Adolescence netflix

Gestart door Shadowfox, maart 13, 2025, 21:17:21

Vorige topic - Volgende topic

Shadowfox

Nieuwe drama serie op netflix

Allemachtig wat kunnen die engelsen toch acteren. Dat volk stelt ook nooit teleur haha.

https://youtu.be/Wk5OxqtpBR4?si=Zwu3IDv81q2s0z7W

2 aflevr van de 4 gezien en krijgt nu al een dikke 9. Aanrader!

chansig

Ga hem kijken. Wanneer weet ik niet.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

brt

Trailer ziet er veelbelovend uit, dank voor de tip.
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

J.A.F._Doorhof

Wow.
En let goed op het camera werk.

Oscar materiaal voor de acteurs (vooral de hoofdrol speler is waanzinnig goed voor die leeftijd) en het camera werk is ronduit geniaal hoe er ook gewerkt word met zoom en focus effecten om extra emotie op te wekken

Vooral aflevering 3 moet je ook goed op het licht en geluid letten zonder iets te verklappen.

10/10
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Shadowfox

Citaat van: J.A.F._Doorhof op maart 16, 2025, 10:29:35Wow.
En let goed op het camera werk.

Oscar materiaal voor de acteurs (vooral de hoofdrol speler is waanzinnig goed voor die leeftijd) en het camera werk is ronduit geniaal hoe er ook gewerkt word met zoom en focus effecten om extra emotie op te wekken

Vooral aflevering 3 moet je ook goed op het licht en geluid letten zonder iets te verklappen.

10/10

Kun je nagaan dat die jongen nog nooit geacteerd heeft. Dit was zijn 1ste rol.
Montage van de serie is one-take principe dus geen knip en plak werk. Dat maakt het nog allemaal nog spectaculairder

J.A.F._Doorhof

Voor een eerste rol zeg ik gouden toekomst.
One shot principe inderdaad, als je dat leuk vind kan ik je running time met Bruce Campbell adviseren.

je blijft zoeken naar de momenten waar ze wisselen maar het was feilloos en zeer meeslepend gefilmd, echt genieten voor de film liefhebber.

Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

stevefilmfreak54

Deze heb ik al op mijn NAS staan denk dat dat wordt kieken straks :clapping:

brt

Vrijdagavond de eerste aflevering bekekeken. Zeer beklemmend en ontzettend goed geacteerd inderdaad. Erg benieuwd naar de overige afleveringen! Voor mijn gevoel eindelijk weer eens een écht pareltje op Netflix.

Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

Lucky.L

Ik heb alle 4 de afleveringen vandaag gekeken. Prachtige serie met ongelooflijk goed acteerwerk van eigenlijk iedereen.
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Nokia streaming box - 8010,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A.

chansig

Ik ben gister in slaap gevallen tijdens de eerste aflevering. 😂

Zegt alles over mijn luiheid en niets over de serie.

Vanavond nieuwe poging.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

SV..S

wat vinden jullie afgezien van acteerwerk van het verhaal? en dan met name invloed social media, Andrew Tate Manosphere?

Persoonlijk voel ik duidelijk het persoonlijk leed bij het gezin, bij de zoon voor zijn misstap en bij de rest voor het onbeschrijfelijke wat ze meemaken.

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

brt

Citaat van: SV..S op maart 18, 2025, 19:45:10wat vinden jullie afgezien van acteerwerk van het verhaal? en dan met name invloed social media, Andrew Tate Manosphere?

Persoonlijk voel ik duidelijk het persoonlijk leed bij het gezin, bij de zoon voor zijn misstap en bij de rest voor het onbeschrijfelijke wat ze meemaken.

Het persoonlijk leed vond ik ook zeer goed naarvoren komen. Beklemmend door het briljante acteerwerk, maar wellicht extra in your face door de lange scenes?

Ik vind het een serie zonder oordeel en dat vind ik mooi. Het beeldt erg goed de wereld uit van zo'n jochie van 13, waarbij die Andrew Tate blijkbaar nu een rol speelt. Maar dat wordt niet politiek gemaakt, gelukkig.

J.A.F._Doorhof

Subtiele hints zonder er op te hameren. Wie het kent herkent het. Wie het niet kent zal het niet opmerken.

Drama was soms wel wat te uitgerekt maar dat doet niets af aan de kwaliteit.

