Ziggo mail naar Hotmail beland in spam

Gestart door Sk, oktober 9, 2024, 19:59:19

Vorige topic - Volgende topic

Sk

Hallo,

Enkele dagen geleden stuurde ik vanuit mijn Ziggo mailadres een email naar 3 Hotmail adressen van familie. Toen ik maar niks hoorde heb ik even navraag gedaan. De mail was blijkbaar niet in hun Inbox gekomen maar was beland in de spambox. Kan ik hier vanuit de Ziggo kant iets in veranderen of b.v. contact opnemen met de Ziggo klantenservice of ligt dit bij een te strenge spamfilter bij Hotmail zelf?

Ik had alleen wat tekst verzonden en geen vreemde links en/of plaatjes.

Groeten,
Sk
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

pameijer

Die bedrijven reageren toch niet en ze zullen ook niet iets kunnen doen denk ik. Hoort er soms gewoon bij, niets aan te doen. Ik check altijd mijn spam dagelijks, er zit veel in wat geen spam is. 
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

Sk

Citaat van: pameijer op oktober 10, 2024, 13:50:27Die bedrijven reageren toch niet en ze zullen ook niet iets kunnen doen denk ik. Hoort er soms gewoon bij, niets aan te doen. Ik check altijd mijn spam dagelijks, er zit veel in wat geen spam is.

Oke jammer. Ik check normaal gesproken mijn spambox ook dagelijks maar niet iedereen doet dat of zien de mails zelfs nooit.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

donaldk

Ik heb een forumpje en mail verstuurd door het forum komt gewoon niet aan bij Hotmail, die gooit het blijkbaar weg, want dit had ik bij vele hotmail/gmail accounts. Geldt ook voor Gmail. Stuur ik mailtje naar zelfde adres met mijn eigen emailaccount dan komt alles aan bij de hotmail account.

Sk

Citaat van: donaldk op oktober 10, 2024, 15:24:02Ik heb een forumpje en mail verstuurd door het forum komt gewoon niet aan bij Hotmail, die gooit het blijkbaar weg, want dit had ik bij vele hotmail/gmail accounts. Geldt ook voor Gmail. Stuur ik mailtje naar zelfde adres met mijn eigen emailaccount dan komt alles aan bij de hotmail account.

Vervelend allemaal zeg. Ik ken mij voorstellen dat als er vreemde links of bestandjes meegestuurd worden dat een spamfilter dat afvangt. Ik stuurde alleen wat platte tekst en beland bij Hotmail dus al in de spam. Dan maar even een Whatsapp bericht erachteraan sturen dat ze in hun spambox moeten kijken.  ::)

gerard1

Daar kan je dan ook de afzender als geen spam instellen, probleem opgelost ;D  ;) 
Arcam AVR5, Kef model 2. rel sub stampede.

Sk

Citaat van: gerard1 op oktober 11, 2024, 09:11:51Daar kan je dan ook de afzender als geen spam instellen, probleem opgelost ;D  ;) 

Thanks! Ik zal het zo doorgeven.

donaldk

Sk

Citaat van: donaldk op oktober 11, 2024, 21:34:41Hier kwam het niet eens in de spambox!

Dat is helemaal vervelend. In mijn geval kwam de mail gelukkig wel aan maar zat dus in de spam bij alle 3 de Hotmail adressen.

J.A.F._Doorhof

Hou op over mail :D

Nieuwe licentie nodig op een windows machine waar ik alleen Gmail op heb geïnstalleerd.
op de telefoon komt het binnen, op de PC zelfs online niet.
Dus je denkt nog, ach dan werkt Gmail niet goed, dus proef mail gestuurd, en die komt wel aan.

Geen idee waarom een testmail wel aankomt in Gmail en de mail van het bedrijf wel op een Apple telefoon maar niet op een windows PC terwijl we online de mail checken, ronduit bizar.

Zelfde met onze zakelijke accounts, we hebben van ellende maar een Gmail account erbij genomen voor de bedrijven en verzoeken klanten altijd terug te mailen bij ontvangst en vaste klanten die veel vragen hebben zijn we nu langzaam naar Whatsapp aan het overzetten zodat we zeker weten dat onze antwoorden aankomen.

Versturen we via onze com of NL of EU domains komen we uit de spamcheck als 90-98% spamsafe.
Maar veel mails komen toch in spam terecht als we mazzel hebben of komen helemaal niet aan. We hebben al een Exchange abbonoment, versturen mailings altijd via MailChimp met andere mail adressen etc.

Email is al lang niet meer zeker dat het aankomt.
Mijn spambox zie ik tegenwoordig maar gewoon als normale mail box, per dag haal ik er 10-15 mails uit van klanten of bekenden die al eerder gemaild hebben en sommige staan zelfs in ons adres boek.

Het is een zooitje aan het worden en zeer onbetrouwbaar.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Richi

Citaat van: Sk op oktober  9, 2024, 19:59:19Hallo,

Enkele dagen geleden stuurde ik vanuit mijn Ziggo mailadres een email naar 3 Hotmail adressen van familie. Toen ik maar niks hoorde heb ik even navraag gedaan. De mail was blijkbaar niet in hun Inbox gekomen maar was beland in de spambox. Kan ik hier vanuit de Ziggo kant iets in veranderen of b.v. contact opnemen met de Ziggo klantenservice of ligt dit bij een te strenge spamfilter bij Hotmail zelf?

Ik had alleen wat tekst verzonden en geen vreemde links en/of plaatjes.

Groeten,
Sk
Wij gebruiken outlook mail (zelfde als hotmail) voor onze gezamenlijke email want is lekker gemakkelijk te delen tussen mijn vrouw (Windows) en mij (Mac) en onze iPhones. Maar het lijkt erop dat Microsoft het spamfilter ongeveer een maand geleden veel strakker heeft afgeregeld. Wij zijn een verbouwing aan het plannen en mails van leveranciers die tot voor kort door het spamfilter heen kwamen, belanden nu in de spam folder. Heel irritant. De enige manier om dit te voorkomen die ik tot nu toe heb ontdekt, is naar de online microsoft.com omgeving te gaan met je browser, de mail te selecteren in de spam folder, dan 'geen spam' kiezen en dan aangeven dat de afzender moet worden vertrouwd. Een heel gedoe dus.  :eh:
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Sk

Het is allemaal erg vervelend ja, Zelf ontvang ik ook wel eens mail in de spambox. Ik geef dan aan dat het geen spam is en de volgende keer beland het gewoon weer in de spam. Mail is inderdaad erg onbetrouwbaar aan het worden en dat is jammer. Ik heb wel eens gelezen dat er meer spam de wereld in wordt verstuurd dan daadwerkelijk echte email.