Ervaringen met custom IEM ear tips?

Gestart door P_j_V, augustus 3, 2024, 16:30:38

Vorige topic - Volgende topic

P_j_V

Geen van de meegeleverde ear tips bij mijn IEM (7Hz Salnotes Zero 2) blijft lekker zitten.
Het beste passen de tips van mijn vrouw's Sony maar die heeft ze zelf schijnbaar nodig  :D
Daarom ben ik op zoek naar custom ear tips, bijvoorbeeld zo iets: https://audinc.be/oordoppen-op-maat/custom-sleeves/
(Ze hebben ook vestigingen in NL, da's mooi, maar als iemand positieve ervaringen heeft met een ander bedrijf hoor ik het ook graag.)

Wie heeft er ervaring met custom ear tips?
Ik vermoed dat de demping hoger is dan met de normale tips?
Veranderen de tips het geluid van de IEMs?

Think before you speak. Read before you think.
― Fran Lebowitz

bmateijsen

Dit zijn custom sleeves die je op de nozzle van de IEM toepast. De afsluiting is dus heel goed, maar het is afhankelijk hoeveel "eertip" de nozzle nog ziet. Dat is namelijk net zo goed een onderdeel waar reflecties van het geluid van toepassing zijn.

Voor zover ik weet zijn er geen bedrijven in NL die dit doen.

Natuurlijk zijn er wel veel eartips beschikbaar die ook goed kunnen passen. Ik gebruik zelf de Type E van Final. Dat zijn hele fijne siliconen bartips.

P_j_V

Citaat van: bmateijsen op augustus  3, 2024, 18:14:26Dit zijn custom sleeves die je op de nozzle van de IEM toepast. De afsluiting is dus heel goed, maar het is afhankelijk hoeveel "eertip" de nozzle nog ziet. Dat is namelijk net zo goed een onderdeel waar reflecties van het geluid van toepassing zijn.

Voor zover ik weet zijn er geen bedrijven in NL die dit doen.

...
Volgens de video op de site maken ze toch echt modellen van je oren.
Ik ga na de vakanties eens uitzoeken of ze deze service ook voor mijn IEMs kunnen leveren.
― Fran Lebowitz

P_j_V

Ik heb Audinc gecontacteerd: de 7Hz staat niet op hun lijst. Ze gaan uitzoeken of deze wel op de lijst kunnen komen.

Dus: iedereen 7Hz Salnotes Zero 2 bestellen en Audinc mailen  :pompom:
― Fran Lebowitz