Mijn terugkeer naar HT, kanskje? (misschien)

Gestart door Struis, juni 19, 2024, 22:38:42

Vorige topic - Volgende topic

Struis

Nou, mijn audio systeem is klaar. Nog een PS Audio Power Plant een keer zoeken voor een redelijke prijs (ook zodat mijn volledige analoge platenspeler blij is, maar ook zodat mijn klok en sub hun voedingen stoppen met brommen, zeker met wat meer zon buiten), en het is klaar. Mag ook wel een keer....

Maar.. Dan kom ik toch weer bij een oude vriend terug. Home theater. Een jaar of 8 geleden heb ik nog iets simpels gedaan, maar dat is snel verdwenen. 4 jaar geleden ofzo had ik een mooie Onkyo van het forum, maar helaas overleed die een jaar later. En ondertussen woon ik hier alleen.

Dus.. Eigenlijk wil ik een nog redelijk betaalbare en basis setup maken om te zien of ik dit nog leuk vind, en er nog gebruik van ga maken (toch in ieder geval voor de Olympische Spelen. Het voetbal boeit me niet)...

Dus komt mijn boven slaapkamer naar voren. Schuine daken en het beeld moet op de kopse kant (de schuine kanten zijn te krap en de andere kant is de deur).
Maar ja, alles is flink vooruit gegaan de laatste tijd..

Ik heb nog liggen: een set Q Acoustics vloerstaanders, Focal center, set Tannoy vloerstaanders, Rel Strata 5 (of Stampede) sub...

Hoe hoog kan je nou het beste het beeld zetten? Van de grond? Gebruik je een TV of projector? (75 inch pas nog tussen de schuine kanten, misschien ook nog wel 80 inch). En zo ja, wat voor projector en scherm (gebruikt liefst), of TV. Al weet ik voor de TV vrij zeker dat ik dan voor een 65 inch OLED zou gaan gebruikt ergens. Dat is nog te doen.

En wat voor versterker? Doe je Atmos, of kan het ook wat primitiever? 5.1, of 7.1? Room correction? Ook tweedehands natuurlijk.

Ik heb nog een DVD/laserdisc speler (gebruik ik niet veel), een bluray speler, Zidoo Z9S streamer, Dune HD Max streamer, en, zoals iedereen zegt, ik wil ook een Apple TV 4k proberen. 2e gen heb ik me laten vertellen. Maar waar vind je die?

Qua audio en positionering van speakers enzo gaat prima. LFE is ook geen probleem.

Hebben jullie nog tips om te doen met de kamer (buiten verduisteren, wat ik liefst wil doen met klittenband rond de rand en een zwarte lap die je er zo op kan klitten voor beide ramen).
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker, Tribute (made in Grunn) voorversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue (nu met Woodsong lager), dCS Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Meitner MA-2 CD speler en DAC, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer, PS Audio Power Plant. Interconnects van Oyaide, Audioquest (Sky en Earth), power zelfmaak, Puritan en nog wat random spul, ethernetkabels van QED en Audioquest (Carbon).