Betaalbare streamer: Bluesound Node Icon

Gestart door vanzomereng, januari 15, 2025, 22:20:17

Vorige topic - Volgende topic

Mao

Was er ook geen upgrade te koop voor de node met een externe voeding, weet niet op welke plek deze condensatoren zitten.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels
Slaapkamer: WiiM Amp plus, KEF C75 ( volledig gerestaureerd) bronnen via Roon +tv.

Kwabbernoot

Citaat van: Mao op augustus  6, 2025, 21:04:42Was er ook geen upgrade te koop voor de node met een externe voeding, weet niet op welke plek deze condensatoren zitten.
Er is een nieuw voedingsboard te koop welke beter zou moeten zijn. Ik dacht een Pools bedrijf. Die heb ik er uiteindelijk ingezet. Ik hoor trouwens geen verschil.

https://pd-cf.com/shop/

Groeten...

Gerrit RSV Mille

Dank voor de reacties. Ik ben geen soldering expert, ik maak daar een zooitje van. Dus ik zou hem weg moeten brengen, ben ik zo 100 euro kwijt als het niet meer is. Daar moet ik nog even over nadenken of dat het waard is.
Zou wel mooi zijn om in de studeerkamer ook een node te hebben.

mmuetst

Citaat van: Gerrit RSV Mille op augustus  7, 2025, 16:45:25Dank voor de reacties. Ik ben geen soldering expert, ik maak daar een zooitje van. Dus ik zou hem weg moeten brengen, ben ik zo 100 euro kwijt als het niet meer is. Daar moet ik nog even over nadenken of dat het waard is.
Zou wel mooi zijn om in de studeerkamer ook een node te hebben.
Volgens mij kosten een paar lekkere biertjes geen €100,-  :D. Woon in Utrecht.
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

Thei

Op mijn node Icon heb ik begin van het jaar o.a. Mother earth Jazz radio toegevoegd via een url. Ook andere high ress zenders via ogg vortis werken nu niet meer in high ress.
Dat is een high ress radio station en zo werkte het ook, maar blijkbaar is er tijdens een update iets veranderd, want ipv high ress klinkt het nu veel minder goed en op het icon scherm alsook op mijn smartfoon staat nu: ogg Vorbis 0 kb/s.
Is dit een tijdelijke fout,  of gaat bluesound/TuneIn ons verbieden om highress radio te luisteren?
Wie weet hoe het zit?

Kurt

Loss van je streamer, welke URL gebruik je Mother Earth Jazz, want die werd een tijdje geleden veranderd. Deze werkt bij mij in high res: https://motherearth.streamserver24.com/listen/motherearth_jazz/motherearth.jazz

Thei

Citaat van: Kurt op november 25, 2025, 15:08:56Loss van je streamer, welke URL gebruik je Mother Earth Jazz, want die werd een tijdje geleden veranderd. Deze werkt bij mij in high res: https://motherearth.streamserver24.com/listen/motherearth_jazz/motherearth.jazz
Deze screenshot toont 0 kb/s van deze zender via jou link.
Mijn streamer is de node icon.

Toon hier eens een screenshot met deze zender in high ress als je wil KScreenshot_20251124_130118_BluOS.jpg urt.

Thei

Hier zie je een screenshot van de hegel app terwijl ik mother earth jazz radio daarop afspeel.
2975.85 kb/s ipv 0 kb/s

Kurt

Citaat van: Thei op november 25, 2025, 22:29:34Hier zie je een screenshot van de hegel app terwijl ik mother earth jazz radio daarop afspeel.
2975.85 kb/s ipv 0 kb/s
Hierbij een screenshot van mijn moOde player: FLAC, 24bit, 192kHz. Ook mijn DAC (Ferrum Wandla) geeft dat weer. Zelfde test gedaan met de hoofdset in de living, met een Soulnote D2 DAC, en ook die geeft "192" aan.
Het lijkt erop dat niet de juiste URL wordt gebruikt in je streamer.