Aankoop doen Duitse marktplaats

Gestart door H B, oktober 12, 2024, 15:02:33

Vorige topic - Volgende topic

H B

Heeft er iemand ervaring met aankopen doen op het Duitse https://www.kleinanzeigen.de?
Ik heb  daar een speakerset gezien en die zou ik dus hier na toe willen laten komen, maar ik weet niet wat ik er van moet verwachten aangaande de verzending, vandaar de vraag.

Ralf67

Ik ben zelf een tijdje terug naar Wolfburg geweest om een via kleinanzeigen.de
een aangekochte zet Audio Physic Tempo op te halen.

Gelijk een weekendje weg van gemaakt.

Vriendelijke man en gewoon voor aankoop kunnen beluisteren.

Verzending kan via een koerier, maar kost dan ook wat.

H B

Verzenden zal op iets van 50 euro komen vanuit Berlijn, en de betaling zal als ik er voor ga via PayPal verlopen.
Als je een partner hebt waarvoor een weekendje weg te veel van het goede is gaat hem dat niet worden, tja dan blijft verzenden over, maar waar ik tegenaan hik is het feit dat er dan niet getest kan worden en moet je vertrouwen op de blauwe ogen van de verkoper.

Ralf67

Kan je via PM laten zien om welke luidsprekers het gaat ?

Christof_G

Dat is hetzelfde als marktplaats.nl en 2dehands.be, er zitten goede mensen tussen maar ook bedriegers.
HT speakers (7.4.4): 3 x M&K S150 | 2 x M&K S150T | 2 x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
HT elektronica: Acurus Muse + Arcam PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
HT video: XGIMI Titan Noir Max | Vero V | Panasonic UB424
Woonkamer (4.1): 2 x Focal 300 IWLCR6 + 2 x Focal Dome | SVS 3000 Micro | Arcam AVR550 | Vero 4K+ | Bluesound Node nano

H B

Citaat van: Ralf67 op oktober 12, 2024, 15:49:03Kan je via PM laten zien om welke luidsprekers het gaat ?
PM gestuurd!

oortjes

Ik heb goede ervaringen, ik koop regelmatig hifi spullen in Duitsland, De markt is veel groter en dus het aanbod ook. Daar komt bij dat de Duitser op dit moment voorzichtig zijn met aankopen ivm de recessie die ze daar voelen. Is goed voor de prijs :). Ik laat het wel in Nederland bezorgen, laat het in Duitsland bezorgen of ik haal het op. Ik woon namelijk aan de grens en daarom laat ik het regelmatig bij vrienden die net over de grens in Duitsland wonen bezorgen. Vergelijk het maar met Markplaats, als het dure spullen zijn kun je het beter gaan halen. Ebay vind ik een uitzondering omdat het handelen veel veiliger en betrouwbaarder is naar mijn ervaring.
Naim NDX2; XPS DR; NAC 282; NAP 300DR; HICAP DR; Stageline N+S; Micro Seiki MR-711; DIY Naim Fraim; Focal Sopra 2; Chord Company Speaker cable: Signature Reference; M-Cable voedingskabels; ROON ROCK; Fanless Intel Nuc
Thorens TD124 `MK2 (nog in revisie)

chansig

Dat is dan fijn voor HB.😂

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Richi

Kijk uit voor scams, heb ooit een Kenwood L1000C gekocht, maar die is nooit verzonden. Gelukkig met PayPal betaald (door een Duitse collega) en hij heeft het geld terug gekregen.
Zolder Classé CP-800 mkII • Classé CA-2300 • Matrix Audio MS-1c • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • A*BNB 2x12" push-pull subwoofer • Audioquest Niagara 1200 • Audioquest bekabeling • Cisco Meraki ms220-8P • Mac Mini M2 Roon server Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

H B

Ik zit hier zelf ook ongeveer een 20 km van de Duitse grens, maar goed geen familie of kennisen daar en dan is Berlijn toch wel iets verder over de grens dan ik nuttig acht voor een retour tripje.

H B

Citaat van: Richi op oktober 12, 2024, 18:50:02Kijk uit voor scams, heb ooit een Kenwood L1000C gekocht, maar die is nooit verzonden. Gelukkig met PayPal betaald (door een Duitse collega) en hij heeft het geld terug gekregen.
Betaling zou als ik er voor ga via PayPal verlopen dat zou het probleem dan ook niet zijn, alhoewel op het moment ook een niet zo goede ervaring daarmee, een betaling via PayPal en iDeal die mislukt is en de tegenpartij die ongeduldig word ja daar word je ook niet vrolijk van!

