Betaalbare streamer: EVERSOLO DMP-A6

Gestart door Huub-13, april 13, 2023, 11:52:08

Vorige topic - Volgende topic

Hannibal_

;D  ;D  ;D

Was geintje, hence de:  :nopompom:
Niet wat ik in ieder geval bedoel met een goede discrete output stage. Ik weet niet of dat überhaupt opamp design moet zijn.

Maar moet je dus niet hebben, dat is duidelijk als de originele implementatie beter was  ;D

Maar man wat zijn er veel van die piggy back oplossinkjes
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P8,
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Rowdy

Het ontwerp bepaalt de kwaliteit van het apparaat, niet de componenten. Je kunt mooie resultaten krijgen met opamps, maar ook met discrete componenten. Elk ontwerp is een compromis. De ontwerper bepaalt wat hij belangrijk vindt in zijn ontwerp.
'Het oor heeft het laatste woord in alles wat met muziek te maken heeft'.
Harry Olson (1901 - 1982)

SpeedyAndré

Citaat van: mmuetst op Vandaag om 08:41:03Als je meer vervorming wilt:
Zie meting
Dus jij vind vervorming beter klinken, is ook prima hoor.
Dat gaat niet over de dacs die ik noem, appels en peren.
Toch leuk dat je het probeert, ik benoem ook nog dat het hele ontwerp de klank bepaalt en niet een klein deel.
Bij North star zit de discrete eindtrap gewoon op het mainboard dat zeer ruim is opgezet, niks hitte.
Bovendien ken je die dacs blijkbaar niet dus hoeveel waarde hebben jouw afwijkende bevindingen nu eigenlijk...

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW5500,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3

mmuetst

Citaat van: SpeedyAndré op Vandaag om 13:29:13Dat gaat niet over de dacs die ik noem, appels en peren.
Toch leuk dat je het probeert, ik benoem ook nog dat het hele ontwerp de klank bepaalt en niet een klein deel.
Bij North star zit de discrete eindtrap gewoon op het mainboard dat zeer ruim is opgezet, niks hitte.
Bovendien ken je die dacs blijkbaar niet dus hoeveel waarde hebben jouw afwijkende bevindingen nu eigenlijk...

André  8)
Waar lees jij dan dat ik het over de DAC heb die jij aanhaalt? Maar goed, als je toch wat aandacht wilt hebben, heb je een objectieve meting van die North star? Het hele verhaal dat discreet beter zou zijn is voor mij een broodje aap.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

SpeedyAndré

Citaat van: mmuetst op Vandaag om 13:42:57Waar lees jij dan dat ik het over de DAC heb die jij aanhaalt? Maar goed, als je toch wat aandacht wilt hebben, heb je een objectieve meting van die North star? Het hele verhaal dat discreet beter zou zijn is voor mij een broodje aap.
Ik ga geen enkele moeite doen want ik hoef geen gelijk te hebben, echter pareer ik wel jouw algemene 'bevinding' dat een discrete eindtrap meer zou vervormen en dat alleen bij het type dat je zelf aanhaalt.
Dat beperkt je bevinding en het zal je vast weinig moeite kosten om een andere test te vinden die het tegendeel 'bewijst'.
Zonde van mijn tijd maar goed, het viel me weer eens op.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW5500,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3