Home@TheMovies red Carpet Days

Gestart door home@the movies, oktober 25, 2024, 19:12:36

Vorige topic - Volgende topic

home@the movies

Citaat van: Kjelt op oktober 29, 2024, 20:27:07Lijkt me persoonlijk een goede vergelijking inderdaad.
Kun je wellicht de Bravia 9 naast de NZ9 zetten ?

Dat laatste gaat niet lukken, ik heb geen plaats om die twee in dezelfde ruimte naast elkaar te zetten, ik moet dus één projector skippen vrees ik.

Kjelt

Dan zou ik de nieuwste laten zien, dus de Bravia 9 ipv de NZ9 maar wellicht hebben anderen daar een andere mening over.

riwi

Citaat van: home@the movies op oktober 29, 2024, 20:12:02Ik ga er eentje uit het lijstje moeten uithalen om de NZ700 in de plaats te zetten, ik ben er nog niet uit welke ik moet schrappen. Logisch gezien zou ik de Bravia 9 er willen uithalen, zo kunnen we de NZ700 naast de Bravia 8 zetten aangezien deze in exact dezelfde prijscategorie zitten.

Kwa adviesprijzen las ik :
JVC NZ500 €6000
JVC NZ700 €9000
JVC NZ800 €16000
JVC NZ900 €26000
Sony XW5000 €5000
Sony Bravia8 €16000
Sony Bravia9 €26000
Epson QB1000 €5500
Epson QL3000B €15000
Epson QL7000B €24000

Dan zit er toch nog 7000 euro tussen de NZ700 en de Bravia 8

Robin7

Breendonk is toch de locatie met het HT-tuinhuis dacht ik he? :) heeft deze nog de Klipsch THX speakers?
Ook wel interesse om te komen, toevallig niks van Anthem staan (AVM70)?

home@the movies

Citaat van: riwi op oktober 30, 2024, 14:25:45Kwa adviesprijzen las ik :
JVC NZ500 €6000
JVC NZ700 €9000
JVC NZ800 €16000
JVC NZ900 €26000
Sony XW5000 €5000
Sony Bravia8 €16000
Sony Bravia9 €26000
Epson QB1000 €5500
Epson QL3000B €15000
Epson QL7000B €24000

Dan zit er toch nog 7000 euro tussen de NZ700 en de Bravia 8

J excuses, ik had het eigenlijk over de Bravia ! en de NZ800.

home@the movies

Citaat van: Robin7 op oktober 30, 2024, 15:13:27Breendonk is toch de locatie met het HT-tuinhuis dacht ik he? :) heeft deze nog de Klipsch THX speakers?
Ook wel interesse om te komen, toevallig niks van Anthem staan (AVM70)?

ja hoor, nog steeds de klipsch THX, samen met de NZ900, de madVR Envy MKII, een Panaorph Lenes enz.
In de andere ruimte zullen de Epson QB1000, JVCNZ700, Sony Bravia8, Sony XW5000 in demo staan.
Ook de nieuwe madVR Core zal in demo staan in deze ruimte.

home@the movies

BELANGRIJK BERICHT

Aan iedereen die dit weekend speciaal voor de Sony BRAVIA8 en BRAVIA9 wou langskomen, we hebben tot op heden nog geen toestellen mogen ontvangen. :(
De projectoren waren vorige week aanwezig op de Audio Video beurs in Parijs waar wij ook op bezoek waren. Deze toestellen zouden naar ons toe worde,n verzonden, maar op dit moment weet niemand waar ze zijn. :crazy:  :crazy:  :crazy:  :crazy:
De franse verantwoordelijke die de boeking voor ons heeft gemaakt is al twee dagen onbereikbaar, vermoedelijk met vakantie.

Wij vinden het bijzonder vervelend en zeer jammer dat we deze twee toestellen dus nog niet aan jullie kunnen laten zien.
Mochten ze onverhoopt in de loop van deze dag toch nog opduiken, dan laten we dit zeker weten.

Onze excuses voor dit vervelende probleem, maar jammer genoeg hebben we dit niet zelf iun de hand.

Uiteraard is er nog meer dan genoeg te beleven zonder deze twee toestellen, de N700 van JVC, de NZ900, de Sony XW5000, de Epson QB1000, de madVR Core, madVR Envy enz enz enz, dus kom toch maar langs zou ik zeggen ;)  ;D

Gr
Werner

home@the movies

Al een klein voorsmaakje van de demo ruimtes, ik geef ze nog niet allemaal prijs  ;)  ;D

home@the movies

En nog een paar

maximus79

Als iemand zijn bevindingen van de nz700 kan delen, graag!
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC NZ500 | Adeo 120" | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: LG 77" | Bluesound Node 2

riwi

Ik ben zelf momenteel niet in de markt voor een nieuwe projector.
Maar ik ben wel benieuwd naar hoe de NZ700 eruit ziet zonder de Clear Motion Drive.

Logix

En... zijn er mensen geweest van het forum? Ben benieuwd, met name de NZ700.

riwi

Kjelt is geweest, maar alleen wat in onze app groep gezet. Misschien dat hij hier ook nog wat kan schrijven.

