Lelijkste audiokrengen ooit (merk, type...)

Gestart door brt, juni 7, 2024, 23:58:28

Vorige topic - Volgende topic

Mao

Als je geen keuze voor je versterker probleem wellicht is dit de oplossing. Slechts 240KW aanbiedingsprijs 3,2 miljoen.IMG_0782.jpeg
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels
Slaapkamer: WiiM Amp plus, KEF C75 ( volledig gerestaureerd) bronnen via Roon +tv.

brt

Citaat van: Mao op april 19, 2026, 09:36:57Als je geen keuze voor je versterker probleem wellicht is dit de oplossing. Slechts 240KW aanbiedingsprijs 3,2 miljoen.IMG_0782.jpeg

Wat ís dit?

Ja, lelijk, absoluut, maar verder?
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

Mao

Is een Andrea Pivetta versterker uit Italie. Als je nog wat geld over hebt.
Volgens mij onder de merknaam OnlyCreative.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels
Slaapkamer: WiiM Amp plus, KEF C75 ( volledig gerestaureerd) bronnen via Roon +tv.

Rogers Hifi

Waar ik zelf ook steeds hartelijk om moet lachen zijn deze dingen. Foei lelijk en snapt de ontwerper niet helemaal zelf waar hij mee bezig is. Knutseltje achter uit het stalletje.

Contour

Die schijnlijn wel enorm goed te klinken... en uiterst zeldzaam... veel geld waard.

brt

Citaat van: Rogers Hifi op april 19, 2026, 10:54:08Waar ik zelf ook steeds hartelijk om moet lachen zijn deze dingen. Foei lelijk en snapt de ontwerper niet helemaal zelf waar hij mee bezig is. Knutseltje achter uit het stalletje.

Best handig toch, speakers en boekenkast ineen 🤷�♂️
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

Rogers Hifi

Citaat van: Contour op april 19, 2026, 11:18:23Die schijnlijn wel enorm goed te klinken... en uiterst zeldzaam... veel geld waard.

Ik denk dat ze inderdaad erg zeldzaam zijn aangezien niemand zo'n dingen wilt hebben. Er is dan immers ook geen markt voor. Maar goed, het zijn en blijven oerlelijke spoiler dingen.

Mediator

Citaat van: minplus op maart 31, 2026, 18:28:48Mooi kleurtje die rechtse. Betwijfel of ze mooi klinken.

Owhh die dingen klinken wel hoor.
Gruppo Richercha Audio Alta Fedeltà ❤️

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Mao

Een jaar of 40 geleden verkocht ik ooit eens een waarzinnig dure set voor die tijd. Voorwaarde van de klant was wel dat ik de set voor hem moest aansluiten. Aldus gedaan en dan moest de beste man ook nog uitleg hebben. Hij vroeg slechts waar zit de aan/uit knop en de volume regelaar, o ja zet de tunner maar op Hilversum 3.
Tja zei hij nu heb ik ook een geluidsinstallatie net als mijn vrienden. Tja lokatie was ook niet verkeerd.

Vraag mij werkelijk waar af of deze versterker gekocht wordt door Audio fanaten die een paar echte oren hebben. Zal best goed klinken maar mag dat ook even voor 3,2 miljoen Euro. Als de bouwer 2 a 3 sets verkoopt is ie al binnen.

Je moest eens weten wat voor een geld in Dubai en omstreken gevangen wordt voor een beetje herrie. 

Dura

Als dit me pal aan staat te staren zit ik ook niet rustig meer te luisteren vermoed ik. IMG_0840.jpeg
Harbeth P3ESR, Powernode N331, LG G3 55'. Less is more.

brt

Citaat van: Mao op april 19, 2026, 17:26:43Tja zei hij hem ik ook een geluidsinstallatie net als mijn vrienden. Tja lokatie was ook niet verkeerd.

Deze moest ik 5x lezen, maar ik denk dat ik em snap nu  :thumbs-up:

DofN

Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

brt

DofN

Citaat van: brt op april 20, 2026, 08:58:08Zo hee, toch wel imponerend!

Doe mij die Gryphon maar, of die Goldmund grafmonumentjes.

chansig

160.000 watt en dan een uitdaging zoeken in het zo weinig mogelijk wattjes te gebruiken.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Mao

Citaat van: chansig op april 20, 2026, 10:40:52160.000 watt en dan een uitdaging zoeken in het zo weinig mogelijk wattjes te gebruiken.

Gr. Hans

Je kan ook gewoon een luidspreker zoeken met een wat hoger rendement.
Ben niet onder de indruk van die vermogens en zeker niet van die prijzen. In de pro audio zijn standaard versterkers van 8 of 4 KW heel gebruikelijk maar voor prijzen onder de 5k euro.

Ziet er mooi uit zo een Goldmunt oid. maar of ze nu wel zoveel beter klinken daar geloof ik niet in. Ze klinken waarschijnlijk erg goed omdat het duur is.

ElpeeTwaalf

Citaat van: DofN op april 20, 2026, 08:25:43Aanschouw:

Zgn. "AI slop" kanaal. Ik rapporteer dit soort flauwekul altijd bij YT, laatst ook een uur lang filmpje gaan kijken over Altec, na een paar minuten kreeg ik er een raar gevoel bij omdat er dingen steeds herhaald werden, even in de comments duiken - ja hoor, weer slop en vol onjuiste informatie.

brt

Citaat van: DofN op april 20, 2026, 09:45:54Doe mij die Gryphon maar, of die Goldmund grafmonumentjes.

Ja, absoluut.

Imponerend is ook wat anders dan mooi, voor de goede orde :)

DofN

Citaat van: ElpeeTwaalf op april 20, 2026, 11:41:30Zgn. "AI slop" kanaal. Ik rapporteer dit soort flauwekul altijd bij YT, laatst ook een uur lang filmpje gaan kijken over Altec, na een paar minuten kreeg ik er een raar gevoel bij omdat er dingen steeds herhaald werden, even in de comments duiken - ja hoor, weer slop en vol onjuiste informatie.

Goed dat je het zegt.. Maar de Andrea Pivetta "Opera Only" bestaat wel degelijk, toch? En vouwt ook uiteen? Waarom is me onduidelijk, maar waarschijnlijk om te koelen.

musfed

Dutch & Dutch 8c's

brt

Het doet mij toch wel erg denken aan de Transformers. Die vond ik als jochie al indrukwekkend :blink:

vanzomereng

Citaat van: brt op april 21, 2026, 11:45:06Het doet mij toch wel erg denken aan de Transformers. Die vond ik als jochie al indrukwekkend :blink:

Ik vraag me af, als 2 van die Transformers met elkaar "knuffelen" dat moet m.i.z. een rumourige bezigheid zijn.  :ohmy:
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

brt

Citaat van: vanzomereng op april 21, 2026, 13:29:13Ik vraag me af, als 2 van die Transformers met elkaar "knuffelen" dat moet m.i.z. een rumourige bezigheid zijn.  :ohmy:

Ongetwijfeld! Maar luister maar eens naar dit refrein...

ruud2

Filmpje doet me denken aan RUN DMC , like that ??   ::)
Niets is moeilijk voor degene die het zelf niet hoeft te doen....