Pjotr27

Twee keer wat gekocht en beide keren positief. Wel vraag ik adres + telefoonnummer + recente foto's van de spullen. Mensen die niets te verbergen hebben, zijn daar meestal redelijk open over.
Een goede vraag is ook altijd waar je het kan ophalen, ik had dat een keer eerder met een versterker en die stond ineens op een locatie waar je nauwelijks kan komen. Ophalen was dus geen optie. Iedereen snapt meteen dat dit dan ook fake handel is, en uiteraard niets gekocht.
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Mao

Zelf ophalen is nog altijd het beste maar ja wat is wijsheid. Mijn luidsprekers heb ik via ebay uit Frankrijk gekocht. Ruim 12 jaar geleden. Eerst op een andere set maar dat was een oplichter kom je snel genoeg achter door wat specifieke vragen te stellen. Set zou bij een opslag bedrijf staan waar ik het na betaling kon ophalen!! De set die ik heb gekocht was snel gesloten de verkoper had snel geld nodig en was bereid vanuit Nice naar Nederland te komen tegen vergoeding. Voor 500 euro kwam ie het brengen koste mij geen tijd en heen en weer naar Nice rijden is leuk maar niet mijn hobby. Hij de luidsprekers gebracht en cash geld mee terug. Weet niet om wat voor bedragen het gaat maar er zijn oplichters op pad helaas ook in onze hobby. Op laten sturen blijft een risico.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels
Slaapkamer: WiiM Amp plus, KEF C75 ( volledig gerestaureerd) bronnen via Roon +tv.

Maximus_Aurelius

Kleinanzeigen.de is voorheen Ebay kleinanzeigen geweest.

Persoonlijk is het zo dat de Duitse tweedehands markt beter bereikbaar is binnen de EU, alleen de keerzijde is dat er voor tweede hands producten soms aso prijzen worden gevraagd. Is hier in NL ook en het moet wel realistisch blijven.
Er zijn dealers of echte tweede hands verkopers(opkopers) die er om bekend staan geen realistische prijzen te vragen. Blijf ook heel alert  over de ware leeftijd want dat valt op dat dit veelal niet klopt. Zeggen ze vijf jaar volgens rekening en ga je vragen blijkt er geen rekening te zijn maar geven wel serienummer. Dit trek je na en blijkt gewoon dat het acht jaar oud is. Wel een verschil.
Ook opletten dat er opkopers zijn, in NL is er ook eentje uit het oosten van het land, kopen producten op en verkopen dit weer voor 30-40% meer en tevens  sjoemelen met leeftijden van de producten, welteverstaan in de negatieve zin voor de koper.
Be alert!!!
Ik denk dat dit ook een reden is waarom ook in Duitsland de kopers voorzichtiger zijn. De markt wordt stuk gemaakt door zo te handelen.
Gewaarschuwd mens telt voor twee ;)
Weet je wat het leven je uiteindelijk leert?
Dat niet iedereen tot het einde bij je zal zijn. Sommigen vergezellen je slechts een paar hoofdstukken, sommigen maar een enkel moment en sommigen laten littekens achter, zelfs lang nadat ze er niet meer zijn.
Je dacht vroeger dat je iedereen moest vasthouden, elke vriendschap moest redden, elke liefde voor je moest laten vechten. Maar... uiteindelijk begrijp je dat mensen...
hoe goed je ook voor ze bent geweest het heeft niet altijd iets met jou te maken.
Sommige mensen maken gewoon deel uit van je verhaal, niet van je hele leven. Het moeilijkste is niet loslaten maar accepteren dat sommige herinneringen mooier zullen blijven.

Richi

Citaat van: Maximus_Aurelius op oktober 13, 2024, 12:21:43Kleinanzeigen.de is voorheen Ebay kleinanzeigen geweest.

Klopt, volgens mij heeft Marktplaats het van eBay heeft overgenomen.
Zolder Classé CP-800 mkII • Classé CA-2300 • Matrix Audio MS-1c • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • A*BNB 2x12" push-pull subwoofer • Audioquest Niagara 1200 • Audioquest bekabeling • Cisco Meraki ms220-8P • Mac Mini M2 Roon server Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Mediator

Ik heb er mijn phonotrap gekocht via particulier. Er geldt hetzelfde als voor Marktplaats. Niet blind kopen maar even wat zaken nagaan. Is die persoon al lang op die site? Heeft hij meer verkocht en is men tevreden. Met Paypal ben je verzekerd. Wellicht dat dit hetzelfde geldt voor creditcard. Je kan ook beginnen met wat vragen stellen waarmee je vaker wel snel een indruk krijgt of iemand echt iets met audio doet. Risico spreiden ofwel een gecalculeerd risico nemen en als je het niet vertrouwd dan niet doen.
Gruppo Richerche Audio Alta Fedeltà ❤️

minplus

Citaat van: Maximus_Aurelius op oktober 13, 2024, 12:21:43Kleinanzeigen.de is voorheen Ebay kleinanzeigen geweest.

