JVC x55 knippert groen en start niet

Gestart door najfoh, januari 23, 2025, 21:16:23

Vorige topic - Volgende topic

najfoh

Hallo allemaal,
Enige jaren in het bezit van de jvc x55 met 250 branduren. Was erg tevreden, zeker na calibratie. De laatste tijd niet, want krijg 'm nog maar zelden aan de gang. Met de afstandsbediening aanzetten leidt tot een tweemaal knipperend groen signaal van het rode standbylichtje voordat deze weer volledig op rood springt. Aanzetten via de bediening aan de achterzijde lukt ook niet. Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

J.A.F._Doorhof

Je kan even proberen de lamp eruit te halen, even goed te kijken of alles mooi schoon is en dan weer terug plaatsen. Het kan ook even uit mijn hoofd de balast zijn. In dat geval moet hij naar een reparatie dienst.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

najfoh

Dank je. Dit weekend even kijken of ik daar mijn voordeel mee kan doen!

Vik

Als de ballast (voeding van de lamp) vervangen moet worden, kun je rekenen op een kostenpost van ongeveer €800,-
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

najfoh

Dank! Mocht dat het geval zijn overweeg ik maar een goede tweedehands te kopen!
Een x7500 of 9500.
Maar als het "schoonmaken" niet helpt, eerst helemaal naar Almere dus!

reza

Er staat een mooie 7900 te koop hier op het forum :thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

najfoh

najfoh

najfoh

€2500,00. Kan maar tot €2000,00 gaan.

Richard70…

Citaat van: najfoh op januari 25, 2025, 14:25:49€2500,00. Kan maar tot €2000,00 gaan.
?
Volgens mij een vraagprijs van 1500&
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K IW500 , center M&K IW500, Surround M&K S150. Subwoofer .M&K X15+
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo z9x8k

najfoh

De 7900 is helaas voor mij inmiddels toegezegd aan iemand anders!
Wat betreft het probleem met mijn projector, kwam ik er bij toeval achter dat wanneer de stekker van de projector uit het stopcontact is geweest, de projector wel direct start. Enige punt is dan dat de afstandsbediening regelmatig opnieuw moet worden "verbonden" met de projector.
Vraag is nu ook of de DVS te Almere, gelet op de afstand de enige repatiemogelijkheid is?