Kjelt

De NZ700 zet echt een heel mooi dynamisch plaatje neer. Hij werd naast de Sony XW5000 vertoond en daar gaat hij gewoon met gemak overheen qua blacklevel en dynamisch plaatje wat ik zo kon zien. Het was helaas niet real time switchen dus het blijft altijd lastig en ook helaas niet met scenes die ik goed ken.
Wat mij helaas nog niet kon overtuigen is de nieuwe beeldverwerking die frame interpolatie overbodig zou moeten maken. Ja het ziet er beter uit dan zonder frame interpolatie (volgens Werner die dit heeft vergeleken met de NZ900 waar hij de CMD heeft uit gezet). Echter nu ik thuis weer op mijn Sony motionflow op smooth zie ben ik bang dat ik me er bij bepaalde scenes aan zal ergeren. Maar misschien is dat te vroeg geoordeeld en is het subjectief. Smaken verschillen en ik zou eenieder aanraden eerst goed zelf te gaan kijken en neem dan de film met je scenes die je goed kent mee.

home@the movies

ik kom net thuis van een installatie en wat is er vandaag geleverd, onze eigen demo unit van de BRAVIA 8, ik ben blij en teleurgesteld tegelijkertijd omdat we de 8 en 9 zo graag hadden laten zien tijdens het afgelopen opendeur weekend.

Maar niet getreurd, op 16 en 17 November is het alweer de beurt aan onze vestiging in Wijnegem om de deuren open te gooien, daar zal de BRAVIA 8 dus wel degelijk aanwezig zijn.

broodro0ster

Zal de XW5000 er ook zijn op 17 november? Die zou ik graag eens in werking zien (en de nz500 eens die beschikbaar is)
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

home@the movies

Citaat van: broodro0ster op november  5, 2024, 22:32:22Zal de XW5000 er ook zijn op 17 november? Die zou ik graag eens in werking zien (en de nz500 eens die beschikbaar is)

XW5000 is aanwezig.

home@the movies

Nog even een reminder, dit weekend onze tweede Red Carpet Days in onze vestiging in Wijnegem.

Volgende projectoren staan in demo;

Epson LS12000
Epson QB1000
Epson QL3000
Sony XW5000
Sony Bravia 8
Sony Bravia 9
JVC NZ900

Big screen TV TCL

TCL 115 tv in al zijn glorie

De grote demo ruimte is uitgerust met de Waterfall custom Install speakers en NAD versterker.

Ook onze UST projectoren staan in demo,

Awol LTV 3000
Awol LTV 3500
Epson LS800
Samsung LSPT9
Samsung LSPT7
Leica Cine1 100

We ontvangen jullie graag op Zaterdag en Zondag telkens van 10h00.

Gr
Werner

home@the movies

The beast is live  ;)  ;D  ;D

Kom hem morgen en Zondag ontdekken op onze red carte days.

ppeter

Bedankt Werner, Luc en Peter voor weer een mooie happening. Leuke gesprekken over onze passie en de positieve feedback en demo's van de nieuwste beamers. Grtz Peter
Ps; de beast was best indrukwekkend! 🙃

IMG_9538.jpeg
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * B&W 606 S3 - B&W HTM6 S3 - B&W 607 S3 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * ATV 4K 2022 * iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro * Apple Watch Ultra *

home@the movies

Dit weekend is onze laatste van drie Red Carpet Days weekends, nu is onze vestiging in Bonheiden aan de beurt.
Met als publiekstrekker de twee nieuwe Epson machines waarbij de QL7000 op een 4 meter groot scherm zal worden getoond, als extra hangen we er de madVR Core aan om een perfecte Tone mapping te garanderen.

Ook aanwezig;

Epson QL3000
JVC N700
Sony Bravia8
Sony Bravia9

En nog wat andere toetjes.

Vergeet niet dat we naar aanleiding van deze Red Carpet Days zeer mooie voorwaarden geven op al onze projectoren, ook op de pre orders voor de nieuwe JVC's.

we ontvangen jullie graag vanaf 10h00 op zaterdag en Zondag 23 en 24 November.

Gr
Werner

maximus79

Citaat van: home@the movies op november 21, 2024, 20:16:34Dit weekend is onze laatste van drie Red Carpet Days weekends, nu is onze vestiging in Bonheiden aan de beurt.
Met als publiekstrekker de twee nieuwe Epson machines waarbij de QL7000 op een 4 meter groot scherm zal worden getoond, als extra hangen we er de madVR Core aan om een perfecte Tone mapping te garanderen.

Ook aanwezig;

Epson QL3000
JVC N700
Sony Bravia8
Sony Bravia9

En nog wat andere toetjes.

Vergeet niet dat we naar aanleiding van deze Red Carpet Days zeer mooie voorwaarden geven op al onze projectoren, ook op de pre orders voor de nieuwe JVC's.

we ontvangen jullie graag vanaf 10h00 op zaterdag en Zondag 23 en 24 November.

