Cambridge cxn V2 nog aankoop waard?

Gestart door Darthvader, juni 22, 2024, 19:14:33

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Darthvader

Nou, wordt toch weer anders. Vandaag bericht dat bestelling wordt geannuleerd want toch niet meer leverbaar. Alleen de cxn100. :devil:

Terug bij af.
De eversolo vind ik mooi, maar sound is belangrijkste voor mij, ook als de kleur verkeerd is ( heb alles in zwart).  Van de eversolo hoor ik net te vaak bright, harsh sound en zeker voor rock en metal ongeschikt.

Spijkie

Citaat van: Darthvader op juni 28, 2024, 20:19:45Nou, wordt toch weer anders. Vandaag bericht dat bestelling wordt geannuleerd want toch niet meer leverbaar. Alleen de cxn100. :devil:

Terug bij af.
De eversolo vind ik mooi, maar sound is belangrijkste voor mij, ook als de kleur verkeerd is ( heb alles in zwart).  Van de eversolo hoor ik net te vaak bright, harsh sound en zeker voor rock en metal ongeschikt.

Gelijk een Lumin dan maar ? Is ook mooi zwartig.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Xander32

Een Audiolab 6000 N of 7000 N streamer, in stemmig zwart te verkrijgen.
Maar een dac heeft meer impact op de sq is mijn ervaring. De BS behouden en omzien jaar een fraaie dac zou mijn keuze zijn.

Citaat van: Darthvader op juni 28, 2024, 20:19:45Nou, wordt toch weer anders. Vandaag bericht dat bestelling wordt geannuleerd want toch niet meer leverbaar. Alleen de cxn100. :devil:

Terug bij af.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Spijkie

Citaat van: Xander32 op juni 29, 2024, 09:16:32Een Audiolab 6000 N of 7000 N streamer, in stemmig zwart te verkrijgen.
Maar een dac heeft meer impact op de sq is mijn ervaring. De BS behouden en omzien jaar een fraaie dac zou mijn keuze zijn.

Mee eens, de bleusound is gewoon erg goed voor het geld. Ik zou m dan nog eerder tweaken, ander netsnoer andere zekering etc.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Darthvader

Overweeg zo'n pd creative set ombouw voor mijn Node. Maar ben een beetje huiverig om de Node open te breken en wat kapot te maken.

Xander32

Waarom dat risico nemen wanneer je met een externe dac een veel grotere stap kan maken?

Citaat van: Darthvader op juni 29, 2024, 13:15:30Overweeg zo'n pd creative set ombouw voor mijn Node. Maar ben een beetje huiverig om de Node open te breken en wat kapot te maken.

Darthvader

Ik hoor alleen naar positieve berichten over deze tegen lage kosten ombouw.

Twijfel over dac. Las van iemand die ook een node heeft en verschillende zelfs dure dacs heeft geprobeerd. Slechts marginale verschillen. Daarnaast zijn er zoveel dacs en weet ook niet wat te kiezen en ook geen zin om allerlei dacs te gaan testen. Dan blijf je aan de gang .

Darthvader

Zit er iemand uit Twente op dit forum die eventueel behulpzaam kan zijn bij de ombouw?

GH

Citaat van: Darthvader op juni 28, 2024, 20:19:45Terug bij af.
Wellicht gewoon zelf eens gaan luisteren ipv al die domme verkooppraatjes op YT en forums van mensen, die bijna ltijd een belang in het pushen van producten hebben, zomaar te geloven.

Darthvader

Citaat van: GH op juni 29, 2024, 14:53:35Wellicht gewoon zelf eens gaan luisteren ipv al die domme verkooppraatjes op YT en forums van mensen, die bijna ltijd een belang in het pushen van producten hebben, zomaar te geloven.

Mee eens. Het zijn dit soort mensen die de eversolo de hemel in prijzen. Maar wanneer je zoekt naar echte gebruikers ervaringen wordt het beeld heel anders en blijkt de geluidskwaliteit helemaal niet zo fijn en zeker niet voor langer luisteren.

Samro

Citaat van: Darthvader op juni 29, 2024, 15:05:46Mee eens. Het zijn dit soort mensen die de eversolo de hemel in prijzen. Maar wanneer je zoekt naar echte gebruikers ervaringen wordt het beeld heel anders en blijkt de geluidskwaliteit helemaal niet zo fijn en zeker niet voor langer luisteren.
Een audiokennis had er ook 1 gekocht maar vond de Eversolo ook niet zo geweldig en heeft de streamer weer verruild voor wat anders.

mijkie

Citaat van: Darthvader op juni 29, 2024, 15:05:46Mee eens. Het zijn dit soort mensen die de eversolo de hemel in prijzen. Maar wanneer je zoekt naar echte gebruikers ervaringen wordt het beeld heel anders en blijkt de geluidskwaliteit helemaal niet zo fijn en zeker niet voor langer luisteren.

Ook die heb ik hier gehad, erg schoon kwa geluid en hier niks storends of iets wat me irriteerde

Beste remedie is zelf en thuis testen indien mogelijk

Ik vond de app niet wat ik zocht, soms veel te veel door schermen heen om te doen wat je wilt doen, nu nog steeds een Auralic en die blijkt toch goed in elkaar te zitten, ook kwa app
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair G1.1 *

Darthvader

Denk er steeds meer over die kit van pd creative te bestellen. Zit een repair cafe in de buurt en denk daar wel terecht te kunnen hiermee. Het is niet moeilijk, maar gewoon voor de zekerheid.

En inderdaad, eigelijk klinkt de node best wel goed. Zeker met mijn muziek met veel vrouwelijke vocalen die vaak te scherp zijn opgenomen. Met de node blijft het wel luisterbaar. En wanneer ik het met zo'n kit ook nog eens kan opwaarderen ben ik misschien wel gek een andere streamer te kopen waarvan ook nog maar valt af te wachten hoe dat zich hier ontwikkelt.

Spijkie

Citaat van: Darthvader op juni 29, 2024, 19:05:49Denk er steeds meer over die kit van pd creative te bestellen. Zit een repair cafe in de buurt en denk daar wel terecht te kunnen hiermee. Het is niet moeilijk, maar gewoon voor de zekerheid.

En inderdaad, eigelijk klinkt de node best wel goed. Zeker met mijn muziek met veel vrouwelijke vocalen die vaak te scherp zijn opgenomen. Met de node blijft het wel luisterbaar. En wanneer ik het met zo'n kit ook nog eens kan opwaarderen ben ik misschien wel gek een andere streamer te kopen waarvan ook nog maar valt af te wachten hoe dat zich hier ontwikkelt.

Lijkt me een hele goede beslissing, er zijn meer merken die een dergelijk kant en klaar pakket hebben. Ik weet niet wat deze kost maar het is zeker de moeite waard en simpel uit te voeren.

Spijkie