij twee klanten, werkt perfect en ze zijn in de wolken met de kwaliteit die ze krijgen. De prijzen op de store zijn vaak ook heel erg attractief, er worden bundels aangeboden aan vaak zeer lage prijzen, en dat allemaal aan de hoogste beeld en geluidskwaliteit.
We hebben binnenkort de nieuwe StratoV permanent in demo staan, nu hebben we permanent de strot in de demoruimtes.

reza

Die instapper waar je het denk ik over hebt?  Die heeft toch maar beperkte opslagruimte?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

RvD

Strato V moet voldoende zijn als je geen moeite hebt om eerst een film te downloaden de ruimte is "maar" 1 tb dat zijn zeker 10 films.

Hier nog een mooi vergelijk tussen bluray en kaleidescape:
CiteerWhy a High-Bitrate 2K Video Can Beat Low-Bitrate 4K—and How Kaleidescape Proves It
In today's landscape of streaming wars and tech buzzwords, 4K has become the shiny badge of "premium." But if you've spent any real time comparing sources—or care deeply about cinematic presentation—you know the truth: resolution alone doesn't define quality. What truly delivers the wow factor is bitrate, mastering, and hardware. In fact, in many cases, a properly mastered 2K file with a high bitrate can offer a far superior experience than a heavily compressed 4K stream.
And no one proves this better than Kaleidescape, specifically through its Strato M and Strato V systems. In direct testing, the Strato M, which outputs in 2K, wiped the floor with every 4K streaming source. It even held its own against 4K Blu-ray discs. Then the Strato V, Kaleidescape's flagship 4K model, came in and delivered an image and sound experience that exceeded even the best physical media available today.
Let's explore why resolution isn't everything—and how Kaleidescape is quietly redefining what "cinema at home" truly means.
Resolution Is Just a Number. Bitrate Is the Experience.
On paper, 4K (3840x2160) seems vastly superior to 2K (1920x1080). But real-world performance isn't measured in pixels alone. If those pixels are filled with compressed, degraded data, the picture falls apart. Blocky shadows, banding in skies, blurry motion—it's the Achilles' heel of streaming 4K content, which typically arrives at 15–25 Mbps (sometimes even less).
By comparison, high-bitrate 2K video may have fewer pixels, but each pixel carries more accurate information. It's like comparing a high-resolution JPEG to a lower-res RAW file: the RAW looks better because it contains more depth and detail per pixel.
This is why a high-quality 2K master will often look cleaner, sharper, and more cinematic than a lower-bitrate 4K encode—especially when viewed on a high-end display or projector.
And keep in mind that resolution only starts to make a dramatic difference when you're sitting close enough or have an extremely large screen. Most viewers, even enthusiasts, won't see a major benefit from 4K over 2K unless all other elements—bitrate, mastering, display quality—are also optimized. And that's where Kaleidescape shines.
Enter the Strato M: Built for Digital Cinema Professionals
What makes the Kaleidescape Strato M particularly compelling is that it's specifically aimed at the digital cinema and professional screening market. This isn't a mass-market product—it's designed for precision, consistency, and cinematic integrity. Used in private screening rooms, high-end home cinemas, and industry-grade reference environments, the Strato M delivers 2K playback at professional-level bitrates.
It's also important to note that the DCI specification for Digital Cinema (D-Cinema) defines 4K as 4096x2160, not the consumer 3840x2160 resolution typically used for UHD. The Strato M aligns more closely with this standard, supporting 4:2:2 chroma subsampling formats, which are preferred for professional mastering and projection workflows. This makes it ideal for content that is mastered or screened with DCI specs in mind.
Additionally, while the Strato M outputs in 2K, it does support Dolby Vision, and it's worth pointing out that Dolby Vision is resolution independent. That means the full dynamic range and color metadata of Dolby Vision can be experienced at 2K resolution, making the Strato M's image more vibrant and cinematic than many so-called 4K sources.
This is a player that doesn't compromise. It handles data more like a DCP (Digital Cinema Package) than a consumer media player. And it shows. In head-to-head tests against every major 4K streaming service—Netflix, Prime Video, Disney+, you name it—the Strato M delivered superior image quality across the board.
No banding, no smearing, no soft textures. Just rich, balanced images that breathe with cinematic life. And unlike streaming services that dynamically adjust quality based on bandwidth, Kaleidescape delivers a fixed, high-bitrate file straight from local storage—no buffering, no throttling, no surprises.
Against Disc: The 2K Strato M Still Holds Its Own
What shocked me was how well the Strato M held up against 4K Blu-ray discs—especially given the supposed resolution gap. On my reference system, the Strato M offered a more organic, cohesive image, with smoother motion, better tone transitions, and a more "filmic" presentation.
Grain was rendered naturally. Highlights were soft and controlled. Blacks were rich without crushing detail. In some scenes, the 2K Strato M even looked better than its 4K disc counterpart because it was free from compression harshness or over-sharpening. It was like watching a digital intermediate directly, not a consumer product filtered through the constraints of a physical format.
Another often overlooked factor is the consistency of Kaleidescape's delivery. Unlike a disc, which can vary in quality depending on the disc manufacturer, the player, and even the condition of the disc itself, a Kaleidescape file is identical every time. There are no moving parts, no scratches, and no loading variability. It's reliable, consistent, and optimized.
This is what a true digital cinema-targeted player can deliver: purity and control.
The Strato V: 4K Done Right
Then came the Kaleidescape Strato V—a player that supports full 4K playback at bitrates even higher than UHD Blu-ray, which maxes out around 100 Mbps. The Strato V comfortably pushes past that, with some titles exceeding 110–120 Mbps, preserving near-master-level fidelity.
In side-by-side testing, the Strato V not only matched the best discs in my collection—it surpassed them. The image was cleaner, richer, and more dimensional. Detail retention in shadows and highlights was better. Fine textures like skin, hair, and fabric popped without looking artificial.
