eSim, hoe, wat, waar, ???

Gestart door CineSmurf, juni 30, 2024, 11:47:42

« vorige - volgende »

CineSmurf

Al heel lang heb ik een abonnement bij Vodafone (eigenlijk sinds het Libertel was  ;D )

De laatste jaren heb ik een abonnement, waarbij ik een extra data-sim heb voor in mijn ipad. Superhandig, want dan kan ik in het buitenland perfect op mijn iPad werken, zonder dat mijn telefoon leeggezogen wordt.

Maar nu. Ik heb een nieuwe iPad gekocht. Die kwam met "eSim" ipv een gewone sim. Leek me wel oplosbaar, maar Vodafone levert dus geen extra sim in de vorm van een eSim.

Nu heb ik dus de mogelijkheid om een eSim abonnement voor mijn iPad te nemen. De vraag is alleen wat, hoe, etc. Als je gaat googlen, vind je door de bomen het bos niet. Heel veel (internationale) aanbieders. Een vriend raadde me Airalo aan, die heb ik gedownload, maar opent op mijn iPad als "iPhone app". Dan ben ik eigenlijk al weer klaar met zo'n bedrijf.

Mijn iPad gebruik ik bij een aantal keer per jaar als ik in het buitenland ben. Gaat dus alleen om data. Waar beginnen met zoeken?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

J.A.F._Doorhof

telefoon als hotspot. werkt perfect
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

CineSmurf

Ik wil m ook stand alone kunnen gebruiken, dus zonder mijn telefoon te verbinden. Dat is de reden dat ik een 5g iPad heb gekocht.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

RZeemering

Ik heb toch echt een e-sim van Vodafone in mijn telefoon zitten (als tweede abbo)
Vodafone levert dat gewoon?
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.

J.A.F._Doorhof

Als je bedoeld dat je je telefoon niet bij je hebt dan is het inderdaad handiger.
Als je bedoeld dat je geen handelingen wil doen.

dat hoeft met de nieuwste iOS niet meer.
Ik laat nu ook gewoon mijn hotspot aanstaan en als ik de iPad oppak of laptop opstart pakt hij meteen mijn telefoon op. Enige beperking is dat je WIFI uit moet zetten op de telefoon.

Bij de laatste iOs is het hele hotspot gebeuren en een enorm stuk verbeterd.
Wij gebruiken het heel veel als we op locatie zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

CineSmurf

Citaat van: RZeemering op juni 30, 2024, 13:55:11Ik heb toch echt een e-sim van Vodafone in mijn telefoon zitten (als tweede abbo)
Vodafone levert dat gewoon?

Wel als primaire abonnement, maar ik heb een extra datasim op hetzelfde abonnement (hoort bij Red Pro Elite), en die extra datasim kunnen ze kennelijk niet als eSim leveren.

RZeemering

Ik heb op 1 naam 2 abonnementen lopen inderdaad.

Red Pro Elite is dus niet zo pro en elite als het klinkt...? ;)

Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.

mikekiwi

Check Mobimatter eens als alternatief voor Airalo; nog geen ervaring mee, maar ik ga via hun 3 esims aanschaffen voor onze telefoons voor op vakantie.

Airalo hebben wij 2 jaar terug gebruikt op vakantie en werkte perfect. Verder zou ik me niet druk maken over zo'n app op de iPad, die heb je tenslotte niet dagelijks nodig...

CineSmurf

Citaat van: mikekiwi op juli  1, 2024, 16:56:35Check Mobimatter eens als alternatief voor Airalo; nog geen ervaring mee, maar ik ga via hun 3 esims aanschaffen voor onze telefoons voor op vakantie.

Deze werkt inderdaad wel lekker. Ik heb een 25GB voor 22 euro. Prima deal. Eens kijken hoe dit bevalt.
Dank voor de tips!