Goede on -era koptelefoon met goede noise cancelling

Gestart door Teejoo, juli 10, 2024, 07:31:22

Vorige topic - Volgende topic

Teejoo

Een collega met autisme heeft heel veel last van de omgevingsgeluiden/geklets om zich heen op kantoor. Werkt een noise canceling koptelefoon hierbij? Of is dat alleen maar bij meer constante geluiden?

En welke is het beste?

J.A.F._Doorhof

Dat werkt zeer zeker.

Je moet wel oppassen
Bij bose was de NC perfect maar kreeg je een soort van druk op je oren. Ik kan me indenken dat dit voor iemand met autisme enorm irritant gaat werken.

De Apple earpods pro USB blijf ik aanhalen
Niet omdat ik een Apple fanboy ben maar omdat ik al zoveel geprobeerd heb en die met kop en schouders overal boven uit komen.

Het voordeel vind ik tov van andere dat zodra je ze indoet je even dat irritante "oortjes" effect krijgt. Ik kan daar persoonlijk heel slecht tegen. Maar meteen als de verbinding er is lijkt het alsof ze "open gaan"

De NC kan je helemaal instellen inclusief speech herkenning en een mode om harde geluiden te detecteren.

Wat ik erg fijn vind is dat je kan kiezen een klein beetje geluid door te laten maar als iemand je aanspreekt en je spreekt terug gaan ze meteen naar speech mode.

Dit deden mijn Sony oortjes ook maar dat werkte maar heel basic in vergelijk met de Apple.

Juist die irritatie in de oren kunnen voor mensen met autisme enorm vervelend werken. Heb mensen gezien die ze letterlijk af gooien. Ik heb zelf altijd irritatie aan 1 oor van oortjes en closed over ears. Maar met deze 0.0

Succes
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Kwabbernoot

Alleen ANC lijkt mij in dit geval niet genoeg, dat filtert het geklets niet goed weg. Ik zou dus opzoek gaan naar goede koptelefoon die over de oren gaat met ook een goede niet-actieve demping (heet dat zo?). Dan is het nog de vraag of diegene zo'n ding de hele dag ook op kan hebben ivm warme oortjes of druk op het hoofd.

Ik gebruik zelf een AKG Y600NC op kantoor als het mij teveel wordt. Die bevalt goed maar er zijn er vast meer en betere.

De beste oplossing is een eigen kantoortje maar dat zal wel niet kunnen, ga ik vanuit.

Groeten...

PS: Wat Frank zegt over de druk op de oren bij Bose klopt, iig bij de oude versies. De nieuwe ken ik niet. Ik vraag mij alleen af waarom dat voor een autist extra vervelend zou moeten zijn. Dat lijkt mij meer persoonsgebonden dan afhankelijk van waar iemand zich in het spectrum bevindt.

J.A.F._Doorhof

@Kwabbernoot
Dat is erg persoonsafhankelijk
De ene autist is de andere niet. bij veel geldt dat kleine frustraties waar een "normaal" persoon dat kan negeren voor sommige dit steeds erger lijkt te worden met als resultaat dat ze het niet meer gebruiken.

We hebben ze meegemaakt waar het alleen ging om moeilijk kunnen wisselen van winter naar zomer kleding maar ook waar een niet continue draaiende koeler ze volledig van concentratie af haalde

Druk op je oren kan dat absoluut triggeren.
Nogmaals afhankelijk van het spectrum. Gewoon iets om rekening mee te houden waar je misschien niet meteen aan denkt

Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kwabbernoot

We hebben "ze" meegemaakt..? Je zult het vast niet slecht bedoelen maar je woordkeuze komt nogal denigrerend over.

Ennieweej, terug naar de vraag van Teejoo.

Groeten...

J.A.F._Doorhof

Ik bedoel dat absoluut niet slecht. Want dan zou ik mijn eigen familie afvallen.

We hebben daarnaast als stage bedrijf veel te maken met jeugd met autisme of PDDNOS etc. Creatieve mensen ;)

Vandaar dat ik weet dat ze allemaal anders reageren en andere "dingen" hebben. Maar irritatie is iets wat bij allemaal veel sneller getriggert word.

Ga altijd uit bij mijn posts dat ik never en nooit iets negatiefs bedoel :)
 Sterker we hebben juist zeer positieve ervaringen met mensen met lichte vormen van autisme. Die blinken vaak extreem uit in de creatieve vakken. Het is vaak alleen even kijken wat de beste omgeving is. We weigeren ze nooit in ieder geval.
Custom installer

OLED

Ik zou idd gewoon eens starten met de Airpod Pro, tweedehands via marktplaats. Grote kans dat de betreffende persoon helemaal blij is met deze oplossing.

chansig

Ik kan zeggen dat irritatie mij ook triggert.  :D

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

J.A.F._Doorhof

Custom installer

Teejoo

Ik ga jullie ervaring eens met hem bespreken. Jammer dat Apple geen over ear heeft dan. Gebruikt Beats niet dezelfde chipset eigenlijk?

Kwabbernoot

Apple AirPods max zijn over ears.

Richard70…

Citaat van: Teejoo op juli 10, 2024, 21:57:24Ik ga jullie ervaring eens met hem bespreken. Jammer dat Apple geen over ear heeft dan. Gebruikt Beats niet dezelfde chipset eigenlijk?

De AirPod Max zijn toch over ear?
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K IW500 , center M&K IW500, Surround M&K S150. Subwoofer .M&K X15+
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo z9x8k

Teejoo

Citaat van: Richard70... op juli 10, 2024, 22:05:37De AirPod Max zijn toch over ear?
ow, dan heb ik me vergist. Maar dan nog, zijn er goedkopere alternatieven met dezelfde goede chipset?

Dura

Mijn ervaring is dat een over-ear comfortabeler zit en meer geluid wegfiltert dan een on-ear.
Gesloten systeem met nog extra ANC zou een heel eind moeten komen.
ANC werkt echter meer op "ruisachtige" geluiden, motor, airco, weggeruis, geroezemoes dan ok stemmen dichtbij maar alle kleine beetjes helpen.
Zelf vind ik wel dat ze allemaal warm worden, maar dat is per persoon verschillend.
Harbeth P3ESR, Powernode N331, LG G3 55'. Less is more.

Faxe

Het mooiste zou zijn om een arbeidsdeskundige de werkplek te laten bekijken en vervolgens voor zover nodig de werkplek aan te passen. Geluid, verlichting (knipperende TL lampen vervangen door LED), plek op de afdeling en nog veel meer verdient de nodige aandacht. In plaats van een NC koptelefoon kun je ook nog kijken naar oordoppen. Verwacht dat dat veel beter werkt. Beter nu een kleine investering doen dan een werknemer die over een paar jaar afgekeurd thuis zit. Ik weet uit eigen ervaring dat die kans bij mensen met autisme heel groot is.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Holo Audio Spring 3 Level 2 | Paradigm Persona 3F | REL S/510 | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus met Forester F2 voeding | Degritter