Beelscherminstellingen JVC X7500

Gestart door Blockbuster, januari 29, 2025, 10:04:13

Vorige topic - Volgende topic

Blockbuster

Beste forumgenoten.

Ik blijf een beetje tobben met de instellingen van mijn jvc projector. Soms ziet het beeld er goed uit, maar vaak ook weer niet. Vaak lijk ik een bepaalde waas / mist te hebben in mijn weergave. Vervolgens selecteer ik weer een andere preset en dan ziet het er weer redelijk uit, maar bij een andere film weer niet.  :crazy:

Heeft iemand voor mij zijn instellingen of tips?
Mijn ruimte is volledig verduisterd. Dus hoef ook niet een gigantische back licht te hebben.

Alvast bedankt!

:headbanging:

reza

Hoi,

wat voor soort content kijk je en welke speler gebruik je daarvoor?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

J.A.F._Doorhof

Gewoon een Calibratie laten doen.
De projector is het absoluut waard.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Blockbuster

Citaat van: reza op januari 29, 2025, 10:11:13Hoi,

wat voor soort content kijk je en welke speler gebruik je daarvoor?

Ik kijk echt van alles.
Shield pro: Plex UHD / sdr
Panasonic ub420 & sony x800 voor blurays / 4k bluray ( weet nog niet welke speler ik ga houden )
Wil uiteindelijk nog een apple tv voor streamingsdiensten zoals prime, netflix, disney etc.

Blockbuster

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 29, 2025, 10:14:36Gewoon een Calibratie laten doen.
De projector is het absoluut waard.

Wat kost zo iets? En bij wie zou ik daarvoor moeten zijn? ;D

reza

Citaat van: Blockbuster op januari 29, 2025, 10:27:18Wat kost zo iets? En bij wie zou ik daarvoor moeten zijn? ;D

Ik kan je Frank aanraden!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

J.A.F._Doorhof

In Emmeloord rekenen we 145,00 op locatie 245,00
Beide inclusief BTW

Bij de calibratie word de projector zowel voor SD/Rec709 als HDR/P3/BT2020 ingesteld.
Vaak schakelt een projector automatisch, en anders krijg je 2 geheugens voor de instellingen.

Er kan nog altijd verschil zijn tussen bronnen, meestal lopen we dat samen met de klant door, dat kan gewoon na de calibratie als je thuis bent, dit zijn vaak standaard instellingen in spelers of HT-PCs/Streamers.

Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Blockbuster

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 29, 2025, 10:44:46In Emmeloord rekenen we 145,00 op locatie 245,00
Beide inclusief BTW

Bij de calibratie word de projector zowel voor SD/Rec709 als HDR/P3/BT2020 ingesteld.
Vaak schakelt een projector automatisch, en anders krijg je 2 geheugens voor de instellingen.

Er kan nog altijd verschil zijn tussen bronnen, meestal lopen we dat samen met de klant door, dat kan gewoon na de calibratie als je thuis bent, dit zijn vaak standaard instellingen in spelers of HT-PCs/Streamers.

Duidelijk!  :clapping:
Heeft het dan nog effect wat voor scherm ik heb hangen? Aangezien ik misschien binnenkort een ander scherm ga ophangen.

J.A.F._Doorhof

Tenzij het een heel afwijkend scherm hebt is het verschil minimaal.
Het is bijvoorbeeld belangrijker dat het gebeurt in een volledig verduisterde ruimte, omdat anders de donkere vlakken niet goed meegenomen worden.

Zou je een volledig donkere ruimte hebben kan het altijd op locatie.
Van de meeste schermen hebben we hier wel voorbeeld stukjes liggen, als er echt een afwijking in een scherm zit kan ik natuurlijk meenemen in de calibratie.
Custom installer