e-sim USA

Gestart door htandre, oktober 5, 2024, 11:23:42

Vorige topic - Volgende topic

htandre

In de herfstvakantie gaan we een midweek naar Boston
We reizen met ons 3-en en zullen altijd bij elkaar zijn.

Mijn idee is om 1 esim aan te schaffen en die gebruiken als hotspot voor de andere 2 telefoons.
We hebben 2 Iphones en een Oneplus.

Heeft iemand ervaring en aanbeveling met een prepaid esim in de USA?

Tips over Boston zijn ook welkom.
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

mikekiwi

Zeker. Wij hebben afgelopen jaar gebruik gemaakt van esims via Mobimatter en dat was zeer naar tevredenheid.
Alternatief dat we twee jaar geleden hebben gebruikt was Airalo , dat werkte toen ook prima

Wij hebben gewoon 3 esims gekocht, voor die paar tientjes (€12 per persoon) wilde ik niet klooien met hotspots

Refie

Citaat van: htandre op oktober  5, 2024, 11:23:42In de herfstvakantie gaan we een midweek naar Boston
We reizen met ons 3-en en zullen altijd bij elkaar zijn.

Mijn idee is om 1 esim aan te schaffen en die gebruiken als hotspot voor de andere 2 telefoons.
We hebben 2 Iphones en een Oneplus.

Heeft iemand ervaring en aanbeveling met een prepaid esim in de USA?

Tips over Boston zijn ook welkom.

Bij "tijdelijke" esims is het vaak niet mogelijk om een hotspot aan te zetten.
Marantz AV10, Parasound A21+, A52+, Quadral Aurum: Orkan 9, Base Maxime 9, Phase 9, Sub Orkus DSP, Chromium Phase. ATV 4K, Sony UBP-X800M2, JVC N7, XR-65A90J
Outdoor: Loxone Audioserver 4x Stereo extension 4xPolk Atrium 8, 2x Aurum Phase 9, 4x Quadral C7, XR-75X90J
Loxone, Tesla

mikekiwi

Bij die van Mobimatter die ik tipte wel. Maar als gezegd, bij een prijs van $11.50 voor 15Gb vond ik het het gedoe niet waard en kan je net zo goed een extra e-sim kopen. Maar mocht 1 van de telefoons dat niet ondersteunen dan is het wel een alternatief uiteraard.Schermafbeelding 2024-10-06 120806.png

htandre

Bedankt, inmiddels voor de 2 Iphones een esim aangeschaft.
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

jaco

Pakt een telefoon automatisch data uit die esim ?
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Broem

Ik gebruik altijd een GN Mifi router. Lokale kaart in de router en je maakt een WiFi verbinding waar je reisgenoten op kunnen inloggen. Nadeel is wel dat in elkaars gezelschap moet zijn. Heeft mij nog nooit in de steek gelaten. 1 x een uitgave en altijd met z'n allen online voor een nette prijs.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Hegel V10 phono | John v Gent XLR | Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

jazzy

Wij hebben dat voorheen ook wel eens met zo'n MiFi router gedaan maar toch vaak last dat je device de verbinding kwijt raakt. En je moet dus echt fysiek bij elkaar in de buurt zijn. Als het met een esim kan tegenwoordig dan lijkt dat me een stuk makkelijker en best een paar tientjes waard.
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40
Serre: Samsung QBR 55 - Nvidia Shield

J.A.F._Doorhof

Je hebt een paar opties

Je kan een winkel daar binnen lopen en een prepaid kaart kopen

Soms is het goedkoper een pre paid abbonement voor een jaar af te sluiten met onbeperkt data we hebben dit jaren lang gehad enige nadeel was dat je 2x per jaar ermee moest bellen. Weet niet of die acties er nog zijn.

Of gewoon een buitenland bundel nemen van je provider. Wij zitten bij odido en dan heb je de optie voor een maand naar buitenland bundel te switchen. Zelf hebben we nog wereldwijd unlimited data hoewel ze ons al tijden proberen daarvanaf te halen

Verder als het niet echt nodig is heb je in de VS bijna overal gratis wifi. Starbucks, McDonald's, best buy etc.

En je kan nog op een iPhone en iPad eventueel een lokale provider kiezen maar dit is vaak schreeuwend duur.

Met al deze opties werkt je hotspot gewoon dus je hoeft geen mifi te gebruiken. We hadden er ook een en die is eigenlijk alleen gebruikt in het begin. Daarna kwamen we achter die andere opties en dat werkt veel beter en goedkoper.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Boston is trouwens een leuke stad.
We hadden er vrienden wonen waar we een keer workshops hebben gegeven.

Persoonlijk vind ik New York voor vakantie alleen wel veel leuker.

Wat wel leuk is is de water tour. Een busje wat naast op de weg ook het water in gaat. We zijn niet zo van die dingen maar dit was wel heel leuk.

New York zelfde verhaal als je de weg niet kent boek ter plekke een hop off hop off tour. Ze brengen je super goedkoop overal heen. Alleen boek geen extras.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Ik koop wel gewoon esim met 15gb erop. We gaan 5 dagen naar houston en dan naar disney world (4 dagen) dus wel handig als je dan telefoon met data hebt. In Hotels is wel wifi aanwezig.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

J.A.F._Doorhof

In Amerika is het aantal vrije wifi punten wel wat afgenomen, dat was de laatste keer al toen we er waren maar ze hebben nog steeds bijna overal wel een plek waar je gratis kan interneten.

En soms kan het ook helpen om bv een Starbucks account aan te maken, daar krijg je dan ook weer een aantal GB gratis en Starbucks zit echt bijna overal.
Custom installer

jaco

We hadden 10g genomen en maar 1g -2g gebruikt, wifi was er in hotel, gebouw waar lego robot voor dochter was, en in Disney waar alles goed werkte.
Zonder wifi werkt alles ok heel goed,