Persoonlijk is het zo dat de Duitse tweedehands markt beter bereikbaar is binnen de EU, alleen de keerzijde is dat er voor tweede hands producten soms aso prijzen worden gevraagd. Is hier in NL ook en het moet wel realistisch blijven.
Er zijn dealers of echte tweede hands verkopers(opkopers) die er om bekend staan geen realistische prijzen te vragen. Blijf ook heel alert  over de ware leeftijd want dat valt op dat dit veelal niet klopt. Zeggen ze vijf jaar volgens rekening en ga je vragen blijkt er geen rekening te zijn maar geven wel serienummer. Dit trek je na en blijkt gewoon dat het acht jaar oud is. Wel een verschil.
Ook opletten dat er opkopers zijn, in NL is er ook eentje uit het oosten van het land, kopen producten op en verkopen dit weer voor 30-40% meer en tevens  sjoemelen met leeftijden van de producten, welteverstaan in de negatieve zin voor de koper.
Be alert!!!
Ik denk dat dit ook een reden is waarom ook in Duitsland de kopers voorzichtiger zijn. De markt wordt stuk gemaakt door zo te handelen.
Gewaarschuwd mens telt voor twee ;)

Is dat een zekere J in Twente?
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

donaldk

Citaat van: Richi op oktober 13, 2024, 12:38:21Klopt, volgens mij heeft Marktplaats het van eBay heeft overgenomen.

Nee Ebay kocht ooit MP en later wat andere advertentie sites. Die zijn gebundeld en als geheel verkocht.

Richi

Citaat van: donaldk op oktober 13, 2024, 16:53:10Nee Ebay kocht ooit MP en later wat andere advertentie sites. Die zijn gebundeld en als geheel verkocht.
Aha, zo zit het dus. Wist ik niet, dank voor het verhelderen.

Maximus_Aurelius

Citaat van: minplus op oktober 13, 2024, 16:35:27Is dat een zekere J in Twente?

Betreft de naam wat hij gebruikt begint niet met J maar C ;). Zat voorheen in een grote stad in het oosten die begint met een Z ;).

Weet je wat het leven je uiteindelijk leert?
Dat niet iedereen tot het einde bij je zal zijn. Sommigen vergezellen je slechts een paar hoofdstukken, sommigen maar een enkel moment en sommigen laten littekens achter, zelfs lang nadat ze er niet meer zijn.
Je dacht vroeger dat je iedereen moest vasthouden, elke vriendschap moest redden, elke liefde voor je moest laten vechten. Maar... uiteindelijk begrijp je dat mensen...
hoe goed je ook voor ze bent geweest het heeft niet altijd iets met jou te maken.
Sommige mensen maken gewoon deel uit van je verhaal, niet van je hele leven. Het moeilijkste is niet loslaten maar accepteren dat sommige herinneringen mooier zullen blijven.

minplus

Citaat van: Maximus_Aurelius op oktober 13, 2024, 18:45:06Betreft de naam wat hij gebruikt begint niet met J maar C ;). Zat voorheen in een grote stad in het oosten die begint met een Z ;).

Een andere dus.
Want bij die J heb ik enige jaren terug een gereviseerde tangentiale Technics SL-10 gekocht voor een prima prijs en het ding werkt al vele jaren perfect.
Heb er even gekeken en heb de indruk dat hij nog wat commerciëler is geworden na de naamsverandering maar zie er nog steeds goede dingen.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

WilcoL

Ik heb heel vaak gekocht en verkocht via dit platform. Echt in beide gevallen tientallen keren.

1x heb ik iets betaald en nooit ontvangen. In mijn beleving een zeer betrouwbaar platform maar zoals al eerder gezegd: ook hier zitten oplichters tussen.

Een tip zou nog kunnen zijn om na de initiële communicatie een halve dag te wachten met de daadwerkelijke betaling: ik heb een paar keer van het systeem een mail ontvangen dat de account (of de advertentie van de verkopende partij) van de verkoper/koper gesloten is vanwege verdenkingen van fraude.

Dus, mijn ervaringen zijn erg positief. Succes!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Hisense 55U79NQ - Denon AVC-X4700 - Quadral Platinum M4, M2 & M1 - Tannoy Arena - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Denon DBT-3313 - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Zidoo z1000 Pro - Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500

Matthijs1973

helaas dit weekend opgelicht via Kleinanzeigen. Ik gebruikte het ook al jaren, net als marktplaats en nooit gedoe gehad. Er werd een phonoversterker aangeboden voor een redelijk normale prijs door een gebruiker die al 10 jaar actief was. Na het overeenkomen van de prijs een paar uur later betaald via paypal, heel dom, als 'vrienden'. Dat deed ik wel vaker, ook naar mij toe aangezien ik denk dat die kosten de 'gok' wel waard zijn. Afijn, item werd maar niet verzonden tot ik vandaag bericht kreeg van de eigenaar van het account dat iemand zijn account had gehackt en zo snel wat items had verkocht en geld geïnd. Super dom van me, nog nooit meegemaakt omdat ik juist zo voorzichtig ben en verkopers check. Zelfs het paypal-adres had dezelfde gebruikersnaam, ben er volledig ingetuind. Voor de vorm ga ik nog wat mailen en checken met Paypal en Kleinanzeigen (dat doet de accounteigenaar ook) maar ik ga er maar vanuit dat ik het geld kwijt ben (gelukkig te overzien).
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

RZeemering

Oef, dat is dan ook zo moeilijk te checken!
balen...
Aparte stroomgroep, Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Grimm TPR XLR interlinks, Magnepan 20.1 + Xanadu DS30 luidsprekers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

chansig

En je weet zeker dat het klopt wat de accounthoudert zegt ?

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon