Ludic luidsprekerkabels

Gestart door roeleken, maart 6, 2025, 13:47:00

Vorige topic - Volgende topic

roeleken

Iemand bekend met dit merk? Heb nu een setje te leen van een vriend en ze klinken best goed. Zéér betaalbaar.
Accuphase E350, Dac40 module, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream met Sbooster, Atlas Hyper ls

Rowdy

Zijn dat de zwart kleurige luidsprekerkabels, welke lijken op de CS122 van VandenHul? Na mijn weten heeft o.a. forumlid Contour deze.
'Het oor heeft het laatste woord in alles wat met muziek te maken heeft'.
Harry Olson (1901 - 1982)

roeleken

Citaat van: Rowdy op maart  6, 2025, 17:33:12Zijn dat de zwart kleurige luidsprekerkabels, welke lijken op de CS122 van VandenHul? Na mijn weten heeft o.a. forumlid Contour deze.
Het zijn de grijskleurige, magico heten ze.
Accuphase E350, Dac40 module, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream met Sbooster, Atlas Hyper ls

Rowdy

Contour heeft de Ludic Silenos luidsprekerkabels.

roeleken

Aha, dat is die op de rol. Ik zal 'm eens een pm sturen, thanx  ;D

Dura

Citaat van: Rowdy op maart  6, 2025, 17:33:12Zijn dat de zwart kleurige luidsprekerkabels, welke lijken op de CS122 van VandenHul? Na mijn weten heeft o.a. forumlid Contour deze.
Die doen daar sowieso aan denken, niet alleen qua vorm maar ook met die koolstofmantel rond de aderen.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

vanzomereng

Zitten er geen mannen van audiofreaks,
achter dit merk, o.a. Berret & consorten?
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Audiovorden

Ik gebruik ook de Ludic Silenos luidsprekerkabel. Echt een aanrader. Via MP 25 euro/m.

roeleken

Mooi, en dan zelf pluggen op gemonteerd?

Audiovorden

Nee, ik gebruik geen pluggen. Direct aansluiten op versterker en luidspreker.

roeleken

Aha, en met welke set speel je als ik vragen mag?

Audiovorden

Tannoy DMT 15 speaker met buizenversterker

addesmo

En, heb je ze ook vergeleken met andere kabels? En zo ja, welke?

Audiovorden

Ja, o.a met Ocos luidsprekerkabel. Ook een mooie kabel, maar de Silenos klinkt "verfijnder".

roeleken

De magicos die ik nu leen van een vriend (hij mag m'n Atlas Hyper integra 3.5 gebruiken) klinken wel levendig. 
De bas lijkt me ietsjes minder strak, waar de Atlas echt goed in is, maar ik hoor meer details. Achtergrondkoortjes waarbij de afzonderlijke stemmen beter te onderscheiden zijn en allerlei geluidjes die me eerder niet opvielen zoals een eitje in de ritmesectie. Je wordt meer in de muziek getrokken.
Wel zit een bepaald midhoog me soms in de weg, bijvoorbeeld een elektrisch gitaartje op rechts dat dan bijvoorbeeld net iets te hard is.

Haha, daarom heb ik een hekel aan wisselen van kabels....

vanzomereng

Citaat van: roeleken op maart  7, 2025, 09:02:24De magicos die ik nu leen van een vriend (hij mag m'n Atlas Hyper integra 3.5 gebruiken) klinken wel levendig. 
De bas lijkt me ietsjes minder strak, waar de Atlas echt goed in is, maar ik hoor meer details. Achtergrondkoortjes waarbij de afzonderlijke stemmen beter te onderscheiden zijn en allerlei geluidjes die me eerder niet opvielen zoals een eitje in de ritmesectie. Je wordt meer in de muziek getrokken.
Wel zit een bepaald midhoog me soms in de weg, bijvoorbeeld een elektrisch gitaartje op rechts dat dan bijvoorbeeld net iets te hard is.

Haha, daarom heb ik een hekel aan wisselen van kabels....

Vaak hoor je extra dingen, omdat je gefocust bent.
Nu je eenmaal weet heb van deze "extra's",
zal je deze ook weer horen met je Atlas-kabel als je terug gewisseld heb.

Eureka
Iedereen moet om de zoveel tijd ff kosteloos een dure kabel lenen en dan weer terugwisselen, op deze manier upgrade je de weergave, zonder 1 extra cent  :colgate:
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

roeleken

Citaat van: vanzomereng op maart  7, 2025, 10:12:23Vaak hoor je extra dingen, omdat je gefocust bent.
Nu je eenmaal weet heb van deze "extra's",
zal je deze ook weer horen met je Atlas-kabel als je terug gewisseld heb.

Eureka
Iedereen moet om de zoveel tijd ff kosteloos een dure kabel lenen en dan weer terugwisselen, op deze manier upgrade je de weergave, zonder 1 extra cent  :colgate:
Haha, nou het klonk toch echt wat minder levendig na terug aansluiten Atlas kabel.  En die Ludic zijn echt niet duur.

addesmo

Als de Ludic's gebaseerd zijn(?) op de goedkopere VdHul's dan zijn ze zeker niet levendig denk ik. Maar eerlijk gezegd geen ervaring hier met Ludic.

Contour

Hier inderdaad ook de Silenos van de rol, momenteel 25 euro/m op MP, normaal richting de 35 euro/m. Komt dicht in de buurt van de Sonore kabels die ik eerst had, en dit voor een fractie van de prijs, en ik merk dat ze nog aan het inspelen zijn, elke luistersessie weer iets beter. Het koolstof in de mantel is op een speciale manier behandeld, volgens de inzichten van Henri van der Heide (rip).

Ralf67

Is deze koolstof dan beter als bij bv de CS122 van van den Hul ?

Rowdy

De VandenHul CS122 is koperdraad met een verzilverd laagje aan de buitenrand.
https://www.vandenhul.com/product/cs-122-hybrid-halogen-free/

Contour

De koolstof in de Van den Hul kabel is niet behandeld volgens het Van der Heide procede, tevens zitten er stoffen in de mantel die niet geschikt zijn.

Rowdy

Ik vond de VandenHul CS122 soms een best scherp randje hebben. Heb hem ook gehad.

Dura

Citaat van: Rowdy op maart  8, 2025, 20:15:28Ik vond de VandenHul CS122 soms een best scherp randje hebben. Heb hem ook gehad.
Herkenbaar, ik vond het daardoor ook geen prettige kabel.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.