Precies wat je zegt super realistisch zonder Hollywood glans of Doom. Dit is denk ik zeer dicht tegen de werkelijkheid hoewel de crimineel psycholoog toch niet zo onder de indruk mag zijn van een 13 jarige als ze werk doet in zo een instelling maar dat was echt het enige puntje.
Custom installer

brt

Citaat van: J.A.F._Doorhof op maart 19, 2025, 06:49:14...zegt super realistisch zonder Hollywood glans of Doom. Dit is denk ik zeer dicht tegen de werkelijkheid hoewel de crimineel psycholoog toch niet zo onder de indruk mag zijn van een 13 jarige als ze werk doet in zo een instelling maar dat was echt het enige puntje.

Ja, eens. Maar wél de hele episode in 1 take gefilmd. Ik kan er echt niet bij, als je het niveau bekijkt. Wat een krankzinnig knappe prestatie van de acteurs (én camera mensen)

J.A.F._Doorhof

@brt
De 1 shot techniek is fantastisch, alleen bij de meeste films is het niet 1 shot :D
Het is leuk bij dit soort films te zoeken naar eventuele schakel momenten, en dat word neem ik aan met de nieuwe computer gestuurde technieken en edits steeds beter maar vaak gebruiken ze bv een deur, muur of rug van iemand om een nieuwe scene te starten, vaak is er maar 1 frame nodig wat neutraal is.

Zijn hele documentaires over te vinden, maakt het niet minder knap trouwens het blijft een waanzinnig moeilijke techniek helemaal als story telling en dat doen ze hier echt geniaal, vooral in aflevering 3 hoe de camera bewegingen, en het subtiele licht en regen effect precies klopt met het gedrag van de jongen, echt geniaal.
Custom installer

brt

Ik zat ook al naar schakelmomenten te zoeken maar ze vielen me niet op. Dus ja, geniaal vind ik wel de juiste omschrijving voor dit acteerwerk

J.A.F._Doorhof

Had hetzelfde ;)
Had een paar keer het idee bij een muur en rug maar ik ga wel even zoeken naar een making off want hier heb ik ze ook niet gevonden.
Custom installer

Shadowfox

Viel me niet eens op dat er geen muziek in zit. Hoezo in het verhaal gezogen....

Lucky.L

Citaat van: J.A.F._Doorhof op maart 19, 2025, 09:50:01@brt
De 1 shot techniek is fantastisch, alleen bij de meeste films is het niet 1 shot :D
Het is leuk bij dit soort films te zoeken naar eventuele schakel momenten, en dat word neem ik aan met de nieuwe computer gestuurde technieken en edits steeds beter maar vaak gebruiken ze bv een deur, muur of rug van iemand om een nieuwe scene te starten, vaak is er maar 1 frame nodig wat neutraal is.

Zijn hele documentaires over te vinden, maakt het niet minder knap trouwens het blijft een waanzinnig moeilijke techniek helemaal als story telling en dat doen ze hier echt geniaal, vooral in aflevering 3 hoe de camera bewegingen, en het subtiele licht en regen effect precies klopt met het gedrag van de jongen, echt geniaal.
Het is wel een 1 shot techniek, alleen ze hebben bijvoorbeeld bij aflevering 3 de 17e take gebruikt en bij aflevering 2 hebben ze de 2e take gebruikt. Tenminste zo werd het verteld bij Beau.
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Nokia streaming box - 8010,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A.

reza

Serie begon echt goed maar zakt helemal in..
Zeker de laatste aflevering, WTF heb ik naar zitten kijken?
3 mensen in een busje :blink:   jammer..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

J.A.F._Doorhof

Custom installer

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Shadowfox

Citaat van: reza op maart 20, 2025, 16:37:28Serie begon echt goed maar zakt helemal in..
Zeker de laatste aflevering, WTF heb ik naar zitten kijken?
3 mensen in een busje :blink:   jammer..

Dat noemt men ook wel een spanningsboog in een relatiesfeer. Gaat hij ontploffen of niet...het onverwachte
Dat was ook de hele opzet van zijn personage. En zijn persoonlijke
ontploffing kwam in zijn zoons slaapkamer.

brt

Citaat van: Lucky.L op maart 19, 2025, 15:45:48Het is wel een 1 shot techniek, alleen ze hebben bijvoorbeeld bij aflevering 3 de 17e take gebruikt en bij aflevering 2 hebben ze de 2e take gebruikt. Tenminste zo werd het verteld bij Beau.

Hebben ze dan dus minstens 17 takes van 1 uur gemaakt?

brt

Citaat van: Shadowfox op maart 20, 2025, 21:08:57Dat noemt men ook wel een spanningsboog in een relatiesfeer. Gaat hij ontploffen of niet...het onverwachte
Dat was ook de hele opzet van zijn personage. En zijn persoonlijke
ontploffing kwam in zijn zoons slaapkamer.

Precies. Als je die tension niet aanvoelt moet je dit soort series niet gaan kijken.