HRS-10 Sunfire schakelt uit bij hoger volume

Gestart door stevedc75, november 3, 2024, 22:06:17

Vorige topic - Volgende topic

stevedc75

Hoi,

Ik heb jarenlang met veel plezier mijn Sunfire-subwoofer gebruikt. De laatste tijd begon hij bij het opstarten een paar minuten te brommen, dus heb ik alle condensatoren in de voeding vervangen. De reparatie was succesvol, en ik meet nu de juiste uitgangsspanningen op de voeding (+/- 12V en +/- 100V).

Nu is er echter een nieuw probleem dat ik eerder niet had, en ik ben verbaasd, aangezien ik geen andere printplaten heb aangeraakt. Als ik de sub aanzet, start hij prima op zonder gebrom. Ik hoor geluid voor ongeveer vijf seconden, maar zodra het volume hoger wordt, hoor ik een uitschakelgeluid (alsof hij uitgaat), en daarna komt er geen geluid meer uit de subwoofer.

Het lijkt erop dat er een beveiligingscircuit in werking treedt en de sub uitschakelt. Ik werk in de elektronica sector, maar zonder schema is het moeilijk om de oorzaak te achterhalen. Heeft iemand het schema of een idee wat er aan de hand kan zijn?

Alvast bedankt, 
Steve

chansig

Jossie een pm sturen. Mogelijk heeft hij een idee.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

ElpeeTwaalf

Connectoren of kabels losgemaakt? Ik zou in ieder geval alle solderingen nalopen, misschien staat er al iets los in de tin te wiebelen en gaat hij daardoor bij hogere volumes in beveiliging.