It wasn't just about sharpness—it was about depth, nuance, and realism. Colors had more weight, transitions were smoother, and there was a softness to the light that's usually only found in a well-calibrated cinema projector.
The Strato V also benefits from continued hardware evolution. Faster processors, better internal decoding, refined firmware, and precision output stages contribute to its advantage. Unlike older players, which may struggle with modern encodes or complex HDR tone mapping, the Strato V handles everything smoothly and effortlessly.
In addition, the Strato V uses a much later version of Dolby Vision that implements a different color encoding system than earlier implementations. Most 4K discs on the market only offer 10-bit Dolby Vision, which was originally designed for TV content, not for full-range cinematic delivery. While there are exceptions—notably Criterion and Disney, who push the Dolby Vision envelope to include 12-bit color depth on all their titles—the majority of discs remain limited to television-grade Dolby Vision implementations.
The Strato V, however, handles Dolby Vision in a way that's closer to 13 bits of dynamic resolution, allowing those rare 12-bit masters to be displayed in all their glory. This translates to smoother gradients, more subtle lighting transitions, and a more realistic image overall. As display technology continues to evolve, these improvements become increasingly visible, and unfortunately, many discs simply weren't mastered to take advantage of this future-proof potential.
This is where Kaleidescape truly comes into its own. Since their system is not bound by disc format limitations, and because they control the mastering pipeline for their digital releases, they can deliver and eventually upgrade their versions as higher-fidelity masters become available and storage becomes cheaper.
And remember: Kaleidescape is not streaming. It's not dependent on fluctuating bandwidth, ISP throttling, or real-time decoding. It's a pure digital file playback system, designed to deliver Kaleidescape-authored files from its store to your home theater, exactly as intended—with zero compromise.
And Then There's the Sound...
In both the Strato M and Strato V, the audio performance crushed even the best 4K Blu-ray discs—on the same playback system. Dialogue clarity improved. Dynamics opened up. Subtle details—footsteps, reverb trails, ambient echoes—became more present and immersive.
The sound wasn't just louder or punchier—it was more cinematic, with greater depth and spatial realism. And this wasn't just a random observation; I tested it using a Cinemike-tuned 4K disc player, widely regarded as one of the best playback sources ever made for disc media. The Kaleidescape units just sounded better.
Why? A few key reasons. First and most importantly: no mechanical jitter. Unlike traditional disc players that rely on spinning media and optical drives, Kaleidescape's systems are solid-state, playing back content from ultra-fast internal storage. There's no transport medium, no spinning disc, no laser assembly introducing micro-instabilities. It's pure digital data, read cleanly and consistently, with zero mechanical interference.
That precision matters—especially for high-resolution audio. Timing errors introduced by disc mechanisms can subtly degrade spatial cues and fine dynamics. Kaleidescape eliminates that variable entirely. You're getting bit-perfect playback with clocking and signal paths designed specifically for high-end AV reproduction.
Combine that with more accurate decoding and a higher dynamic ceiling, and you get sound that simply feels more alive. Explosions thunder, whispers hover, and music wraps around you with natural ease.
Kaleidescape May Be Choosing the Best Mix Available
From what I understand, when studios license a title to Kaleidescape, they often provide multiple audio tracks: a TV mix, a soundbar-optimized version, and sometimes even a near-theatrical reference mix with minimal dynamic compression. Most disc releases choose a middle ground "safe" track optimized for wide compatibility.
Kaleidescape, on the other hand, appears to consistently select the most cinematic, dynamic mix available—which is probably why the sound hits harder, breathes more naturally, and gives you that rare, goosebump-inducing feeling.
This isn't an accident. This is a company that understands what home cinema purists are after—and they deliver it. They know that the mix is half the experience, and they refuse to compromise.
Why Most People Will Notice Bitrate Over Resolution
Here's something most enthusiasts learn quickly: the average person can't spot the difference between 2K and 4K at typical seating distances. But everyone notices poor compression, banding, soft textures, or muffled sound.
So while the spec sheets may say "4K is better," the actual experience is what counts. And when you stack up streaming 4K or even some physical media against Kaleidescape's precision-engineered, high-bitrate masters, there's no contest.
Kaleidescape is not chasing marketing metrics. They're optimizing the whole pipeline—from studio master to screen and speakers. And that's why both the Strato M and V deliver a more visceral, immersive, and honest experience.
The Bottom Line: Cinematic Quality Over Marketing Numbers
If you're serious about home cinema—if you want a system that respects the filmmaker's intent and delivers it with uncompromising fidelity—then Kaleidescape is the new gold standard.
Forget chasing resolution for resolution's sake. What matters is:
• Bitrate and compression quality
• Mastering choices
• Audio mix fidelity
• Hardware capable of delivering it all cleanly
The Strato M, built for digital cinema pros, proves that high-bitrate 2K still has a place—especially when it consistently outperforms streaming 4K and challenges even the best discs. The Strato V, with its 4K output, Dolby Vision upgrades, and reference-level encoding, goes even further, offering a viewing and listening experience that's closer to theatrical DCP than anything else on the market.
This isn't about convenience. It's about commitment to the art. Kaleidescape is creating something special—a way to experience films at home that truly honors the original vision, with zero compromise.
If you care about the art of cinema—not just specs—then Kaleidescape is the system you've been waiting for.
Technical Appendix: Kaleidescape Strato M vs. Strato V.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x)
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - Keces P8 CM - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) DC Kabels (2x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

