Denon AVC-X8500Ha Bi amp center in 13.1 opstelling

Gestart door StMichel, december 7, 2024, 06:43:20

Vorige topic - Volgende topic

StMichel

Hallo,

Ik krijg binnenkort een nieuwe center speaker, de Rubikore Cinema. Deze wil ik graag bi ampen op een Denon AVC-X8500ha.

Huidige setup:
13.2 surround opstelling in custom mode.
Front L/R speakers bi-amped aangesloten op Denon PMA 1700-NE.
Denon PME-1700NE aangesloten op ext pre van Denon Avc-X8500Ha

AMP Assign mode:
FRONT op 'none' gezet.

Dit werkt verder prima, maar nu wil ik de center speaker straks gaan bi-ampen maar ditmaal niet via een aparte versterker maar via de Denon AVC-X8500ha. Dit lijkt volgens de handleiding alleen mogelijk als je bv een full bi amp mode opstelling gebruikt met de fronts en de center. Maar dat wil ik niet aangezien ik een 13.2 opstelling heb en daarnaast de benodigde terminal voor de center al in gebruik is voor een surround channel.

Maar als ik naar amp assign mode ga dan lijkt het mogelijk om de uitgang van de FRONT speakers aan te passen van 'none' naar 'center'. Ik heb dit niet applied aangezien ik de rubikore vokal nog niet heb en ik wil ook niks stukmaken straks.

Maar stel het is mogelijk, dan vraag ik me ook af of je dan de output van de center nog moet aanpassen of kunt laten staan. Want waar sluit je dan je extra paar kabels op aan, FRONT is nl. voor Left en Right speakers, je hebt dus meerdere terminals. Laat je 1 paar in de center aansluiting en sluit je de andere dan aan op of left of right, of zet je center misschien op none en gebruik je beide front terminals dan om je center te bi ampen.

IMG_4368.jpegIMG_4370.jpegIMG_4369.jpeg   Maar goed, eerst maar eens zien te achterhalen of mijn theorie uberhaupt zal gaan werken. Ik hoop dat jullie mij van advies kunnen voorzien.