Steamer / DAC (bij voorkeur zonder voorversterker) voor Accuphase E5000

Gestart door Jan63, maart 10, 2025, 10:14:50

Vorige topic - Volgende topic

El Penumbra

Citaat van: Jan63 op maart 10, 2025, 19:59:49Beste Huub, bedankt voor je reactie en ik heb ook je PM ontvangen. Goed om te horen dat Hifi Rose je goed bevalt. Hifi Rose staat hoog op mijn optie/wish-lijst, maar als ik dan voor Hifi Rose ga, dan wordt het waarschijnlijk de RS151, het nieuwere (en volgens velen betere) model. Maar nogmaals dank voor je feedback, zeer nuttig !

PS. Nog liever zou ik (net zoals jij) de Hifi Rose RS130 (losse streamer) nemen en dan een losse dac (zonder  volume control). Weet dan alleen niet welke DAC ik zou moeten nemen (aanschaf losse DAC is weer een "project" op zich) en ook mijn Budget van EUR 4.000,-- voor een dac/streamer combinatie zou dan weer (flink) moeten worden opgerekt !

Hifi Rose RS130 zou al boven je budget van 4k zitten. Wellicht eerst je budget definitief vaststellen?
TAD ME1 / Soulnote A2 / Sonnet Morpheus / Sonnet Hermes / Shunyata Theta

Jan63

Citaat van: El Penumbra op maart 11, 2025, 08:15:20Hifi Rose RS130 zou al boven je budget van 4k zitten. Wellicht eerst je budget definitief vaststellen?
Ik houd het voorlopig bij mijn Budget van EUR 4.000,00
De RS130 plus een losse dac zit daar inderdaad (te) ver boven ...  maar het blijft wel leuk om erover te dromen :)

brt

Hou er nooit zo van om voor eigen parochie te preken, maar aangezien anderen hem niet noemen doe ik het toch maar  :angel:  Ik heb zeer goede ervaringen met de TEAC UD-701n.

Deze ging voor mij voorbij aan de Sonnet Morpheus (3500,-) die ik daarvoor had, en het is zowel een streamer als dac als vv (en koptelefoonversterker). Voor elke taak een aparte voeding. vv kan je uitschakelen. Software (en hardware?) van de streamer is van Lumin. Is ook Roon ready.

Deze is tegenwoordig voor 2700,- te krijgen, in zowel zwart als zilver. Vorig jaar hebben we een dac test gedaan bij Laan en daar kwam deze er bij diverse luisteraars als favoriet uit.

Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

El Penumbra

Citaat van: Jan63 op maart 11, 2025, 09:29:06Ik houd het voorlopig bij mijn Budget van EUR 4.000,00
De RS130 plus een losse dac zit daar inderdaad (te) ver boven ...  maar het blijft wel leuk om erover te dromen :)

Dromen is zeker leuk en met deze hobby kijk je makkelijk telkens een stapje 'hoger'.

Realistisch: een Lumin U2 Mini met de DAC60 (die echt wel goed klinkt) of de Auralic Aries 1.1 met die DAC zit mooi op je budget van 4k.

Je kunt ook nog naar een Magna Mano Ultra 3.5 kijken.
TAD ME1 / Soulnote A2 / Sonnet Morpheus / Sonnet Hermes / Shunyata Theta

vanzomereng

yep....

Zeer fraai deze Teac streamer/dac  hoe kan ik deze nu vergeten zijn?
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Jan63

Citaat van: brt op maart 11, 2025, 09:48:04Hou er nooi zo van om voor eigen parochie te preken, maar aangezien anderen hem niet noemen doe ik het toch maar  :angel:  Ik heb zeer goede ervaringen met de TEAC UD-701n.

Deze ging voor mij voorbij aan de Sonnet Morpheus (3500,-) die ik daarvoor had, en het is zowel een streamer als dac als vv (en koptelefoonversterker). Voor elke taak een aparte voeding. vv kan je uitschakelen. Software (en hardware?) van de streamer is van Lumin. Is ook Roon ready.

Deze is tegenwoordig voor 2700,- te krijgen, in zowel zwart als zilver. Vorig jaar hebben we een dac test gedaan bij Laan en daar kwam deze er bij diverse luisteraars als favoriet uit.

Hartelijk dank voor de suggestie, deze ken ik inderdaad niet, neem ik mee in mijn verdere zoektocht !

Jan63

Citaat van: El Penumbra op maart 11, 2025, 09:59:31Dromen is zeker leuk en met deze hobby kijk je makkelijk telkens een stapje 'hoger'.

Realistisch: een Lumin U2 Mini met de DAC60 (die echt wel goed klinkt) of de Auralic Aries 1.1 met die DAC zit mooi op je budget van 4k.

Je kunt ook nog naar een Magna Mano Ultra 3.5 kijken.
Hartelijk dank voor je reacties en je aangedragen suggesties, wordt enorm gewaardeerd !

bert 65

Jan,
Je zou ook eens naar een Aurender A 1000 kunnen kijken blijf je onder het budget en je heb een topspeler.
Een prima app en speelt goed met Roon en bovenal een superieure geluidskwaliteit.
Ik speel zelf met de Aurender Ap 20.

vanzomereng

Citaat van: Jan63 op maart 11, 2025, 10:11:07Hartelijk dank voor de suggestie, deze ken ik inderdaad niet, neem ik mee in mijn verdere zoektocht !

yep en volgens mij kan ie ook DSD bestanden verwerken/afspelen maar dat kan @brt eventueel bevestigen.
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Jan63

Citaat van: bert 65 op maart 11, 2025, 10:32:06Jan,
Je zou ook eens naar een Aurender A 1000 kunnen kijken blijf je onder het budget en je heb een topspeler.
Een prima app en speelt goed met Roon en bovenal een superieure geluidskwaliteit.
Ik speel zelf met de Aurender Ap 20.
Beste Bert, dank voor je reactie. Aurender stond/staat ook op mijn optie-lijst. Ik lees daar inderdaad hele goede verhalen over. Neem ik zeker mee wanneer ik de gelegenheid heb om deze bij een luister-demo te kunnen vergelijken met andere dac/streamer combinaties !

Beste Bert, bedoel je dat je Aurender A20 (EUR 16.500,00) ?
Ik weet niet wat je verder aan apparatuur / luidsprekers hebt, maar dat zal ongetwijfeld mooi klinken zeg 👍

bert 65

Jan hé tis de Aurender Ap 20 met Crystal Cable Minissimo Diamond luidsprekers.IMG_3188.jpegIMG_3188.jpeg 

bert 65

Citaat van: bert 65 op maart 11, 2025, 12:20:23Jan het is de Aurender Ap 20 met Crystal Cable Minissimo Diamond luidsprekers.IMG_3188.jpegIMG_3188.jpeg 

bert 65

Jan63

Struis

Ja, of een NDX2 met een Teddy XPS er op bv. Dat maakt het ook weer een stap beter en is nog steeds betaalbaar. Of een gebruikte dCS DAC? Ik heb 4400 euro betaald voor mijn Verona/Delius/Network Bridge. Die speelde de NDX2 probleemloos weg nog. Maar dat is wel wat oudere meuk ;)

Citaat van: Richi op maart 10, 2025, 20:32:51Wat ik zou doen: de Nova voorlopig als streamer/DAC aan de Accuphase hangen. Gewoon op volume stand 100. En dan eens kijken hoe je dat bevalt qua klank. Als dat goed bevalt, dan weet je dat een NDX2 nog een mooie stap in de juiste richting is. Of eventueel een NSC333, mocht het budget dat toelaten.
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker, Tribute (made in Grunn) voorversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue (nu met Woodsong lager), dCS Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Meitner MA-2 CD speler en DAC, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer, PS Audio Power Plant. Interconnects van Oyaide, Audioquest (Sky en Earth), power zelfmaak, Puritan en nog wat random spul, ethernetkabels van QED en Audioquest (Carbon).

Xander32

Sonnet Morpheus;

https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/converters/m2245262063-sonnet-morpheus-dac

En een fijne streamer erbij;

https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/converters/m2237468506-auralic-aries-g2-1

Beide op hetzelfde betrouwbare adres en er is vast ook nog wel wat te onderhandelen over de prijs wanneer je de combi afneemt  🤓

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

brt

Die Morpheus is voor dat geld idd een no brainer maar ik zou er zelf dan niet nog 2800,- bovenop doen voor een streamer. Mijn ervaring is dat een dac veel meer doet dan een streamer. Om dan voor 1995 een dac te kopen en voor 2795 een streamer zou voor mij veel te ver uit verhouding zijn.

