wat vinden jullie van SVS Soundpath Ultra Speaker Kabel, Banaan-Banaan

Gestart door Noa25, juni 16, 2024, 12:33:34

Vorige topic - Volgende topic

Noa25

Heey,

Ik ben het doolhof van de speakerkabel wereld ingestapt en ben nog erg zoekende.

Ik heb niet zo'n groot budget, maar ik zou wel graag goed geluid willen (wie niet) ;-)

Hebben jullie weleens van deze kabel gehoord:

SVS Soundpath Ultra Speaker Kabel, Banaan-Banaan

Wat zijn jullie bevindingen?

Of is de Oehlbach Speaker Wire SP-40 - Stereo HI-FI luidsprekerkabel - luidsprekerkabel met OFC (zuurstofvrij koper) 2 x 4,0 mm²

Ook goed?

Graag jullie advies en tips!

Groet,

Noa

mmuetst

Het hangt er een beetje van af waar je in geloofd.

"Ik heb niet zo'n groot budget, maar ik zou wel graag goed geluid willen (wie niet) ;-)"

Mijn mening is dat een kabel goed moet zijn, dus het mag ook een kabel van de Gamma zijn die dik genoeg is (Gamma bij wijze van spreken).
Ik zou wel voor koper gaan en niet voor CCA (CCA betekent 'Copper Clad Aluminium'. Dit betekent dat de aders in de kabel zijn gemaakt van aluminium met een laagje koper erover). Het hangt af van de lengte van de kabel of 2.5 mm2 of 4 mm2 voldoende is.
Bij Allekabels hebben ze een mooi betaalbaar assortiment aan luidspreker kabels.

De SVS Soundpath Ultra Speaker Kabel, Banaan-Banaan die je noemt ziet er wel aardig uit, heb alleen twijfels over de kwaliteit van de banaanpluggen.

Verder kan ik je alleen advies geven dat akoestiek en juiste plaatsing van luidsprekers je meer "goed geluid" gaat geven.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.