Gr
Werner

Heb je de nz700 al zelf onderhanden kunnen nemen?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC NZ500 | Adeo 120" | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: LG 77" | Bluesound Node 2

home@the movies

Citaat van: maximus79 op november 21, 2024, 21:16:13Heb je de nz700 als zelf onderhanden kunnen nemen?

yep

Die gaat morgen een Calibratiebeurt krijgen.

ccpl

We zijn zelf vorige week geweest na een bezoekje op de Audio beurs in Tilburg (veel te veel volk, geen goede beleving mogelijk vd getoonde nieuwigheden...) en hier hebben we wel een goede demo gekregen, van mensen met degelijke technsche kennis die hun tijd namen voor een goed gesprek... kudo's Werner en Peter!

(jammer dat Bonheiden dit weekend niet zal passen want ik wil wel eens de Dali inwall in actie horen)

Logix

Net terug van een reisje zuiderburen. Was toch wel erg benieuwd naar de NZ700. Werner en zijn collega's stonden klaar om me door al dat moois te begeleiden. Eerst maar eens naar de Epson QL3000 kijken op 4 meter breed (of was het nu 5m?) - Werner had er de laatste Bad Boys opgezet en man... wat een berg licht komt uit die machine zeg, kanonne! Werner wist me te vertellen dat de laser niet eens op 100% stond maar op 80% - als je echt breed wilt projecteren, laten we zeggen op 4m+ breed dan is dit echt een machine om te overwegen. Moet gezegd worden, het contrast schiet wel iets te kort en de blackfloor is bij JVC een pak beter, maar algeheel zag het er prachtig uit en de 4k e-shift viel niet tegen. Beeld was gewoon scherp, native 4k zal wellicht iets scherper zijn, maar vond het zeker niet tegenvallen. Laat ik het zo zeggen; het hoeft geen dealbreaker te zijn. Ik denk dat Epson geweldige machines heeft geleverd voor de markt van giga breed projecteren, een stuk goedkoper dan de dure profesionele Barco's die ook een berg lumens eruit gooien. Overigens, een saillant detail: STIL. Hoe is het mogelijk dat zo'n lichtkanon zo stil kan zijn? Daar is een JVC een helicopter tegenover. Wat doet JVC hier fout? Dat heeft Epson toch flink beter voor elkaar.

Dan verhuizen Werner en ik naar de kleinere ruimte waar de NZ700 staat opgesteld. Even goed voor zitten... het high contrast scherm is niet zo groot, 2.3m breed ongeveer. Het lijkt wel een monitor als je van 4m+ breed afkomt, bigger is better (zei oud forumlid Chendy vroeger altijd) - en ja, wellicht ook bij projecteren, echter, je bent natuurlijk altijd aan je ruimte gebonden met bijbehorende afmetingen, anders wist ik het wel!  8)
Ook hier stond Bad Boys weer op, veel acties scenes in het donker. Dus mooi referentie materiaal. Ik wilde 1 ding héél graag zien en dat was de omstreden motion, er zit natuurlijk geen CMD meer op. Ik zelf draai op de NZ7 op uit, maar de laatste tijd eigelijk op low en dat begon eigelijk goed te bevallen als je er aan gewend bent. Wel nu, de motion van de NZ700 is op 24p zonder enhancement inderdaad verbeterd. Maar... ik ben het niet eens met het feit dat sommige mensen zeggen dat native 24p op de NZ700 het zelfde is als low CMD op de andere JVC die CMD ondersteund. Neen, dit is geen low. Wel is het beter dan op mijn NZ7 met standje 'uit'. Maar ik persoonlijk vond het niet wereldschokkend. Mensen met standje 'low' moeten het echt eerst zelf zien, mensen met stand 'high', nope, this is not what you want. Het houd me wel bezig.

Verder viel me de scherpte in positieve zin op. Door de vernieuwde gen3 panelen, optisch blok en 85mm lens geeft deze projector echt een ragscherp beeld! Het contrast is ook erg mooi, diep zwart en machtige HDR highlights wat het beeld enorm dynamisch maakt. Ik moest echt even denken aan Anton zijn JVC NX9 CineMike. Het plaatje leek er echt op, dat zegt veel daar Anton zijn gemodificeerde machine een prachtig beeld geeft! Toen nog een heel stuk van Maverick gekeken, deze film 100x gezien metname voor mijn eigen referentie. Prachtig! Ik mag wel zeggen dat de NZ700 wel degelijk een pak beter is dan mijn NZ7. Al was een side by side test natuurlijk beter geweest om te kunnen zeggen of het een pak beter is of net een goed pakje beter ;) Maar zoals beide projectors op mijn netvlies staan, kan ik wel concluderen dat de NZ700 de way to go is als je vooruit wilt met de huidige techniek.

Een beetje wat Kjelt hierboven ook al aangaf;
voor mensen die nooit met CMD werken is het sowieso een no-brainer. Voor mensen die flink vloeiender willen kijken zal het wellicht niet de passende machine zijn, maar je moet het echt zelf eerst zien, want de native motion is echt wel goed. Mensen die CMD uit kijken of net onder low willen zitten is dit  echt een geweldige projector! Werner bedankt voor je tekst en uitleg, het was de reis meer dan de moeite waard!