Vraagje over verbinding HK tower met tv

Gestart door mondiaal, juli 7, 2024, 00:43:30

Vorige topic - Volgende topic

mondiaal

Ik (en jij kon dat ook via de INGbank) ga misschien een set HK citation tower set kopen. Mooie prijs voor deze wireless speakers.
https://my.harmankardon.com/CITATION+TOWER.html

Probleem is aansluiting met je tv. Met BT geeft het sync issues. Is hier een oplossing voor? Buiten een soundbar en dan verbinden?

Dynaudio heeft ook een kastje aan de tv waarmee het kan.Iets wat aan de HDMI ARC of optische aansluiting hangt van de tv.

Enig idee of er iets mogelijk is om ze toch goed te laten verbinden?

mondiaal

mondiaal

Ik heb gevonden dat de BT versie van de speakers 4.2 is en dat deze dus aptx low latency heeft. Ook heb ik ergens gelezen dat iemand een BT transmitter /receiver heeft aangesloten aan de tv. Zit hier nog kwaliteit verschil in?
Ik kan nergens achterhalen welke BT versie mijn tv heeft. Samsung Q6 serie uit 2018.

zwabber

Bluetooth 4.2 is van 2014 ,bluetooth 5.0 is uitgebracht in 2016 ,versie 5.5 in 2019.
Ik denk dat je er van uit kan gaan dat het dan versie 5.0 is.
LG 65cx6la. Onkyo tx-nr 5010.  Quadral aumun orkan Vlll. Audio monitor LCR GS. GSFX . Rel R505. Dune hd duo. Advance acoustic mcd 204.

mondiaal

Dankjewel. Probleem opgelost. Ik heb contact gehad met de HK klantenservice. Volgens hen gaat het niet lukken zonder sync. problemen. Koop gaat niet door.

mondiaal

Ik heb ze toch gehouden.Kon het niet nalaten ze even te proberen. Sync probleem valt mee. En dan heb ik nog niet eens de bluetooth transmitter(receiver) via optical geprobeerd.Het zijn wel flinke jongens dus of ze ook blijven is nu de grote vraag.
Het klinkt in ieder geval goed. En lullen tegen een speaker om dan je fav. muziek te krijgen is ook wel lekker.