buckler

Citaat van: home@the movies op Gisteren om 07:22:41De nieuwe speler kost 5000 Euro, en het enige wat je nodig hebt is een VPN en een credit kaart, thats it.
Er is echt geen hoop missen en maren hoor, net voor ik weer naar de States vertrok hebben we nog twee systemen geïnstalleerd bij twee klanten, werkt perfect en ze zijn in de wolken met de kwaliteit die ze krijgen. De prijzen op de store zijn vaak ook heel erg attractief, er worden bundels aangeboden aan vaak zeer lage prijzen, en dat allemaal aan de hoogste beeld en geluidskwaliteit.
We hebben binnenkort de nieuwe StratoV permanent in demo staan, nu hebben we permanent de strot in de demoruimtes.

Ik wil niet voor mijn beurt of voor een ander praten maar ik denk dat Richard bedoelt met missen en maren dat niet de toekomst zeker is daar...
Draait het over een jaar nog, blijven ze je accepteren als klant als er ooit een manier gebruikt gaat worden dat ze kunnen zien wie waar woont etc etc. Dat soort dingen.
Maargoed dat risico weet ik en accepteer ik voor mezelf. En ik heb met Werner bepaalde afspraken dus ik maak me niet echt zorgen over dat.
Ik zelf denk dat het het allemaal wel waard is maar de meeste die ik erover spreek zeggen dat ik gek ben. Ach ieder moet dat voor zich zelf bepalen natuurlijk.
Mij lijkt het nu in ieder geval een heel mooi principe en dan kijk ik zelf meer naar kwaliteit dan naar kosten want het is natuurlijk veel geld ja.
Als ik nog steeds er zo over denk als Werner terug kom uit Zuid Amerika half juli dan ik nu doe dan ga ik er voor.
Maar nogmaals ieder moet dat voor zichzelf uitmaken.

Maargoed het topic was of iemand een gebruikte te koop had staan hè 🤔
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart ST100 en ST130G4  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek , Crowson actuators (2X)

reza

Citaat van: RvD op Gisteren om 11:07:52Strato V moet voldoende zijn als je geen moeite hebt om eerst een film te downloaden de ruimte is "maar" 1 tb dat zijn zeker 10 films.

Hier nog een mooi vergelijk tussen bluray en kaleidescape:

10 films is niet zoveel..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Littletycoon

#13
Citaat van: RvD op Gisteren om 11:07:52Strato V moet voldoende zijn als je geen moeite hebt om eerst een film te downloaden de ruimte is "maar" 1 tb dat zijn zeker 10 films.