TS heeft Roon. Koop lekker een 2e hands Lindemann Limetree Bridge voor een paar honderd euro en je bent ook klaar.
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

Xander32

Eens betreffende de invloed van een dac op de sq, oneens (lees; andere ervaringen) betreffende de invloed van een streamer op diezelfde sq.

Citaat van: brt op maart 14, 2025, 09:49:37Die Morpheus is voor dat geld idd een no brainer maar ik zou er zelf dan niet nog 2800,- bovenop doen voor een streamer. Mijn ervaring is dat een dac veel meer doet dan een streamer. Om dan voor 1995 een dac te kopen en voor 2795 een streamer zou voor mij veel te ver uit verhouding zijn.

TS heeft Roon. Koop lekker een 2e hands Lindemann Limetree Bridge voor een paar honderd euro en je bent ook klaar.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

vanzomereng

Citaat van: Xander32 op maart 14, 2025, 10:13:35Eens betreffende de invloed van een dac op de sq, oneens (lees; andere ervaringen) betreffende de invloed van een streamer op diezelfde sq.

Niet iedereen hoort evengoed of beter geformuleerd iedereen hoort anders.  :notify:

Er is niks op tegen een pure streamerbridge van 500€ en 1 van 2.500€ naast elkaar te proberen en wellicht tot de conclusie komen dat, of dat je geen verschil hoort of de verschillen als zodanig klein ervaart en voor de voordeligste variant kiest.

Eigenlijk is het met dac's niet veel anders  :ohmy: 

Xander32

Dooddoener 😉

Laten we het gehele forum de titel 'Het is allemaal oké' meegeven en de boel sluiten 🤓

Citaat van: vanzomereng op maart 14, 2025, 10:28:49Niet iedereen hoort evengoed of beter geformuleerd iedereen hoort anders.  :notify:

Er is niks op tegen een pure streamerbridge van 500€ en 1 van 2.500€ naast elkaar te proberen en wellicht tot de conclusie komen dat, of dat je geen verschil hoort of de verschillen als zodanig klein ervaart en voor de voordeligste variant kiest.

Eigenlijk is het met dac's niet veel anders  :ohmy:

vanzomereng

Citaat van: Xander32 op maart 14, 2025, 10:34:07Dooddoener 😉

Laten we het gehele forum de titel 'Het is allemaal oké' meegeven en de boel sluiten 🤓

Niks geen dooddoener, ik zeg ook niet dat er geen verschillen zijn, alleen dat iedereen dit zelf moet horen/ervaren.
Als er wel verschillen in kwaliteit zijn, bestaat alsnog de mogelijkheid dat de z.g.n. betere of duurdere variant minder goed matched dan met de z.g.n. goedkopere of mindere variant.

Hierbij is het ook niet altijd zo, dat duurder ook beter betekent.
Verder speelt smaak ook een rol.

Xander32

Deze post maakt het er niet beter op 😉

Citaat van: vanzomereng op maart 14, 2025, 10:40:55Niks geen dooddoener, ik zeg ook niet dat er geen verschillen zijn, alleen dat iedereen dit zelf moet horen/ervaren.
Als er wel verschillen in kwaliteit zijn, bestaat alsnog de mogelijkheid dat de z.g.n. betere of duurdere variant minder goed matched dan met de z.g.n. goedkopere of mindere variant.

Hierbij is het ook niet altijd zo, dat duurder ook beter betekent.
Verder speelt smaak ook een rol.

brt

Citaat van: Xander32 op maart 14, 2025, 10:13:35Eens betreffende de invloed van een dac op de sq, oneens (lees; andere ervaringen) betreffende de invloed van een streamer op diezelfde sq.

Hoe zou jij de invloed van een streamer tov een dac dan uitdrukken in percentages? 50-50?

addesmo

Ik hoorde hier meer verschil tussen een Cambridge en Auralic streamer dan tussen de dac in de Meridean cd speler en de McIntosh.
Maar volgens mij is het zeker geen wetmatigheid dat er meer verschil in dac's dan streamers zit. Gewoon proberen dus.