Hier nog een mooi vergelijk tussen bluray en kaleidescape:
Dat is gewoon allemaal marketing gewouwel. Als je dat gelooft, tsjaaa.

RvD

Citaat van: reza op Gisteren om 22:13:2810 films is niet zoveel..

Hoeveel kijk jij er op één avond ? ;D Als je een 1Gbit glasvezel verbinding hebt dan heb je in 10 min. een film binnen.

Citaat van: Littletycoon op Gisteren om 22:16:02Dat is gewoon allemaal marketing gewouwel. Als je dat gelooft, tsjaaa.

De persoon die dat geschreven heeft verkoopt geen apparatuur hij doet wel films afmixen (Jon Thompson). Dus er valt voor hem niets te winnen als de content nu op bluray of kaleidescape gekocht wordt dat zal hem een zorg zijn.

Maar uit meerdere reviews komt wel naar voren dat de kaleidescape beter is dan een bluray schijf, nogal logisch toch met de hogere bitrates. Een mp3 van 192kbps klinkt ook minder dan een flac bestand behalve op een soundbar daar hoor je het verschil toch niet. :)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x)
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - Keces P8 CM - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) DC Kabels (2x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

reza

Je huurt ze dan?
Meestal koop je ze, vandaar de normaal grote opslag in de Kalaidescape.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Littletycoon

Citaat van: RvD op Gisteren om 22:59:45Hoeveel kijk jij er op één avond ? ;D Als je een 1Gbit glasvezel verbinding hebt dan heb je in 10 min. een film binnen.

De persoon die dat geschreven heeft verkoopt geen apparatuur hij doet wel films afmixen (Jon Thompson). Dus er valt voor hem niets te winnen als de content nu op bluray of kaleidescape gekocht wordt dat zal hem een zorg zijn.

Maar uit meerdere reviews komt wel naar voren dat de kaleidescape beter is dan een bluray schijf, nogal logisch toch met de hogere bitrates. Een mp3 van 192kbps klinkt ook minder dan een flac bestand behalve op een soundbar daar hoor je het verschil toch niet. :)
Onzin.

Kaleidescape doet zelf de encoding, dat is niet zo'n spannend proces, kunnen jij en ik thuis ook met de juiste software. Daar komt dan voor een aantal titels een hogere bitrate uit. Maar tussen een Blu ray met een bitrate van 80mb en kaleidescape met 90mb zie je echt geen verschil, dat verbeeld je je maar. Ook 50mb en 90 mb zie je dat verschil niet. En dan hebben we het er maar helemaal niet over dat de bitrate variabel is afhankelijk van de getoonde content (scene afhankelijk), dus die hoge bitrates heb je überhaupt maar in delen van een video. Audio is er sowieso geen verschil tussen Kaleidescape en Bluray.

Hardware matig klus je zo'n EUR 5k k-player in elkaar voor EUR 300,- of minder, dan gooi je daar kodi, plex, whatever op voor de grafische schil. Enige verschil is dan de content delivery, je moet zelf je bluerays rippen, dat kost tijd.

Ik kan me voorstellen dat voor 0,5% van de bevolking die zoveel geld hebben dat het er niet toe doet dat dan voor K. Wordt gekozen. Voor de rest waar geld er wel toe doet ben je knettergek als je je geld uitgeeft aan zo'n slechte prijs-kwaliteitverhouding.

Neemt niet weg dat iedereen het recht heeft om zijn/haar geld over de balk te smijten, als je daar kortstondig gelukkig van wordt moet je dat vooral doen.

buckler

Jongens jongens aub geen discussie , ik weet voor mezelf hoe velen er over denken en ieder heeft recht op zijn mening maar laten we het aub 'on-topic' houden...

Ik hoor graag als iemand een Strato s heeft met 6/12tb harde schijf erin en of hij bereid is te verkopen.
Dat was de vraag.


Ps, al waardeer ik ieder zijn mening hoor
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart ST100 en ST130G4  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek , Crowson actuators (2X)

jazzy

Zal ik die discussie anders even afsplitsen naar een topic? Volgens mij is het een interessant onderwerp waar van alles over te bespreken valt.
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40
Serre: Samsung QBR 55 - Nvidia Shield

buckler

Citaat van: jazzy op Vandaag om 12:33:03Zal ik die discussie anders even afsplitsen naar een topic? Volgens mij is het een interessant onderwerp waar van alles over te bespreken valt.

Hoeft voor mij niet hoor... is allemaal wel bekend en oud nieuws. En staat ook allemaal al beschreven in het Kaleidescape topic van Werner.

Wat mij betreft zo laten en weer terug on topic... 'wie heeft er nog een te koop' ?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart ST100 en ST130G4  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek , Crowson actuators (2X)